۰
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۱

اختلاف شدید نتانیاهو و وزیر جنگ

یک شبکه صهیونیستی اختلاف شدید بین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم برای حمله به غزه را فاش کرد.
یک شبکه صهیونیستی اختلاف شدید بین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم برای حمله به غزه را فاش کرد.
به گزارش ایسنا، شبکه دو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم اختلاف شدیدی بر سر حمله به غزه شکل گرفته است.
این شبکه گزارش داد که نتانیاهو پیشنهاد لیبرمن مبنی بر انجام یک عملیات نظامی علیه جنبش حماس در غزه که ۱۲ ژوئیه جاری ارائه شد را به دلیل همزمان بودن با امتحانات دبیرستان‌های اسرائیل رد کرد.
این شبکه افزود که اختلاف این دو طی نشست فراکسیون پارلمانی حزب "اسرائیل خانه ما" به ریاست لیبرمن آشکار شد.
شرکت کنندگان در این نشست به شبکه دو رژیم صهیونیستی گفته‌اند که اختلافات عمیقی بین نتانیاهو و لیبرمن در خصوص نحوه برخورد نظامی و سیاسی با غزه وجود دارد.
در همین راستا نزدیکان نتانیاهو می‌گویند که لیبرمن با صدای بلند صحبت می‌کند اما عکس گفته‌هایش عمل می‌کند. وی پس از ۱۲ ساعت از اعلام عدم بازگشایی گذرگاه "کرم ابوسالم" این گذرگاه را باز کرد و بدین واسطه مانع از اعمال فشار بر جنبش حماس شد.
این درحالی است که لیبرمن جمعه خواستار افزایش حملات به غزه شده بود.
از سوی دیگر، دفتر نتانیاهو ضمن رد وجود اختلاف نتانیاهو و لیبرمن و همچنین رد اخبار منتشر شده در این شبکه اعلام کرد که این خبر دروغ بوده و هدف از آن تفرقه‌افکنی بین نخست وزیر و وزیر جنگ است.
دفتر نخست وزیری اسرائیل افزود: دو طرف تصمیمات مشترکی را اتخاذ کرده‌اند و هیچ اختلاف نظری میان آنها وجود ندارد.
در پی ناتوانی تکنولوژی نظامی رژیم صهیونیستی برای مقابله با بادبادک و بالن‌های آتش‌زای فلسطینیان انتقادات از نحوه برخورد با غزه از کابینه این رژیم افزایش یافته است. در همین راستا، نفتالی بنت، وزیر آموزش اسرائیل به دلیل عدم موفقیت نیروهای اسرائیل برای مقابله با این طرح ابتکاری فلسطینیان نتانیاهو و لیبرمن را مورد انتقاد قرار داده است.
کد مطلب: 91205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *