۰
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۹

احتمال لغو سفر اوباما به اسرائیل

ناتوانی «بنیامین نتانیاهو» در تشکیل کابینه موجب شده تا سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی در هاله ای از ابهام قرار گیرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، در صورتی که «بنیامین نتانیاهو» نتواند در موعد مقرر کابینه جدید خود را تشکیل دهد، رئیس جمهور آمریکا سفر خود به منطقه را لغو خواهد کرد.
انتخابات پارلمانی اسرائیل روز ۲۲ ژانویه (سوم بهمن) برگزار شد. بنا بر قوانین انتخاباتی اسرائیل، رهبر حزب پیروز در این انتخابات از سوی رئیس رژیم مسئول تشکیل کابینه جدید می شود. نتانیاهو که رهبری فهرست مشترک «لیکود-بیتنا» را در اختیار داشت با پیروزی در انتخابات از یک ماه قبل مسئول تشکیل کابینه شده، اما تعدد احزاب مخالف وی موجب شده تا او تاکنون نتواند تشکیل کابینه دهد.
کاخ سفید از یک ماه قبل اعلام کرده بود که «باراک اوباما» قصد دارد اوایل بهار به فلسطین اشغالی سفر کند. این سفر در صورت انجام اولین سفر اوباما به عنوان رئیس جمهور به فلسطین اشغالی خواهد بود. با این حال به نظر می رسد ناتوانی نتانیاهو در تشکیل کابینه این سفر را در هاله ای از ابهام قرار داده است.
کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گزارش داده که ممکن است این سفر تا زمان تشکیل کابینه جدید به تعویق بیفتد. پیش از این گزارش شده بود که اوباما روز ۲۱ مارس به اسرائیل می رود.
قوانین انتخاباتی اسرائیل به حزب پیروز در انتخابات ۲۸ روز برای تشکیل کابینه زمان می دهد. حزب پیروز می تواند این زمان را ۱۴ روز دیگر نیز تمدید کند و اگر باز هم قادر به تشکیل کابینه نباشد، رهبر حزب دوم در انتخابات باید تشکیل کابینه دهد. در حال حاضر ۲۸ روز اول نتانیاهو سپری شده و وی تنها دو هفته زمان تمدید شده را در اختیار دارد. وی تا ۱۶ مارس زمان دارد که یا تشکیل کابینه دهد یا ناتوانی خود در این امر را به «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کند، که در این صورت وی باید با پست نخست وزیری خداحافظی کند.
کد مطلب: 24569
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *