۰
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۳

تجدیدنظر با آمریکا فکری شیطانی است

در خطبه‌های امروز نماز جمعه ائمه جماعات سراسر کشور به ۱۶ آذر روز دانشجو به نقش این قشر جامعه در بخش‌های مختلف و مساله برجام، CFT و FATF و بودجه ۹۸، حادثه تروریستی چابهار و مشکلات اقتصادی پرداختند.
در خطبه‌های امروز نماز جمعه ائمه جماعات سراسر کشور به ۱۶ آذر روز دانشجو به نقش این قشر جامعه در بخش‌های مختلف و مساله برجام، CFT و FATF و بودجه ۹۸، حادثه تروریستی چابهار و مشکلات اقتصادی پرداختند.
تجدیدنظر با آمریکا فکری شیطانی یا مالیخولیایی است
امام جمعه مشهد گفت: اروپا در دشمنی با ملت و دین ما جدای از آمریکا نیست، بلکه اروپا همراه با آمریکا است، خدا به عزیزان مسئول ما بصیرت دینی کامل عنایت کند تا این واقعیت‌ها را بینند. 
به گزارش ایسنا-‌ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نمازجمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: امروز روز ۱۶ آذر، روز دانشجو است. ۱۶ آذر دو خصوصیت در جریان اجتماعی جامعه ایرانی اسلامی ما دارد. 
وی افزود: خصوصیت اول اینکه ۱۶ آذر یک تابلوی تمام‌نمای تذکر و اعلام خطری است که مرتب به ما یادآور می‌کند، دشمنی آمریکا با ایران و ایرانی یک دشمنی ۶۵ ساله تا به امروز است. خاصیت دوم این است که خاطره ۱۶ آذر نسل نخبه جامعه ما، دانشجو و دانشگاهی را به این فکر و اندیشه وا می‎‌دارد که در صف مقدم مقابله با استکبار و جهان‌خواری آمریکا قرار دارد.
علم‌الهدی گفت: در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ درست چهار ماه بعد از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد که آمریکایی‌ها محمدرضاخان ناپاک را دوباره به کشور بازگرداند و دولت مردمی و ملی مصدق را ساقط کردند، بنا شد که معاون رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور مسافرت کرده و اثر جنایت شیطانی خود را در ۲۸ مرداد در حاکمیت یک جریان ناپاک شیطانی دیکتاتوری پهلوی در این مملکت ببیند و ارزیابی کند.
امام جمعه مشهد ادامه داد: قبل از آن در روز ۱۴ آذر به دلیل ورود کاردار سفارت انگلیس به کشور، تظاهراتی در دانشگاه و بازار تهران اتفاق افتاد، به این دلیل که ایران رابطه خود را با بریتانیای شیطان آن روز قطع کرده بود و این تجدید رابطه با دولت انگلیس و آمدن کاردار سفارت انگلیس به این کشور، موجب شد که جریان‌های نخبه و بصیر جامعه در مقابل حاکمیت ستم‌شاهی حکومت وقت قیام و مقابله کنند. روز ۱۵ آذر نیز تظاهرات ادامه پیدا کرد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: قرار بود در روز ۱۷ آذر نیکسون، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، وارد کشور شود. آن‌ها برای اینکه زمینه کشور را آرام کنند، جلادهای شاهی تصمیم گرفتند تا سرکوبی شدیدی را نسبت به دانشجویان و دانشگاه در روز ۱۶ آذر انجام دهند. صبح نیروهای امنیتی به داخل دانشگاه ریختند، عده‌ای را کتک زند، عده‌ای را زخمی کردند، برخی دانشجویان را که احتمال می‌دادند سر حلقه حرکت باشند را دستگیر کردند و در دانشکده فنی دانشگاه تهران با شلیک نیروهای امنیتی سه دانشجو به خون خود تپیدند، احمد قندچی، آذر شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا. 
وی اضافه کرد: خون این سه دانشجو روی زمین دانشگاه ریخت، برای فردایی که بنا است از معاون رئیس‌جمهور آمریکا استقبال شود. معاون رئیس‌جمهور آمریکا در روز  ۱۷ آذر به تهران آمد و وارد دانشگاه شد، در حالی که هنوز سالن دانشکده فنی دانشگاه تهران به خون این سه دانشجو رنگین بود. قدم روی خون جوانان این مملکت گذاشت و دکترای افتخاری حقوق از دانشگاه تهران گرفت و عناد و دشمنی رسوب شده نهادینه آمریکا با این ملت و کشور را تایید کرد.
علم‌الهدی با بیان اینکه از آن روز تا امروز ۶۵ سال می‌گذرد و عناد و دشمنی آمریکا در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ با دشمنی آمریکای امروز قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: این دشمنی چند برابر شده و در طی این سال‌ها روزافزون ادامه پیدا کرده است. این فکر در مغز هر انسانی در این ملکت به وجود بیاید که مقداری در رابطه با آمریکا تجدیدنظر کنیم، این فکر یا فکر شیطانی یا فکر جنون و مالیخولیایی است. آیا می‌توان در رابطه با این جریان معاند ۶۵ ساله فکر دیگری کرد یا می‌توان مسئله دیگری را در میان گذاشت؟
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: روز ۱۶ آذر، روز آغاز جنبش دانشجویی است که تا امروز ادامه دارد و مظاهر زیادی در کشور داشته است. حرکاتی که ما داریم باید جهت‌دار باشد. امروز نسل دانشجو ودانشگاهی به صورت یک عامل و عنصر فعال، فناور و اندیشمند در تعالی و توسعه علم، دانش و فناوری این کشور می‌درخشد اما باید این توسعه علم و فناوری دارای جهت و جهت آن مقابله با استکبار و برخورد با آمریکا باشد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر امروز بنا شد فردی در جریان‌های دانش بنیانی و بنیان دانشی در عرصه گسترش فناوری و علم فعالیت کند، باید در جهت این خصوصیت که باید با آمریکا بجنگیم، باشد، یعنی آنچه رابطه ما را با دنیای غرب از نظر نیاز اقتصادی و علم و فناوری قطع کند و ما را روی پا در یک عرصه قدرتمند بالای علم و فناوری قرار دهد که دیگران به ما وابسته باشند. این همان جهت ضد استکباری است که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر روی این مسئله اصرار دارند که باید اینگونه انجام گیرد.
وی ادامه داد: در سیاست‌های ما نیز باید همین‌گونه باشد. امروز سیاست خارجی ما با این دشمن ۶۵ ساله باید از یک محور کامل برخوردار باشد و آن محور جنگ و ستیز با آمریکا است.
علم‌الهدی بیان کرد: آن روز در کودتای ۲۸ مرداد که آمریکای‌ها وارد شدند و ۶۵ سال جنایت و دشمنی را در کارنامه برخورد خود با این ملت و مملکت قرار دادند، انگلیس‌ها پای آمریکایی‌ها را به کشور باز کردند، یعنی اروپا در دشمنی با ملت و دین ما جدای از آمریکا نیست، بلکه اروپا همراه با آمریکا است. خدا به عزیزان مسئول ما بصیرت دینی کامل عنایت کند تا این واقعیت‌ها را بینند. اکنون قریب ۷ ماه است که آمریکا از برجام خارج شده، اما شما به اروپا چسبیدید، روی ارتباط با آن حساب می‌کنید تا در برجام با اروپا باقی بمانید و به همان وضعیت تن دهید که اروپا مشکل شما را حل کند. آیا ۷ ماه تجربه برای شما کافی نیست؟
امام جمعه مشهد ابراز عقیده کرد: شما در قصه برجام هسته فناوری هسته‌ای ملت و مملکت را که با خون شهیدان هسته‌ای آمیخته بود، روی پای اروپا و آمریکا ریختید و بدتر از آن با تصویب CFT و الحاق به کنوانسیون FATF، شخصیت اقتصادی و سیاسی این مملکت و نظام را دارید روی پای اروپا می‌ریزید، به امید اینکه به شما در مقابل تحریم‌های آمریکا نظر کند. مگر اروپا از آمریکا جدا است؟ بیایید به خودمان فکر کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری از ۴، ۵ سال قبل برای امروز ما نسخه دادند که اگر عملی می‌شد، مشکل طلا، ارز، گرانی و مضیقه معیشت را نداشتیم. این نسخه را زیر پا گذاشتید و به اروپا و آمریکا چسبیدید که این وضع زندگی ما شد، این فشارهای معیشتی بر سر ما آمد.
وی اضافه کرد: پریشانی برای مردم فقیر ما ایجاد شده که امروز خانواده‌هایی در این شهر زندگی می‌کنند و با بچه‌های خود دغدغه دارند که آیا شام یا نهار دارند یا نه. این وضع را شما به وجود آوردید. روز به روز معیشت تنگ‌تر و گرانی بیشتر می‌شود، دخترهای عقد کرده در خانه‌ها مانده‌اند، یخچال ۳ میلیونی ۱۵ میلیون شده است و مردم نمی‌توانند مشکلات اولیه زندگی خود را  حل کنند، اما باز هم شما به اروپا چسبیدید. 
علم‌الهدی عنوان کرد: شما قصد دارید CFT  را تصویب کنید. شورای نگهبان رد کرده، اما می‌خواهید آن را به مجلس و از مجلس به شورای نگهبان بکشایند و اگر نشد به مجمع تشخیص مصلحت ببرید تا در آنجا با یک عده از همدستان خود دست به دست هم دهید و هستی استقلال اقتصادی و سیاسی مملکت را روی پای دشمن بریزید، دشمنی که ۶۵ سال است که دشمنی و عداوت او رسوب کرده و به هر میزان اقتدار و عزت ما بیشترشده، دشمنی او شدیدتر می‌شود.‌
 
کد مطلب: 98637
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *