۰
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۱

هم «الله کرم» حق دارد هم «ظريف»!

محمد جواد پهلوان
هم «الله کرم» حق دارد هم «ظريف»!
 
اصولگرايان يا همان محافظه‌کاران مرد ميدان‌هاي خالي هستند! نشان به آن نشان که حالا که چند صباحي است قدري اعضاي دولت قبل و در راس آن محمدجواد ظريف فعال شده‌اند سنگين‌ترين حملات به وي ‌مي‌شود. جالب اين است که حتي بزرگترين رسانه کشور که بايد بي‌طرف و ملي باشد نيز وارد ميدان شده و توپخانه خود را به ميل برخي به سمت اين ديپلمات روشن کرده است.
اين درحاليست که حضور و وجود چنين منتقد باسواد و آگاهي بايد براي دولتي‌ها و طرفداران‌شان مايه خوشبختي و ارزشمند باشد. هرچند در کشورمان نظام حزبي برقرار نيست و احزاب فصلي و مقطعي عمل ‌مي‌کنند اما در کشورهاي توسعه يافته که احزاب در راس قرار دارند معمولا دولت‌هاي در سايه توسط احزاب خارج از دولت شکل ‌مي‌گيرد که نقدهاي آنان براي احزاب در قدرت بسيار ذي قيمت است.
صرفنظر از بحث‌هاي حزبي و سياسي به واقع دلسوزتر و وطن دوست‌تر از محمد جواد ظريف در اين ملک داريم؟ به واقع اينکه برخي طي روزهاي گذشته سعي کرده‌اند به زشت‌ترين شکل و با تهمت‌هاي سياسي ناروا اين ديپلمات سابقه کشورمان را گوشه‌نشين کنند تبعات خوبي براي کشورمان ندارد.
تندروها بايد بدانند بزرگترين لطمه‌اي که ما در طول سال‌هاي گذشته خورده‌ايم از همين منظر بوده. ما با تنگ نظري و تندي نسبت به افرادي که کاربلد و دلسوز وطن و نظام هستند آنها را خانه نشين کرده و تلاش کرده‌ايم عده‌اي کوتوله سياسي را جايگزين نماييم.
برخلاف گفته‌هاي آن خانم جلسه‌اي در تلويزيون اين مملکت فقط براي يک قشر خاص نيست و همه سهم دارند. اگر خداي ناکرده جنگي شود آيا قرار است فقط اين اقليت به پيکار دشمن رود؟ حتما اين انتظار وجود دارد تمام مردم با هر فکر و ايده‌اي پاي کار بيايند. فلذا در اين مقطع هم اين مملکت براي همه است و همه بايد بتوانند آزادانه نظر خود را ارئه دهند. يعني به همان ميزاني که حسين الله کرم ‌مي‌تواند نظر دهد محمدجواد ظريف هم ‌مي‌تواند و اين حق را دارد. حال اينکه چرا نظرات و ايده‌هاي حسين الله کرم در جامعه نفوذي ندارد و فيدبکي گرفته نمي‌شود اما نظرات و ايده‌هاي محمدجواد ظريف پربازتاب و چالش برانگيز ‌مي‌شود مقصر گوينده آن نيست بلکه قرابتي ميان آن نظر و نظر مردم وجود دارد.
*حقوقدان و مدرس دانشگاه
کد مطلب: 206790
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *