; ?>; ?> دولت از توليد،توزيع و صادرات انرژی خورشيدی حمايت كند - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۹
كواكبيان در مراسم اختتاميه پنجمين كنفرانس انرژی خورشيدی:

دولت از توليد،توزيع و صادرات انرژی خورشيدی حمايت كند

جامعه نيازمند قانون پاكی مسئولان از فسادهای مالی هم است
نماینده مردم تهران در مجلس، در مراسم اختتاميه پنجمين كنفرانس انرژی خورشيدی گفت : دولت از توليد،توزيع وصادرات انرژی خورشيدی حمايت كند.
دولت از توليد،توزيع و صادرات انرژی خورشيدی حمايت كند
نماینده مردم تهران در مجلس، در مراسم اختتاميه پنجمين كنفرانس انرژی خورشيدی گفت : دولت از توليد،توزيع وصادرات انرژی خورشيدی حمايت كند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، دکتر مصطفی کواکبیان در نشست اختتامیه پنجمین کنفرانس و نمایشگاه انرژی خورشیدی در ایران با قرائت آیات سوره شمس از کلام الله مجید گفت:‌ خداوند به خورشيدوماه و روز و شب و آسمان و زمين و وجود انسان سوگند ميخورد تا يك حقيقتي را براي ما مشخص فرمايد يعني همان “قدافلح من زکیها”کسی که نفس خود را پاک کند رستگار خواهد شد. خداوند سبحان این نعمت ها را در اختیار بشر قرار داده و وجود انسان را به گونه ای ساخته که بتواند نفس خود را تزکیه کند.
وی با تبریک تاسیس انجمن انرژی های خورشیدی افزود: از جمله ویژگی های انرژی خورشیدی این است که ارزان تر به دست می آید ، محیط زیست را حفظ می کند و می توان از این انرژی خدادادی استفاده کرد. ودولت بايد از توليد،توزيع و صادرات آ ن حمايت كند البته مالایحه ای در مجلس تصویب کردیم که تأکید آن بر مسائل محیط زیستی است. پیشنهاد می کنم این انجمن موادي راپيشنهاد كرده ودر راستای حمایت از انرژی خورشیدی به مجلس ارائه کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر  و پردیس گفت: ارتباط مستمر نمایندگان با نهادهای علمی بسیار مفید است. یکی از  دغدغه های نمایندگان مجلس این است که انرژی خورشیدی اشتغال چندانی ایجاد نمی کند. البته در شرایط عادی این یک حسن است که بتوانیم با کمترین نیروی کار بیشترین بهره وری را داشته باشیم، اما در شرایط فعلی که مشکل بیکاری و مشکلات اقتصادی وجود دارد، عده اي حاضر هستند محیط زیست نابود شود اما اشتغال بیشتر ایجاد شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئيس سازمان حفاظت از محیط زیست مدتی قبل به مجلس آمده و گفت اگر بخواهیم قوانین محیط زیست را درست اجرا کنیم، باید  دو سوم صنایع کشور را تعطیل کنیم. لازم است در طرح های مربوط به انرژی خورشیدی به فرصت های اشتغال حاصل از آن نیز اشاره شود. در آمار ها دیدم که تولید برق غیر خورشیدی نزدیک به ۴۰ درصد محيط زيست را آلوده ميكنددر حالي كه تولید برق خورشیدی بدون الودگي است.
رئيس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس افزود: شرایط فعلی ویژه است و وضعیت اقتصادی مناسب نیست. لازم است به شعارهایی که می دهیم عمل کنیم، در حال وارد شدن به شهریور ماه هستیم و نیمی از سال می گذرد آماری ارایه کنیم که در سال حمایت از کالای ایرانی ، چقدر از تولید ملی حمایت کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از غرفه هایی که امروز بازدید کردیم تولید کننده کالاهای ایرانی هستند و می توان با حمایت از آن هابه این شعار عمل کرد. در مسئله برق بگومگوهایی با دولت عراق داشتیم که هنوز هم ادامه دارد. دوستان در اینجا می گفتند می توانیم به این کشور صادرات انجام دهیم و بسیاری از کشورها در حال سبقت گرفتن از ما در این زمینه هستند.
عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید افزود: برخی از عزیزان نیز گلایه داشتند که چرا جزو کالاهای دسته ۲ قرار گرفته ایم. البته ما از ابتدا با ارز ۴۲۰۰تومانی مخالف بودیم و معتقدیم بازار باید تعیین کند قیمت ارز چقدر است. هرچند از طرح جدید ارزی دولت حمایت می کنیم و البته معتقدیم بازار ثانویه تا کنون نمود چندانی نداشته است.
دکتر کواکبیان تاکید کرد: نیروهای جوان، خلاق و توانمندی در این زمینه فعال هستند که از حمایت نشدن از سوی دولت گلایه مندند. از  مسئولین این انجمن می خواهیم با سازمان پدافند غیر عامل رایزنی کنند، چرا که اگر آن ها بخواهند حمایت کنند می توانند و از نظر منابعی که در اختیار دارند دستشان از دولت نیز بازتر است و با نهادهای نظامی و امنیتی و انتظامی ارتباط دارند.
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: شما می خواهید انرژی پاک تولید کنید، ما در مجلس به دنبال این هستیم که دست های پاک سیستم حکومتی را اداره کند. خداوند در  آن آیات شریفه قرآن همه آن قسم ها را خورد تا بگوید  “قد افلح من زکیها”   . متاسفانه وضعیت فعلی که مربوط به این دولت هم نیست و ۴۰سال است انباشته شده حقوق های نجومی و املاک نجومی و حساب های آنچنانی ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: برای ایجاد شفافیت و درجریان گذاشتن مردم در امور کشور تلاش های فراوانی در حال انجام است. البته کسانی که قصد پاکسازی محیط و ایجاد شفافیت را دارند باید دست های پاکی هم داشته باشند. امیدواریم بتوانیم به سمت انرژی های پاک حرکت کنیم و کشور را به سمت پاکی و شفافیت حرکت دهیم.
وي در پايان درپاسخ به پرسشی گفت در موضوعات زیست محیطی در نهایت مشخص نشد افرادی که به عنوان فعالان زيست محيطي  در این زمینه کار می کردند جاسوس هستند یا نه؟ و آیا باید در این زمینه اساسا کار می کردند؟
 
کد مطلب: 92695
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *