۰
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۷

دامنه وسيع خون دل خوردن نمازگزاران

کرم محمدي
دامنه وسيع خون دل خوردن نمازگزاران
«عمده ناراحتي و خون جگري که شما نمازخوانان و حزب‌اللهي‌ها داريد از بي‌حجابي است. دل شما نماز‌گزاران از اين مسئله خون است.»
اين بخشي از سخنان حجت‌الاسلام سيد احمد خاتمي ‌در خطبه‌هاي نماز جمعه 27 مرداد ماه 1402 تهران مي‌باشد. اينکه نماز‌گزاران از بي‌حجابي دل خون شوند امري اخلاقي و بعنوان يک ارزش اعتقادي مورد تکريم و قابل احترام خواهد بود.
به‌طور حتم نمازگزاران عزيز که در همين جامعه زندگي مي‌کنند از منظر شرعي و اعتقادي و در مقايسه با ساير اقشار حتما نسبت به سرنوشت هموطنان خود از همه طبقات احساس مسئوليت بيشتري کرده و علاوه بر مسئله بي‌حجابي، نسبت به موضوعات متعدد ديگري نيز حساس هستند.
به‌لحاظ تأسي جستن‌ به سيره و منش عملي ائمه هدي عليه‌السلام بلاشک آنان از فقر و نداري بخش قابل توجهي از هموطنان خود خبر داشته و از  نداري و خون دل خوردن هموطنانشان  دل خون هستند.
بطور قطع نمازگزاران از تورم و گراني روز‌افزون و افسار گسيخته‌اي که ناي ادامه زندگي را از بخشي از مردم کشور گرفته است، دل خون هستند.
ملت شريف و نمازگزاران مومن، نيک مي‌دانند که از وعده‌هاي حجت‌الاسلام رئيسي در زمان تبليغات انتخاباتي رياست‌جمهوري سيزدهم دو سال سپري شده و بيشتر آنها محقق نشده و از اين عدم وفاي به وعده‌ها، خون به جگرند.
مؤمنين و نمازگزاران از اينکه زنان و مردان مختلفي را در طول شبانه‌روز با چهره‌هاي رنگ پريده و قيافه‌هاي تکيده در حال زباله‌گردي مي‌بينند و کودکان معصوم را در حال تکدي‌گري مشاهده مي‌کنند، چشمانشان اشک‌آلود و خون به دل مي‌شوند.
نمازگزاران که يا خود در ميدان دفاع مقدس حضور داشته و يا در جريان رشادت‌ها و فداکاري‌هاي قهرمانان هشت سال نبرد نابرابر قرار گرفته‌اند، از اينکه هزاران نفر از آنان براي ادامه زندگي در عسر و حرج قرار دارند و در همان حال، بارها خبر سفر فرزندان برخي از مقامات و مسئولان کشور به خارج و زندگي در اروپا و آمريکا برخلاف آرمان‌ها و شعارهاي انقلاب را مي‌شنوند، حتما سخت ناراحت و مغموم و دل خون مي‌شوند.
حجت‌الاسلام سيد احمد خاتمي‌حتما در جريان افزايش سرسام‌آور هزينه‌هاي کمرشکن زندگي و همچنين پرکشيدن گوشت قرمز و گوشت مرغ و اغلب موارد پروتئيني  از سفره ولي‌نعمتان انقلاب قرار دارند و حق خواهند داد تا نمازگزاران و از جمله آناني که در نماز جمعه به ايشان اقتدا مي‌کنند، از پرواز گوشت و خيلي ديگر از مواد خوراکي  از سفره مردم و کوچک و محقرتر شدن سفره مردم، نگران شده و دل خون شوند.
با مقايسه سال دوم روي کار آمدن دولت آقاي رئيسي با سال اول آن، مشخص مي‌شود که گوشت قرمز بيش از 300 درصد، گوشت مرغ بيش از 200 درصد، روغن مايع بيش از 300 درصد، ماکاروني بيش از 250 درصد، مسکن بيش از 70 درصد و... افزايش داشته است.
اين يعني خيلي از زندگي‌ها رو به تباهي و سياهي است و فقر مطلق سايه شوم خود را بر بخشي از اقشار جامعه حکمفرما و گسترانيده است.   باور کنيد و حق بدهيد وقتي قريب 900 تريبون که در اختيار ائمه محترم جمعه سراسر کشور بوده و در برابر اين همه گراني که کارد را به استخوان بخش قابل توجهي از مردم رسانيده است، سکوت کرده و نسبت به عملکرد ضعيف و ناتواني آشکار دولت سيزدهم در حوزه معيشت فرياد بر نمي‌آورند، خون به جگر بشوند.
لايحه همسان‌سازي حقوق بازنشستگان توسط دولت سيزدهم از مجلس بازپس گرفته شده و ميليون‌ها بازنشسته لشکري و کشوري و تامين اجتماعي و خانواده‌هاي آنها را  ناراحت و معترض نموده و حق بدهيد که  بصورت اولي‌تر اين وضعيت موجب رنجش نمازگزاران را فراهم نمايد.
قانون حق مناطق جنگي براي بازنشستگان سال‌هاست تصويب شده اما تاکنون اجرايي نگرديده و بسياري از اين بازنشستگان از قضا قهرمانان واقعي اين مرز و بوم يعني ايثارگران دوران دفاع مقدس هستند، حتم داشته باشيد که نگراني و انتقاد اين دسته از هموطنان، عين دل نگراني نمازگزاران خواهد بود.
عجيب است حجت‌الاسلام سيداحمد خاتمي ‌امام جمعه محترم موقت تهران چگونه از ده‌ها  دغدغه و دل‌نگراني جدي و اصلي که موجب خون دل خوردن مردم و به ويژه نمازگزاران و مؤمنين شده است، فقط حجاب را ديده و لمس کرده است؟ چرا حضرت ايشان در جايگاه مهم و تريبون شريف نماز جمعه، در کنار مسئله  بي‌حجابي، ده‌ها مشکل ديگر مردم منجمله فقر وگراني که ايمان و اعتقاد ملت را نشانه رفته، مورد توجه قرار نمي‌دهند؟ چرا مانند دو سال پيش دولت را بخاطر گراني و تنگ‌تر شدن دايره قدرت خريد مردم مورد هجمه و انتقاد قرار نمي‌دهند؟ چرا...
کد مطلب: 201534
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *