۰
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۱

چطور از سفر کاری به اهواز لذت ببریم؟

شهر اهواز که مرکز استان خوزستان است اهمیت بسیار زیادی از لحاظ اقتصادی و صنعتی داشته و بسیاری از کارخانجات اصلی و مادر کشور در این شهر قرار دارند. لذا سفرهای کاری به اهواز زیاد اتفاق می‌افتد...
چطور از سفر کاری به اهواز لذت ببریم؟
شهر اهواز که مرکز استان خوزستان است اهمیت بسیار زیادی از لحاظ اقتصادی و صنعتی داشته و بسیاری از کارخانجات اصلی و مادر کشور در این شهر قرار دارند. لذا سفرهای کاری به اهواز زیاد اتفاق می‌افتد و در صورت وقوع این امر بهتر است از طریق رزرو به موقع و هر چه بهتر بلیط قطار تهران اهواز علی بابا و شناخت هر چه بیشتر این شهر و جاذبه‌های آن بتوانیم از سفر کاری به اهواز لذت ببریم.
اهواز از جمله کلان‌شهرهای ایران است که بزرگ‌ترین و پر‌آب‌ترین رود ایران یعنی کارون که از کوهستان‌های بختیار سرچشمه می‌گیرد به آن رسیده و اهواز را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند.
وجود حدودا نصف مناطق نفتی جنوب کشور در اهواز و همچنین وجود کارخانجات بزرگ و صنایع مادر در این شهر آن را بسیار پر اهمیت کرده است. قابل ذکر است که رود کارون که از زمان هخامنشیان وجود داشته، تنها رود ایران است که در آن کشتی‌رانی صورت می‌گیرد و خود همین قضیه نیز باعث می‌شود تا صنایع دریایی در این شهر ساحلی بیش از پیش رونق داشته باشد.

خیابان‌ها و محله‌های اصلی اهواز
اهواز که در دو سوی غربی و شرقی رود کارون قرار دارد شهری بزرگ و پر‌جمعیت است و خیابان‌ها و محله‌های اصلی و معروف اهواز همیشه سرشار زندگی و نشاط بوده است.
در قسمت غربی شهر اهواز عمدتا محلات مسکونی پر‌جمعیتی نظیر: کیانپارس، کیان‌آباد، گلستان، کمپلو و غیره وجود دارد. همچنین در بخش مرکزی قسمت غربی شهر، امانیه و فلکه ساعت قرار دارند.
در قسمت شرقی شهر اهواز عمدتا مراکز اقتصادی، صنعتی و بازار وجود دارد. خیابان‌های نادری (سلمان فارسی)، آزادگان، امام و شریعتی(30 متری سابق) در مرکزیت قسمت شرقی شهر اهواز قرار دارند.
دیگر محله‌های شهر اهواز عبارتند از:
زرگان، زویه، زیباشهر، زیتون کارگری، زیتون کارمندی، سپیدار، سیاحی، آخر آسفالت، آزادشهر، آسیه آباد، امانیه، باسکول، باغ معین، پادادشهر، حصیرآباد، حمیدیه، خرم‌کوشک، خروسیه، خسروی، خلف‌آباد، درویشیه، پردیس، پنج‌طبقه، جاده ساحلی، چهارصد دستگاه، کوت عبدالله، کوروش، کیان آباد، کیانپارس، گاومیش‌آباد، لشکرآباد (شهرسالم)، لشکرآباد، ملاثانی، مَلّاشیه، ملی راه، منبع آب، مهدیس، نادری، شلنگ‌آباد، صد دستگاه، طلائیه، عامری، فرهنگ‌شهر، کانتکس، کمپلو، نیوساید (نیوساید را شبیه یکی از محله‌های قدیمی لندن ساخت‌اند).
برای تماشای این همه آثار هنری، تاریخی و فرهنگی بسیار زیبا و دیدنی کافی است سوار پرواز تهران اهواز شده و به این شهر کهن و زیبا بروید.

زندگی شبانه در اهواز
اهواز شهری است که با غروب آفتاب بیدار شده و شلوغ می‌شود. در این شهر پس از غروب آفتاب و با تاریک شدن هوا، مغازه‌ها چراغ‌های خود را روشن کرده و مردم به خیابان‌ها می‌آیند و به گشت و گذار و خرید می‌پردازند. اگر در این شهر جذاب غروب آفتاب و طلوع ماه را نادیده بگیرید می‌توانید تمام شب را بیرون و در خیابان‌های اهواز بوده و از چشم انداز زیبای شهر در شب لذت برده و همراه با نما و صدای رود کارون به آسمان پر ستاره نگاه کرده و لحظات خوش و شیرینی را برای خود رقم بزنید.
اگر زیاد به خوراک خود اهمیت می‌دهید خبر خوش برای شما آن‌که در اهواز در شب و نیمه شب هم می‌توانید برای خود غذاهای خوشمزه تهیه کرده و میل کنید.
شما می‌توانید همگام با غروب آفتاب به بازار محلی کاوه بروید و در آن‌جا انواع ماهی‌ها و میگوهای جنوب، سبزی‌ها و میوه‌های جنوب، سوغات جنوب و غیره را ببینید و خرید مفصلی از آنها داشته باشید.
پس از آن‌که از این همه غذاها و ترش و شیرین‌های رنگارنگ عبور کردید و از بازار کاوه خارج شدید با برداشتن قدمهایی به میدان شهدا می‌رسید. در همین حوالی است که پل سفید را می‌بینید. همان پل معروف اهواز با قایق‌های زیر پل و مرغ‌های دریایی موجود در آسمانش.
در هنگام غروب می‌توان در کناره پارک ساحلی غربی، دوچرخه سواری و قایق سواری کرد. همچنین در صورت تمایل می‌شود در کناره و امتداد پارک ساحلی بر روی نیمکت‌ها نشسته و یا به همراه دوستان و عزیزان قدم زد.
و در پایان هم اگر مقداری شانس داشته باشید آبشار نورانی پل کابلی را می‌توانید ببینید. در این‌جا رشته‌هایی از آب از لبه پل در رودخانه سرازیر شده و هم‌زمان مورد نور‌پردازی زیبا و رنگارنگی قرار می‌گیرند.
اگر برای تفریح و یا کار به اهواز سفر می‌کنید فقط باید بلیط قطار تهران اهواز را از نظر زمانی با دقت انتخاب کنید تا بتوانید سری به همه این جاذبه‌های گردشگری اهواز بزنید.

مراکز خرید اهواز
اگر قصد خرید سوغات یا هدیه را دارید، می‌توانید در بین جلسات کاری و نشست‌های‌تان سری به مراکز خرید اهواز بزنید. برخی از مهم‌ترین مراکز خرید اهواز را در ادامه معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید زیتون
مرکز خرید زیتون دارای 6 طبقه و 172 واحد تجاری است که می‌توان انواع و اقسام وسایل مورد نیاز از جمله انواع پوشاک، انواع کیف و کفش، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره را از این پاساژ تهیه کرد.
سیتی سنتر مهزیار
این مرکز خرید که 11 طبقه دارد شامل 6 طبقه تجاری، 2 طبقه شهر بازی، 2 طبقه هایپر‌مارکت و 1 طبقه فودکورت بوده و در قسمت فوقانی و بام آن یک سفره‌خانه سنتی عربی وجود دارد. همچنین در این مرکز خرید می‌توانید همه لوازم مورد نیاز خود اعم از انواع پوشاک، کیف و کفش، ساعت، عینک، اسباب‌باری، لوازم آرایشی و بهداشتی، بدلیجات و غیره را تهیه کنید.
مجتمع تجاری اداری برج
این مرکز خرید 7 طبقه‌ای شامل 5 طبقه اداری و 2 طبقه تجاری است. در طبقه‌های اول و دوم آن 55 واحد تجاری وجود دارد که قادرید انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیور‌آلات، بدلیجات و غیره را در آن بیابید.در این مرکز خرید اجناس دارای قیمت بالایی هستند.
در شهر اهواز مراکز خرید مهم دیگری هم وجود دارند که برای بازدید از همه آن‌ها و همه آن‌چه گفته شد و نشد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوار پرواز تهران اهواز شوید و از سفر کاری و یا تفریحی خود لذت ببرید. 
با این شناخت کلی و کمی برنامه‌ریزی می‌توانید از سفر کاری‌تان به اهواز حسابی لذت ببرید. استفاده از زمان‌های بین جلسات و قرارهای کاری، افزایش چند ساعته تا چند روزه سفر و سرعت دادن به گشت و گذارها به شما کمک می‌کند تا سفر کاری‌تان به یک سفر تفریحی دلپذیر تبدیل شود.
کد مطلب: 119882
برچسب ها: اهواز علی بابا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *