۰
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۰

آنانی که باید نقره داغ شوند

کرم محمدی
آنانی که باید نقره داغ شوند
آقای غضنفر آبادی نماینده مجلس تقریبا تمام اصولگرای مجلس یازدهم شورای اسلامی در مورد خانم‌های بی‌حجاب خواستار نقره داغ کردن آنها شده است. فارغ از درستی یا نادرست بودن این گزاره و همچنین بدون توجه به میزان موفقیت یا بی‌اثر بودن چنین اقداماتی، جا دارد حال که تمام قوای سه گانه و نهادهای کشور در اختیار جناح آقای غضنفر آبادی یعنی جریان اصولگرا قرار دارد و شخصیت‌های این جریان فکری هر روز هم از این دست فرمایشات بر زبان جاری می‌کنند و به سایر حوزه‌های چالش برانگیز و مشکلات بنیان کن اقتصادی و اجتماعی کشور اگر نگوییم بی‌اعتنا، حداقل این چنین برایشان سینه چاک نکرده و فریاد بر نمی‌آورند، خواسته شود عرصه این نقره داغ‌ها را به نفع اکثریت قاطع مردم گسترش دهند تا صداقت در ادعا و اخلاص در عمل آنان برای ملت محرز شود. از جمله:
۱- نقره داغ کردن عوامل و بانیان گرانی‌های سرسام آور و کمرشکنی که قریب به دوسال اخیر به اوج خود رسیده و روزگار بسیاری از مردم را تیره و تارکرده است .
۲- نقره داغ کردن شرکت‌های خودروساز داخلی که با تولیدات بی‌کیفیت و همزمان افزایش قیمت‌های تشدید کننده، مصرف کنندگان را جان به لب کرده و در همین ابتدای سال ۱۴۰۲ که مقام معظم رهبری آنرا سال مهار تورم نام نهاده‌اند، باردیگر قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.
۳- نقره داغ کردن وزراء و مقاماتی که قول ایجاد سالی یک میلیون شغل و سالی ساخت یک میلیون مسکن دادند و قریب به دو سال است به آن عمل نکرده‌اند و قیمت مسکن و اجاره خانه‌ها را به بالاترین حد ممکن رسانیده و خانه دار شدن را برای بخش قابل توجهی از هم وطنانمان به آرزویی دست نیافتنی مبدل کرده‌اند.
۴- نقره داغ نمودن آنهایی که در زمان تبلیغات انتخاباتی با بغضی در گلو درب یخچال بازنشستگان را باز می‌کردند و برای آنها مرثیه می‌خواندند اما امروز از همسان‌سازی حقوق آنها و اجرای قانون حق مناطق جنگی ناتوانند و سراغی از یخچال‌های خالی آنها و هزینه‌های نابودکننده زندگی روزمره آنها نمی‌گیرند.
۵- نقره داغ کردن کسانی که سنگ محرومان و مستضعفان را بر سینه زده و در شعار، خود را همپای آنها و حامی تولیدات داخلی معرفی کرده اما سیسمونی نوه‌هایشان را از خارج خریدند.
۶- نقره داغ کردن حامیان و عاملان حمله به سفارت عربستان که میلیارد‌ها دلار به کشور خسارت زد و کسانی که ابتدا تابلو شهید آیت الله نمر را در خیابان کنسولگری عربستان در مشهد نصب کردند و سپس بی سر و صدا آن را پایین آوردند و حالا نه تنها خود را مبرا از پاسخ به ملت دانسته بلکه خویش را قهرمان برقراری رابطه با عربستان سعودی معرفی و در قامت طلبکار ظاهر می‌شوند!؟
۷- نقره داغ کردن آنانی که با مدیریت ضعیف خویش قیمت سکه را به ۳۱ میلیون تومان و دلار را به ۵۰ هزار تومان و پراید را به مرز ۴۰۰ میلیون تومان رسانیدند و باز هم قیافه حق به جانب و ژست حمایت از مردم و خدمت به آنها می‌گیرند!
۸- نقره داغ نمودن آنهایی که تفاوت قیمت فاحش خودروهای چینی را در کشورهای عراق و پاکستان و.....و همزمان افزایش ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی همین خودروها را در کشور خود می‌بینند اما مهر سکوت بر لب زده و از اینکه هموطنان و ولی نعمت‌هایشان این چنین تحقیر می‌شوند، ککشان نمی‌گزد.
۹- نقره داغ نمودن کسانی که در زمان تبلیغات انتخاباتی قیمت گوجه و مرغ و اقلام خوراکی را نشانه بی‌عرضگی دولت وقت می‌دانستند اما هم اکنون که آن قیمت‌ها چندین برابر شده، خیلی راحت دولت فعلی را با عرضه‌ترین دولت‌ها معرفی می‌کنند.
۱۰- نقره داغ کردن جریانات و کسانی که با کاغذ پاره خواندن برجام و فرصت‌سوزی‌های فراوان و ایجاد خسارات جبران‌ناپذیر، منافع کشور و ملت را به گروگان گرفتند و حال که خود و همفکرانشان روی کار آمده‌اند هر روز از مذاکره و لزوم احیای برجام داد سخن سر می‌دهند. (البته از آن بیشتر به مذاکرات لغو تحریم‌ها یاد می‌کنند و به روی مبارک خویش نمی‌آورند که همان برجام است؟!)
۱۱- نقره داغ نمودن کسانی که بابت افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت هزاران منت می‌گذارند اما در دولت به اصطلاح مردمی شان تنها در یک قلم در یکی از بانک‌ها حقوق‌های ۱۴۰ و ۱۸۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود و به دختر دهه هشتادی عضو شورای شهر تهران ماهیانه بیش از ۳۳ میلیون تومان حقوق اختصاص می‌یابد.
۱۲- نگارنده به حجاب اسلامی معتقد بوده و هستم. اما باید آن دسته از مجلس نشینان و دولتمردان و سخنوران و مداحان و.... را که موهای زنان و دختران این سرزمین آنها را می‌آزارد و خواهان نصب دوربین برای رصد و شناسایی آنها هستند ولی پاهای برهنه فرزندان این ملت را در مناطق محروم و زباله گردی‌های آنها را نمی‌بینند و از شکم‌های گرسنه زنان و دختران این کشور بی‌خبر یا با خبر اما بی اعتناء هستند، نقره داغ نمود تا برای همیشه مایه و آئینه عبرت دیگران واقع شوند.
۱۳- باید کسانی را نقره داغ کرد که بجای ایجاد یک میلیون شغل در حوزه کاری خود، اولویت اول را به عزل یک هزار مدیر وزارتخانه تحت مسئولیت‌اش داد و برای شغل‌هایی که ایجاد نکرد فاکتور ۵۰ میلیارد تومانی صادر کرد. البته کسی یا کسانی که چنین مدیری را بعد از ناتوانی در ایفای وظایف محوله، مجددا در پست دیگری به کار گماردند را نباید از نقره داغ کردن معاف نمود.
۱۴- کسانی برای نقره داغ کردن در اولویت هستند که وعده تک رقمی نمودن تورم را دادند و اینک که همه آنها در صدر مسئولیت‌های اجرایی قرار گرفته اند، در کمتر از دو سال آنرا به بالاترین نرخ خویش رسانیده‌اند. آنهایی که این روزها در زمان مسئولیت شان قیمت خودرو پژو ۲۰۷ به مرز یک میلیارد تومان رسیده است!
۱۵- در لیاقت، کاردانی، شهامت، وطن دوستی و تدین دکتر محمدجواد ظریف تردیدی نیست. مقام معظم رهبری در وصف ایشان و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان می‌فرمایند:
«بنده هیات مذاکره‌کننده را - همین دوستانی که این مدت این زحمات را بر دوش گرفته‌اند - هم امین می‌دانم، هم غیور می‌دانم، هم شجاع می‌دانم، هم متدین می‌دانم؛ این را همه بدانند. آقای دکتر ظریف و همکارانشان آزمون خوبی از سر گذراندند. احساس قدرت و نشستن در مقابل ۶ قدرت جهانی، دفاع از اهداف و تثبیت حضور و وجود خود به طرف‌های مقابل، از جمله نقاط قوت مذاکره‌کنندگان کشورمان در مذاکرات هسته‌ای بود. تدین، مهم‌ترین نقطه‌ی قوت آقای ظریف است و بنده مکرر برای شما عزیزان دعا می‌کنم.»
اما علی‌رغم این شاخص‌های مشعشع و تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه روزی وزیر خارجه مقتدر جمهوری اسلامی ایران و تیم‌ همراهش، بارها او را به مجلس فراخواندند و در گرماگرم نبرد دیپلماتیک‌ با قدرت‌های جهانی، این سردار جبهه دیپلماسی مملکت را هو کردند. آیا چنین کسانی برای نقره داغ کردن اولی‌تر نیستند؟
آری جناب نماینده محترم، اگر قرار بر تنبیه و نقره داغ کردن باشد خیلی‌ها اولی‌تر هستند که تنها به نمونه‌هایی از آنها بطور خلاصه اشاره گردید.
اکثریت قاطع ساکنان این سرزمین پهناور مسلمان هستند و به ارزش‌های دینی پایبند می‌باشند. تاریخ گواه است که هموطنان غیر مسلمان نیز حرمت مقدسات اکثریت ملت را نگه داشته‌اند. آنچه مردم را آزرده خاطر می‌کند، اقدامات و سیاست‌های تک بعدی عده‌ای است که بسیاری از مشکلات اساسی و از جمله بیکاری، تورم، کاهش ارزش پول ملی، بالا رفتن نرخ سن ازدواج، پایین آمدن سن اعتیاد، افزایش افسار گسیخته و سرسام‌آور قیمت‌ها اعم از مسکن، خودرو، ارزاق عمومی و... را اولویت اول نمی‌دانند.
 
کد مطلب: 194171
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *