۰
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۶

دیدار کواکبیان با نمایندگان رسانه های افغانستان

جمعی از اصحاب جراید و رسانه های سمعی و بصری امروز سه شنبه با مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیدار و گفتگو کرد.
دیدار کواکبیان با نمایندگان رسانه های افغانستان
جمعی از اصحاب جراید و رسانه های سمعی و بصری امروز سه شنبه با مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیدار و گفتگو کرد.
کواکبیان در ابتدای این دیدار ضمن بیان توضیحاتی در خصوص وضعیت رسانه های مکتوب در ایران و آزادی صاحبان رسانه در انعکاس مطالب روز گفت: در ایران صاحبان جراید در چهارچوب قانون، برای تحلیل و انعکاس اخبار روز آزادی کامل دارند.
وی افزود: با وجود آزادی مطبوعات در چهارچوب قانون، گاهی رسانه ها به خودسانسوری روی می آورند و محدودیت هایی برای خود قائل می شوند.
رییس خانه مطبوعات در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: اصلاح قانون مطبوعات در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و ما سعی داریم در قانون جدید آزادی های بیشتری برای صاحبان مطبوعات و روزنامه نگاران قائل شویم.
کواکبیان ابراز امیدواری کرد که شاهد تقویت همکاری های بیشتر اصحاب جراید و رسانه سمعی و بصری دو کشور باشیم.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی ایران و افغانستان، دوستی دیرینه مردم دو کشور و تقویت این دوستی ها بعد از انتقلاب اسلامی مردم ایران گفت: عمق دوستی دو کشور را می توان از پاسخ منفی امام خمینی ره به اتحاد جماهیر شوروی مبنی بر عدم حمایت از مجاهدین افغان در مقابل عدم فروش سلاح از طرف شوروی به رژیم صدام به خوبی دریافت.
اصحاب جراید و رسانه های سمعی و بصری افغانستان نیز در این دیدار ضمن استعلام وضعیت رسانه ها و مطبوعات در ایران، بر لزوم توسعه همکاری های دو کشور در این بخش تاکید کردند.
اعضای هیات رسانه ای افغانستان همچنین سوالاتی در خصوص آزادی بیان رسانه های مکتوب و نحوه تعامل رسانه ها با دولت و مجلس در ایران طرح کردند که توضیحات مقتضی در این خصوص ارائه شد.
 
کد مطلب: 99425
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *