۱
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۰

فلسطين اينگونه اشغال شد

کرم محمدی
فلسطين اينگونه اشغال شد
75 سال پيش جهان با انفجار اطلاعات و دهکده جهاني غريبه بود؛ افکار عمومي جهانيان در جريان بسياري از وقايع يا قرار نمي‌گرفت و يا تاخير زياد و بصورت محدود خبرها بدست بخشي از افکار عمومي ‌مي‌رسيد‌.
در فرداي صدور اعلاميه بالفور وزير خارجه وقت بريتانيا مهاجرت يهوديان از سراسر جهان به فلسطين آغاز و بعد حدود 28 سال بعد از صدور آن اعلاميه، دولت يهود در قلب جهان اسلام و با حمايت کامل و همه جانبه بريتانيا اعلام موجوديت کرد‌.
ساکنان اصلي سرزمين فلسطين در معرض حملات روز افزون و سازمان يافته گروه‌هاي مسلح صهيونيستي قرار گرفتند‌.
يهوديان که بخش اعظم آنها را مهاجران تشکيل ‌مي‌دادند براي نيل به اهداف خود و تسلط کامل بر فلسطين، از هيچ جنايتي فرو گذار نکردند‌.
حمله مسلحانه به روستاها و محله‌هاي مسلماننشين شتاب بيشتري گرفت‌. در کفرقاسم، ديرياسين، الطنطوره و‌.‌.‌. مردان، زنان و کودکان آماج گلوله قرار گرفتند‌. مزارع و منازل آنها در آتش کينه مهاجمان سوخت‌. بخش اعظم آن دسته از اعراب که از اين حملات جان سالم بدر ‌مي‌بردند، به زور اسلحه و با پاي پياده و خسته از رنج و درد کشتار بيرحمانه اعضاي خانواده‌هايشان توسط صهيونيست‌ها، راه کشورهاي همسايه را در پيش ‌مي‌گرفتند‌.
آن روزها نيز مانند همين روزها که چشم خود را بر جنايات جنگي رژيم صهيونيستي بسته‌اند، قدرت‌هاي وقت نه تنها براي جلوگيري از کشتار مسلمانان فلسطيني اقدام نکردند بلکه گروه‌هاي افراطي يهودي را مجهز به جديدترين سلاح‌هاي روز نموده و به تقويت دولت نوپاي صهيونيستي همت گماردند‌.
آري، آنان خيلي راحت و بدون دغدغه قتل و غارت و کشتار و آوارگي و دربدري و خانه بدوشي هزاران فلسطيني را به نظاره نشستند و روند آن را نيز تسريع بخشيدند‌.
‌مي‌گويند چطور فلسطيني‌ها از سرزمين آباء و اجداديشان جدا و آواره شده‌اند؟ در اين روزها پاسخ به اين سوال خيلي سخت نيست و صد البته نيازي به ارائه مدارک و مستندات تاريخي هم ندارد‌.
کافي است نگاهي به وضعيت باريکه غزه داشته باشيم‌. کافي است حمايت همه جانبه ايالات متحده آمريکا، بريتانيا، فرانسه، آلمان، ايتاليا و‌.‌.‌. از خونريزترين ارتش و بيرحمترين رژيم سياسي جهان داشته باشيم‌. کافي است تا سکوت و همراهي پنهان و آشکار سران کشورهاي عربي را در برابر اين همه جنايت مشاهده کنيم‌.
در روز ششم حملات به غزه سخنگوي ارتش اشغالگر قدس در مصاحبه‌اي مطبوعاتي گفت: ارتش به حملات خود در سراسر نوار غزه ادامه ‌مي‌دهد‌. نيروي هوايي تاکنون حدود 6000 بمب به وزن 4000 تن عليه اهداف حماس پرتاب کرده است‌.
همگان ‌مي‌دانند که اين همه بمب و موشک و همزمان گلوله‌هاي توپ بر منازل مسکوني، زير ساخت‌هاي آب، برق، گاز، بيمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و‌.‌.‌. فرود آمده‌اند‌.
در روز دهم حملات بيوقفه به مناطق مسکوني غزه، جنايتي بزرگ و هولناکي که ‌مي‌توان آن را لکه ننگيني براي مدعيان حمايت از حقوق بشر نام نهاد، به وقوع پيوست‌. بمباران بيمارستان المعمداني توسط جت‌هاي جنگنده رژيم صهيونيستي آنهم تنها چند ساعت پيش از ورود جو بايدن به سرزمين‌هاي اشغالي، و شهادت صدها زن و کودک جهان بشريت را تکان داد‌. بعد از انتشار تصاوير دلخراش بخش‌هايي از اين جنايت، ده‌ها هزار مسلمان و غيرمسلمان در نيمه‌هاي شب در سراسر جهان به خيابان‌ها آمدند و اقدامات سبعانه صهيونيست‌هاي اشغالگر را محکوم و از ملت فلسطين حمايت کردند‌.
اما بايدن ساعاتي بعد رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا دست در گردن قصاب غزه و خالق جنايت بيمارستان المعمداني انداخت و ضمن آنکه در نقش کارآگاه اعلام کرد حمله به اين بيمارستان کار فلسطيني‌هاست، گفت: آمده ام تا به اسرائيلي‌ها بگويم آمريکا در اين جنگ در کنار شما است؟!
منظور او از «اين جنگ» حملات بيوقفه هوايي، دريايي و توپخانه‌اي صهيونيست‌ها به مناطق مسکوني غزه و بيمارستان‌هاي اين باريکه است‌. در حالي که فلسطيني‌ها در زير باراني از بمب‌ها و موشک‌ها و در حاليکه آب خوردن بر آنان بسته شده است، دنبال جمع‌آوري پيکرهاي تکه تکه شده شهدا هستند، امپراطوري دروغ غربي‌ها در عرصه تبليغاتي نيز به کمک رژيم کودککش صهيونيستي آمده و درصدد تطهير چهره کريه و شيطاني اشغالگران است.
اين همه قساوت در حالي صورت مي‌گيرد که در پرتو انقلاب بزرگ فن آوري و اطلاعات، گزارش‌هاي زنده و لحظه به لحظه اين همه وحشيگري عليه فلسطيني‌ها به سراسر عالم مخابره ‌مي‌شود‌. حالا فکرش را بکنيد که 75 سال پيش که چنين امکانات خبري در کار نبوده، صهيونيست‌ها چه جناياتي که مرتکب نشده‌اند‌.
يهودي‌ها با کمک قدرت‌هاي بزرگ وقت و حمايت آنها از جوخه‌هاي مرگ که توسط صهيونيست‌ها تشکيل شده بودند، بر فلسطين مسلط شدند‌.
مگر الان کسي به داد مردم فلسطين ‌مي‌رسد؟ مگر کسي در فکر توقف حملات شبانهروزي به منازل مسکوني و بيمارستان‌ها و مدارس و يا به فکر زنان و کودکان فلسطيني است؟ مگر ابرقدرت‌ها و مدعيان و سينه چاکان دفاع از حقوق بشر در بست در اختيار و حامي قصابان حاکم بر سرزمين‌هاي اشغالي نيستند؟ مگر الان و در دنياي متمدن و در برابر دوربين‌هايي که لحظات آتش و خون غزه را بطور زنده به سراسر جهان مخابره ‌مي‌کنند، اشغالگران سياست شيطاني «سرزمين سوخته» و «نسل کشي» آشکار را اجرا نمي‌کنند؟
خب در 75 سال پيش دست صهيونيست‌هاي اشغالگر براي خلق سياهترين جنايت‌ها عليه فلسطيني‌ها، بسيار بسيار بازتر بوده است‌. کافي است خاطرات کهنه سربازان و اعضاي جوخه‌هاي مرگ صهيونيستي در آن سال‌هاي سياه را مرور کنيم تا به عمق فاجعه‌اي که عليه صاحبان اصلي فلسطين اجرا شده است، پي ببريم
اينک بعد از 75 سال شبکه گسترده تبليغاتي حامي صهيونيست‌ها که با دلارهاي دول غربي و توسط يهودي‌ها مديريت ‌مي‌شوند، درصددند تا از رژيمي ظالم، بيرحم، غاصب، متجاوز و خونريز چهره‌هاي مظلوم به جهانيان نشان دهند‌. تا پايان روز دهم جنگ نابرابر و حملات ديوانه‌وار صهيونيست‌ها به مناطق مسکوني غزه قريب به 4000 نفر به شهادت رسيده‌اند که از اين تعداد بيش از 2700 نفر زن و کودک بودهاند‌. اکثريت به اتفاق مابقي شهدا نيز جوانان و مردان غير نظامي هستند‌. به همين ميزان از ميان قريب به 10000 مجروح، بالاترين آمار مربوط به زنان و کودکان است‌.
اين روزها غزه نماد و تجلي عيني بکارگيري استانداردهاي دوگانه توسط دولت‌هاي غربي و در راس آنها ايالات متحده آمريکا است‌.
اين روزها غزه با بيش از دو ميليون جمعيت بزرگترين زندان روباز جهان است‌. بزرگترين ميدان تير آدمکشي و بزرگترين کوره آدم‌سوزي و بارزترين و مستندترين سند خوي دد منشي صهيونيست‌ها ‌مي‌باشد‌. 
در همان حالي که بدستور نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي، سربازان بيرحمترين ارتش جهان مشغول کشتار زنان و کودکان فلسطيني هستند و بعد از ارتکاب جنايت بيمارستان المعمداني، مقامات غربي از جمله رئيس جمهور آمريکا و ريشي سوناک نخست وزير بريتانيا و صدر اعظم آلمان و‌.‌.‌. براي تبريک خلق اين جنايات و اعلام حمايت همهجانبه به سرزمين‌هاي اشغالي سفر ‌مي‌کنند‌.
ريشي سوناک نخست وزير انگليس خطاب به نتانياهو ‌مي‌گويد: من با شما گريه ‌مي‌کنم و در کنار شما در برابر شر تروريسم ‌مي‌ايستم. من در سرزمين شما هستم تا از شما حمايت کنم‌.
نتيجه اين خوش رقصي‌هاي مقامات آمريکايي، آلماني، انگليسي و‌.‌.‌. براي صهيونيست‌ها و فلسطيني‌ها چيست‌.
اين اعلام حمايت‌ها، يعني آنکه دولت جعلي مجاز به ارتکاب هر جنايتي خواهد بود‌. از اينروست که بلافاصله ارتش اشغالگر درست در زماني که نخست وزير بريتانيا در سرزمين‌هاي اشغالي بسر ‌مي‌برد، ارتش اشغالگر رسما به مديران 24 بيمارستان مملو از زنان و کودکان و غير نظاميان زخمي اعلام ‌مي‌کند که بايد ظرف 24 ساعت بيمارستان را تخليه نمايند زيرا اين 24 مرکز بهداشتي و درماني توسط نيروي هوايي ارتش اشغالگر منهدم خواهند شد؟!
مقامات غربي در عين حالي که ‌مي‌دانند صهيونيست‌هاي همپيمانشان تجلي و نماد واقعي تروريسم دولتي و تبعيض نژادي و پاکسازي قومي هستند، اما کماکان آنها را حمايت ‌مي‌کنند.
آري، آواره نمودن ساکنان اصلي فلسطين و اشغال سرزمين آنها و استقرار صهيونيست‌ها نياز به بررسي‌هاي عميق تاريخي ندارد، کافي است در آنچه اين روزها در غزه در جريان است تامل نماييم، آنگاه است که 75 سال جنايت و اعمال زور عليه فلسطيني‌ها در برابر چشمانمان تجلي خواهد يافت‌.
کد مطلب: 205020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *