۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۲
تيموريان:

تيم ملي ۷۰ ميليون سرباز مي‌خواهد

بازيكن مياني تيم ملي ايران مي‌گويد ۲۵ مهر با حمايت ۷۰ ميليون ايراني يكي از بدترين شب‌هاي فوتبال كره رقم خواهد خورد.
تيم ملي ۷۰ ميليون سرباز مي‌خواهد
آندرانيك تيموريان در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعيت الخريطيات در ليگ قطر شرايط خود در اين كشور و همچنين بازي حساس برابر كره جنوبي صحبت كرد.

* قابل پيش‌بيني بود كه الخريطيات در شروع نتايج خوبي نگيرد.

ـ شرايط تيم ما خوب است اما مصدوميت دو نفر از بهترين مهاجمان كار را برايمان تا حدودي سخت كرده است. پس از آن كه از آلمان برگشتيم در فاصله بسيار كم مجبور بوديم در ليگ قطر حاضر شويم. به همين دليل برابر الخور شكست خورديم. پس از آن با الغرافه خيلي خوب بازي كرديم و اگر پنالتي دقيقه ۸۰ به هدر نمي‌رفت شايد مي‌توانستيم نتيجه‌ بهتري را كسب كنيم. در ديدار برابر الوكره هم نمايش خوبي ارائه كرديم. فكر مي‌كنم وقتي مصدوميت دو مهاجم تيم برطرف شود شرايطمان بهتر مي‌شود. خودم هم وضعيت خوبي دارم.

* پس از اين كه در چند روز گذشته قيمت ارز در بازار ايران بالا و پايين مي‌رفت بعضي‌ها با حساب و كتاب‌شان مي‌گفتند كه تو حدود ۱۲ ميليارد تومان پول گرفته‌اي.

ـ واقعا نمي‌دانم چرا چنين بحث‌هايي مطرح مي‌شود. قراردادي كه من با الخريطيات امضا كردم به دلار نيست بنابراين پولي كه از الخريطيات گرفتم با نوسانات ارز بالا و پايين نمي‌شود.

* تيم ملي هفته‌ آينده روز سرنوشت سازي خواهد داشت. شايد بعد از اين بازي بشود گفت كه تكليف ايران براي حضور در جام جهاني چه خواهد شد.

ـ خوشبختانه همه اعضاي تيم نسبت به حساسيت اين بازي اشراف دارند. در مرحله اول تمرينات بازيكنان بسيار با انگيزه بودند و زير فشار بالاي تمرينات ايستادگي كردند. ما بايد بدانيم كه رقابت انتخابي جام جهاني گروهي است و بايد بر اساس همين مساله هدفمان را ارزيابي كنيم. هر پنج تيمي كه در اين گروه قرار دارند شانس‌شان براي حضور در جام جهاني بالا است و ايران هم قدرت كوچكي نيست.

* به هر حال شكست برابر لبنان انتقادهاي زيادي را متوجه تيم ملي ايران كرد.

ـ آن بازي يك ديدار خاص و استثنايي بود.در آن ديدار بهترين بازيكن زمين، دروازه‌بان تيم ملي لبنان بود. فكر مي‌كنم آن روز، روز فوتبال ايران نبود. به هر حال نه بازيكنان و نه كادر فني دوست نداشتند كه به لبنان ببازيم. با اين حال فكر مي‌كنم ديگر اين روزها وقت انتقاد از تيم ملي نيست. بايد براي هدفمان بجنگيم. ما برابر ازبكستان به برد خوبي دست يافتيم،‌ اما متاسفانه خوبي‌ها و نتايج خوب خيلي زود از ذهن فوتبال ايران پاك مي‌شود. در فوتبال ايران رسم است كه وقتي يك مربي چند برد مي‌آورد در حد پادشاه بالا مي‌رود، اما با يك باخت همه چيز ويران مي‌شود. در اروپا بسياري از تيم‌هاي بزرگ هستند كه در ابتدا نتايج خوبي نمي گيرند اما هيچ اتفاقي براي مربيشان نمي‌افتد. كي‌روش مربي بزرگ و حرفه‌اي است و با بازيكنان بزرگي در دنيا كار كرده ولي ما هم نبايد او را تنها بگذاريم. تيم ملي در روز ۲۵ مهر به ۱۱ بازيكن و نهايت ۲۴ بازيكن احتياج ندارد. تيم ملي ايران در ديدار برابر كره ۷۰ ميليون سرباز مي‌خواهد.

* شما يكي از اعضاي تيم ملي در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني در ۲۰۰۶ بوديد. در آن موقع مي‌گفتند كه اگر مردم و رسانه‌ها با تيم ملي همراهي نمي‌كردند شايد به آن راحتي نمي‌توانستيم به جام جهاني برسيم.

ـ متاسفانه ما هميشه با خاطرات گذشته‌مان زنده‌ هستيم. اگر آن موقع اين حمايت وجود داشت اكنون بايد حمايت‌ها از تيم ملي ايران چند برابر گذشته شود. اما متاسفانه فكر مي‌كنم كمي باورهايمان به تيم ملي كم شده است. اگر آن باورها دوباره شكل بگيرد، مطمئن باشيد تيم ملي در ادامه راه موفق خواهد بود.

* در ادامه مسابقات ما بايد با كره‌اي بازي كنيم كه هميشه حريف سرسختي براي ما بوده است.

ـ درست است اما ما هم هيچ وقت براي آنها حريف آساني نبوديم. من به عنوان يكي از كوچك‌ترين بازيكن تيم ملي اميدوارم مردم ۱۰۰ هزار صندلي ورزشگاه آزادي را پر كنند و در استاديوم صبور باشند. درست است كه كره جنوبي تيم خوبي است، اما ما هم ايراني هستيم و در ورزشگاه آزادي بزرگ‌ترين حريفان هم از ما شكست خورده‌اند. اگر ما خودمان باشيم و مردم و رسانه‌ها هم از ما حمايت كنند ۲۵ مهر يكي از بدترين شب‌هاي كره خواهد بود.
کد مطلب: 9901
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *