۰
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۸

تلاشها برای حذف کلمه "غیر انتفاعی"

رییس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی جنوب شرق کشور با بیان این مطلب که در کنکور کارشناسی ارشد بالاترین میزان قبولی را دانشجویان موسسات آموزش عالی داشته‌اند، تصریح کرد: به دنبال حذف کلمه غیرانتفاعی از عنوان موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی هستیم و اگر این مهم محقق شود، گشایش خوبی در کار این موسسات خواهد بود.
رییس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی جنوب شرق کشور با بیان این مطلب که در کنکور کارشناسی ارشد بالاترین میزان قبولی را دانشجویان موسسات آموزش عالی داشته‌اند، تصریح کرد: به دنبال حذف کلمه غیرانتفاعی از عنوان موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی هستیم و اگر این مهم محقق شود، گشایش خوبی در کار این موسسات خواهد بود.
به گزارش ایسنا، دکتر "محمد داستان‌پور" ظهر امروز 12 تیرماه در گردهمایی روسای موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی منطقه هشت کشور (سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان) گفت: اگر همه موسسات آموزش عالی غیردولتی عضو اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی شوند، بهتر می‌توانیم صدای خود را به گوش مسئولین کشوری برسانیم.

وی به جایگاه دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی اشاره کرد و افزود: اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی جایگاه نسبتا خوبی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد و در حال حاضر 350 موسسه آموزش عالی غیردولتی در سطح کشور عضو این اتحادیه می‌باشند.

رییس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی جنوب شرق کشور با بیان این مطلب که در کنکور کارشناسی ارشد بالاترین قبولی را دانشجویان موسسات آموزش عالی داشته‌اند، تصریح کرد: به دنبال حذف کلمه غیرانتفاعی از عنوان موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی هستیم و اگر این مهم محقق شود، گشایش خوبی در این موسسات خواهد بود.

وی بر لزوم اصلاح اساسنامه این موسسات تاکید کرد و ادامه داد: وزارت علوم باید کیفیت و امکانات را برای دادن رشته‌های تحصیلی به موسسات آموزش عالی در نظر بگیرد، لذا درخواست داریم که در تسهیل صدور مجوز ایجاد رشته‌های تحصیلی جدید کمک کند.

داستان‌پور عنوان کرد: در موسسات آموزش عالی غیردولتی منطقه هشت کشور،  150 نفر هیات موسس دارد که برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی بیان کرد: در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، 25 موسسه آموزش عالی غیردولتی وجود دارد که حدود 10 هزار دانشجو در آنها مشغول به تحصیل می‌باشند؛ گفتنی است که درصد فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی، رفاهی و عمرانی در حدود دانشگاه‌های دولتی و در بعضی موارد بیشتر می‌باشد.
براساس این گزارش، دکتر"محمد طاهر" رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این جلسه گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوپذیر در دانشگاه‌های سراسر کشور کاهش یافته است به‌گونه‌ای‌که امروز شاهد هستیم ظرفیت دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد پر نیست.

وی با یادآوری اینکه طرح آمایش آموزش عالی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، بیان کرد: آموزش بعضی از دروس عمومی به دانشگاه پیام نور داده خواهد شد که این موضوع در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی تاکید کرد و افزود: برخی از موسسات سود ده نمی‌باشند و ضررده شده‌اند لذا برخی از موسسات می‌توانند برخی از کارهای خود را مشترک انجام دهند.

وی با بیان اینکه امکانات دانشگاه‌های دولتی با غیرانتفاعی قابل مقایسه نمی‌باشد، تصریح کرد: 650 عضو هیات علمی در دانشگاه شهید باهنر کرمان به صورت ثابت مشغول به‌کار هستند.

دکتر طاهر بیان کرد: باید دانشگاه‌ها به دانشجویان خود تخصص‌های مورد نیاز یک دانشجو برای اشتغال را آموزش دهد و اکنون صنایع گله‌مند هستند که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها باید خودمان حدود 2 سال به او آموزش دهیم.
"محمدجواد خانجانی" معاون آموزشی موسسه آموزش عالی غیر دولتی غیرانتفاعی کرمان - کرمان نیز در این جلسه بالا بردن کیفیت را از مهمترین رویکردهای موسسات غیرانتفاعی دانست و بیان کرد: اگر کیفیت ارتقا پیدا کند، دانشجو نیز خود به خود جذب این موسسات خواهند شد.
کد مطلب: 89812
برچسب ها: غیرانتفاعی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *