۱۱
۲
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
«مردم سالاری آنلاین» گزارش می دهد:

شهاب سنگ غول پیکر با زمین برخورد می‌کند؟

در میانه خبرهای مربوط به ویروس کرونا، خبر آمد که شهاب سنگ غول پیکری در راه زمین است و  اردیبهشت 99 به زمین می‌رسد تا فضای مجازی، مملو از شایعات در مورد این شهاب سنگ باشد.
اردیبهشت 99 شهاب سنگی از نزدیکی زمین می گذرد.
اردیبهشت 99 شهاب سنگی از نزدیکی زمین می گذرد.
در میانه خبرهای مربوط به ویروس کرونا، خبر آمد که شهاب سنگ غول پیکری در راه زمین است و  اردیبهشت 99 به زمین می‌رسد تا فضای مجازی، مملو از شایعات در مورد این شهاب سنگ باشد. شایعات حکایت از برخورد این غول آسمانی با زمین و پایان حیات بشریت دارد. ناسا اما شایعات را تکذیب و اعلام کرده شهاب سنگ از فاصله ای ۱۶ برابر فاصله زمین تا ماه، از کنار زمین عبور می کند. برخورد این شهاب سنگ با زمین می‌توانست نقطه پایان تمدن بشری باشد. اما آیا این شایعات به حقیقت نزدیک است؟ آیا سیارک غول پیکر جان انسان‌ها را به خطر خواهد انداخت؟ یا بدون هیچ دردسری از کنار زمین عبور خواهد کرد؟ «مردم سالاری آنلاین» سعی کرده به تعدادی از این سوالات پاسخ دهد:
 
شهاب سنگ کی به زمین می‌رسد؟
ناسا اعلام کرده است که در آوریل 2020 سیارک 4هزار متری به زمین نزدیک خواهد شد. سیارکی که اگر با زمین برخورد کند نسل بشر را نابود خواهد کرد. سیستم ردیابی ناسا این جرم آسمانی را شناسایی کرده است. بر اساس پیش‌بینی ناسا این سیارک غول پیکر در 29 آوریل 2020 مصادف با 10 اردیبهشت ماه 99 به حوالی زمین می‌رسد. گفته شده است که این شهاب سنگ با سرعت 8/7 کیلومتر بر ثانیه به طرف سیاره زمین در حرکت است و در تاریخ پیش‌بینی شده به نزدیکترین فاصله خود با زمین می‌رسد.
 
آیا این شهاب سنگ زمین را نابود خواهد کرد؟
اولین بار نیست که یک جرم آسمانی به طرف زمین حرکت می‌کنند و اصابت شهاب سنگ با زمین اتفاق نادری تلقی نمی‌شد، اما اینبار برخی متخصصان می‌گویند برخود این سیارک 4هزار متری با زمین عواقب وحشتناکی دارد و نسل بشر را نابود می‌کند.
آنطور که ناسا تخمین زده این سیارک که به نام 1998 OR2 شناخته شده چیزی بین 1.5 تا 4.1 کیلومتر است که اولین بار در سال 1987 و در هنگام عبور از نزدیکی خورشید ردیابی شد، اما آیا 1998 OR2 در آوریل 2020 با زمین برخورد می‌کند؟
البته که با توجه به احتمال 1 به 50 هزار مطرح شده برای این اتفاق فوق‌العاده از سوی ناسا، احتمال رخداد پایین بوده و میتوان به این سوال نگران کنند جواب منفی داد. به این دلیل که نزدیک‌‌ترین حالت فاصله سیارک غول پیکر با زمین 0.04205 واحد نجومی، معادل 6.29 میلیون کیلومتر است و این فاصله حدودا 16 برابر فاصله زمین با ماه است.
 
اگر سیارک با زمین برخورد کند چه اتفاقی می‌افتد؟
سنگ‌هایی که قطری در حد چند متر دارند، قبل از رسیدن به سطح زمین در اتمسفر می‌سوزند. اگر این اجرام آسمانی به اندازه ۲۰ متر بزرگ باشند، امواج بوجود آمده توسط آن‌ها می‌تواند باعث شکسته شدن شیشه پنجره‌ها در مناطق مسکونی نزدیک شود و اگر قطر یک شهاب سنگ به ۴۰ متر برسد، برخورد آن با زمین می‌توان یک منطقه یا شهر را به طور کلی نابود کنند.
حالا رسیدن یک شهاب سنگ در ابعاد چند کیلومتر به سطح زمین می‌تواند دهانه‌ای ۱۰ هزار متری را بوجود آورد و با ایجاد زلزله، سونامی و اثرات جانبی ویرانگر دیگر، تبعات آن حتی تا نابودی تمدن و ایجاد خطر انقراض نسل انسان هم پیش خواهد رفت. موضوع وقتی ترسناک‌تر می‌شود که بدانیم حدودا ۶۶ میلیون سال پیش یک شهاب سنگ ۱۰ هزار متری منجر به نابودی نسل دایناسورها شد.
با وجود احتمالات مطرح شده از سوی ناسا این جرم آسمانی از کنار زمین عبور خواهد کرد و خطری برای بشریت نخواهد داشت. پس بهتر است فعلا تنها نگران ویروس دردسر ساز کرونا باشیم و تا کنترل کامل آن در خانه بمانیم!
 
 
کد مطلب: 124983
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Europe
وای خدای بزرگ یعنی قراره هممون بمیریم،این چ بلاهایی ک داره سرمون میاد بعد از شهادت سردارسلیمانی همچی بهم ریخت
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که به زمین برخورد نکند خدا جان لططفا
جواد
Iran, Islamic Republic of
واقعادرسته یاواسه دلخوشی مردم ناسااین حرفوگفته؟
عرشیا
Iran, Islamic Republic of
وای خدا ترخدا این شهاب سنگ لعنتی نخوره زمین از وقتی شنیدم استرس دارم من ۱۷. اسفند فهمیدم از اون موقع تا الان استرس دارم خدایا خودت بزرگی،
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش به امیدخدا هیچی نمیشه
إلنا
Iran, Islamic Republic of
خدایاخودت بزرگی
پرناز
Iran, Islamic Republic of
خدایا از کدام کارمان ناراحتی خدایا خواهش میکنم نزاشهاب سنگ بیاد
Iran, Islamic Republic of
من شهاب سنگ نکُشم قبلش سکته میکنم خیلی میترسسسسسسسسم😢😢😢😢😢
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
ممنون یکم خیالم راحت شد انقد منو ترسوندن که ترس به دلم افتاده بود تو این روزایی که مشکلات داره زیادتر میشه این شایعات داره اذیتمون میکنه ممنون که حقیقتو میگید
بلوچ
Iran, Islamic Republic of
غیراز‌خدا‌هیچ‌کس‌نمی‌داند‌چه‌اتفاقی‌می‌افتاد
رومینا
United Arab Emirates
خدا خودت کمکمون کن