۰
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۸
بولتون:

اوباما دشمن‌ترین رئیس جمهور آمریکا در قبال اسرائیل است

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل رئیس جمهور کنونی این کشور را دشمن‌ترین رئیس جمهور نسبت به اسرائیل از زمان تشکیل آن توصیف کرد.
به نقل از پایگاه خبری "نیوزمکس"، "جان بولتون" سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا را "دشمن‌ترین رئیس جمهور [آمریکا] در قبال اسرائیل از زمان تشکیل آن" توصیف کرد و گفت که سیاست‌های اوباما به طور واقعی باعث شد تا روند صلح در خاورمیانه به عقب بازگردد.

بولتون در پاسخ به مطلبی که "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا در یکی از شبکه‌های اجتماعی قرار داده بود، این سخنان را مطرح کرد.

بایدن در صفحه توییتر خود نوشته بود که "اوباما از هر رئیس جمهور دیگر از زمان "هری ترومن" برای اسرائیل بیشتر کار کرده است."

بولتون در واکنش به این مطلب، اعلام کرد که این نوشته‌ها فقط مضحک است.

وی که با فاکس‌نیوز صحبت می‌کرد، افزود: وی [اوباما] دشمن‌ترین رئیس جمهور نسبت به اسرائیل از زمان تشکیل آن است. وی دشمنی را از زمان آغاز دولتش نشان داد.

جان بولتون که هم اکنون در ستاد انتخاباتی "میت رامنی" نماینده جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آتی فعالیت می‌کند، در این مصاحبه افزود: اوباما مسئولیت تمامی آشفتگی‌ها در منطقه را بر گردن اسرائیل گذاشته است.

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: تعامل اوباما با برنامه تسلیحات اتمی ایران عمیقا به طور ناصحیحی اداره شده است به گونه‌ای که نه فقط امنیت اسرائیل مورد تهدید قرار گرفته شده بلکه امنیت باقی جهان نیز مورد تهدید واقع شده است.

بولتون این سخنان را در آستانه آغاز اولین سفر خارجی "میت رامنی" مطرح کرده است. قرار است که رامنی نخست به سرزمین‌های اشغالی سفر کند و پس از آن به لهستان سفر کرده و پیش از بازگشت به آمریکا در المپیک لندن نیز حضور یابد.

"جان بولتون" نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل که از منتقدان دیرین "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی است،‌ چند روز پیش نیز با حضور در برنامه رادیویی " WABC"، اعلام کرد که اوباما در طول ۳ سال و نیم ریاست در کاخ سفید به جای اینکه به اسرائیل سفری داشته باشد،‌ مشغول بازی گلف بوده است.

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل با اشاره به صدمین بازی گلف اخیر رئیس جمهور آمریکا از زمان شروع ریاستش بر کاخ سفید، گفت: اوباما سه سال و نیم ریاست کرده و در مقایسه با دوره اول ریاست هر رئیس جمهور دیگری، زمان داشته تا کارهای بیشتری برای جمع آوری اعانه انجام دهد اما احتمالا در مقایسه با هر رئیس جمهور دیگری از زمان "دوایت آیزنهاور" بیشتر گلف بازی کرده و هنوز فرصت نکرده است که حتی یک سفر به اسرائیل را در برنامه پرمشغله کاری اش، تنظمیم کند.
کد مطلب: 900
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *