۰
يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۲

هدفمندی یارانه‌ها به مصر هم رسید

وزیر نفت مصر گفت که دولتش مصر قصد دارد برای کاهش کسری بودجه خود طرحی را شبیه به هدفمند کردن یارانه ها اجرا کند.
دولت مصر قصد دارد برای کاهش کسری بودجه خود طرحی شبیه هدفمند کردن یارانه‌های انرژی را اجرا کند.

اسامه کمال وزیر نفت مصر در گفت‌وگو با الوطن، اعلام کرده است که دولت حدود یک چهارم از بودجه جاری کشور را صرف یارانه های انرژی می کند به طوری که سالانه ۱۱۴ میلیارد پوند مصری تنها بین اقشار ثروتمندتر تقسیم می شود.

وزیر نفت مصر مدعی است برخلاف دولت‌های قبلی مصر که از اجرای این طرح خودداری می کردند دولت جدید سعی دارد تا این سیاست جدید یارانه ای را اجرا کند.

به طوری که انتظار می‌رود پس از تصویب قانون اساسی جدید مصر در شورای قانون اساسی این کشور، این سیاست جدید یارانه ای نیز به رای گذاشته شود.

وزیر نفت مصر همچنین به روزنامه الوطن گفته است: ‌دولت پس از بررسی هایش آمار حدود ۶۵ میلیون نفر را بدست آورده است که باید از کپسول گاز یارانه ای بهره مند شوند که بر اساس این طرح این افراد کوپن‌هایی را برای دریافت ماهانه دو کپسول گاز مایع برای پخت و پز با قیمت یارانه ای دریافت می کنند و مابقی جمعیت ساکن در مصر که صاحب گاز لوله کشی هستند گاز را بدون قیمت یارانه و به صورت آزاد دریافت خواهند کرد.

وزیر نفت مصر همچنین تصریح کرد: دولت هم اکنون بیش از ۲ پوندمصری یارانه گازوئیل با اکتان ۹۵ را به مصرف کنندگان می دهد که در این سیاست جدید یارانه آن حذف و گازوئیل با نرخ آزاد ۴.۸۵ پوند به فروش می رسد و از طرفی گازوئیلی که برای مصرف حمل و نقل عمومی و اقشار کم درامد استفاده خواهد شد با پرداخت یارانه صورت می گیرد.
 
کد مطلب: 8855
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *