۰
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۰

وای به روزی که بگندد نمک

کرم محمدی
وای به روزی که بگندد نمک
اگر نماینده مجلس مریض شود او را به بهترین بیمارستان می‌برند. نمایندگان مجلس بیمه‌های تکمیلی جداگانه دارند و پول‌های کلانی برای سلامت خودشان خرج می‌کنند. نمایندگان مجلس فقط به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه می‌کنند و برای یک جراحی ساده ۶۰ میلیون تومان می‌پردازند!
این کلمات و جملات در مورد نمایندگان کشورهای غیر اسلامی، آمریکا، فرانسه، روسیه، هندوستان و... نیست.
بلکه این بخشی از افشاگری آقای دکتر پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم شورای اسلامی است که در مناظره با آقای خضریان نماینده تهران بیان شده است.
اینکه هریک از ساکنان این کشور به هنگام نیاز به دکتر و درمان، به بهترین و مجهزترین مراکز درمانی مراجعه کنند، نه تنها هیچ ایرادی ندارد بلکه مایه خوشحالی است زیرا نشانه وضعیت مطلوب درآمدها است.
اما در حالی که کمر بخش قابل توجهی از مردم در زیربار تورم و افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها، اجاره مسکن،بیکاری، کمبود و قیمت سرسام‌آور دارو و... خم شده است و بخشی از ساکنان این سرزمین در این زمینه مستاصل هستند، اشرافی زندگی کردن نمایندگان مجلس مذموم، غیر اخلاقی و برخلاف وعده‌های زمان انتخابات آنها و دون شان و جایگاه خانه ملت است.
اینان نماینده کدام مردمند؟ مردم دست پینه بسته، زجر کشیده و محروم یا مرفهان بی‌درد؟ اینان چگونه خود را انقلابی می‌دانند؟ آیا چنین وکلایی می‌توانند ادعای رهروی از شهدا را داشته باشند؟
با چه رویی به حوزه‌های انتخابیه مراجعه می‌کنند و با مردم روبرو می‌شوند؟ این تبعیض آشکار با کدام موازین اخلاقی، اسلامی و انسانی همخوانی و سنخیت دارد؟
قرار بود مجلس خانه امید ملت و دست توانای آنها برای تصویب قوانین ضد تبعیض و برقراری عدالت و چشم تیزبین آنان برای نظارت بر اجرای قانون و مقابله با فساد و تبعیض باشد.
آیا برخورداری نمایندگان از بهترین امکانات بهداشتی و درمانی و بیمه‌های آن چنانی با انتظارات آحاد مردم همخوانی دارد؟
آقایان و خانم‌های نماینده مجلس، بیمارستان خصوصی و ۶۰ میلیون تومان هزینه برای یک عمل کوچک جراحی برای موکلانتان پیش‌کش، ‌لطف کنید داروهای ضروری مردم را تامین و هزینه رفتن بیماران به بیمارستان‌های دولتی را فراهم کنید.
اینگونه ولخرجی‌ها و خود را برتر از مردم دیدن، یعنی کفران نعمت و این کفران و پشت پا زدن به وعده‌ها و پشت کردن به مردم، حتما سقوط شما را از همان نردبانی که با رای مردم ساخته شده بود، فراهم خواهد کرد. مردم با هیچ یک از شماها عقد اخوت نبسته‌اند.
این تبعیض ناروا مصداق این ضرب‌المثل است که: هرچه بگندد نمک‌اش می‌زنند
وای به روزی که بگندد نمک
باید از جناب آقای دکتر پزشکیان که صادقانه این موضوع را افشا کردند صمیمانه سپاسگزاری نمود.
لازم است سایر نمایندگان نیز موضع خود را در ارتباط با این مسئله به صراحت اعلام و نهادهای نظارتی نیز موضوع را مورد بررسی قرار داده و نتیجه را به افکار عمومی اعلام نمایند.
کد مطلب: 183404
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *