۰
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۶
بيانيه‌ تبييني وزارت اطلاعات پيرامون حوادث مدارس کشور

مواد سمي در هيچ‌ يک از مدارس کشور پخش نشده است

وزارت اطلاعات پيرامون حوادث مدارس کشور بيانيه‌اي‌ صادر کرد. در ابتداي اين بيانيه امده است: اولين گزارش اعلام مسموميت در تاريخ 15 آبان ماه 1401 از شهرستان نور استان مازندران به ثبت رسيده است.
مواد سمي در هيچ‌ يک از مدارس کشور پخش نشده است
 گروه سياسي: وزارت اطلاعات پيرامون حوادث مدارس کشور بيانيهاي صادر کرد. در ابتداي اين بيانيه امده است: اولين گزارش اعلام مسموميت در تاريخ 15 آبان ماه 1401 از شهرستان نور استان مازندران به ثبت رسيده است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،پس از آن و در تاريخ 9 آذرماه 1401، گزارشي مشابه از يکي از هنرستان‌هاي دخترانه استان قم داده شد و متعاقب آن، گزارشاتي غالباً همانند در ماه‌هاي آذر، بهمن و اسفند به ثبت مي‌رسند. از اوايل اسفند ماه، موضوع به ساير استان‌ها تسرّي مي‌يابد و گزارشاتي مشابه از استان‌هاي ديگر واصل مي‌شود. اين گزارش‌ها تا هشتم اسفند ماه 1401 رشدي با آهنگ ملايم و گاهي با رشد منفي همراه بود. اما از هشتم اسفند، با رشدي فزاينده مواجه مي‌شود و نهايتاً در چهاردهم اسفند به اوج خود مي‌رسد.
در بخش ديگر اين بيانيه آمده است: کلاً در ايجاد يا القاي بدحالي در آموزشگاه‌هاي مختلف کشور 5 دسته از عوامل کشف شدند:
-1-بمبک بدبو2- افشانه‌هاي اشک‌آور و گاز فلفل و نظاير آن 3- وجود يک عاملِ بودار در محيط يا اطراف آن از جمله پرکردن گاز خودرو با روش‌هاي دستي و غيراستاندارد، قطع و وصل گاز شهري و نشتي مقداري گاز در محيط، آتش زدن ضايعات در زمين کنار مدرسه و انتشار دود در حياط آن، استفاده از حشره‌کش، پارک نمودن تانکر حامل ته مانده نفتا کنار يکي از دبيرستان‌ها و بازگذاشتن دريچه‌هاي روي تانکر براي عدم تراکم گاز آن و ... 4- يک يا تعدادي از شيوه‌هاي پيش‌گفته با هدفِ ايجاد ناامني يا دامن‌زدن به انگاره ضعف امنيت در کشور، ايجاد التهاب و آشوب و اعتراض به‌منظور فيلم‌برداري و انعکاس به شبکه‌هاي فارسي زبان معاند و يا با هدف ايجاد تجمع در مقابل آموزشگاه‌ها 5- هراسِ جمعي (هيستري جمعي)؛ اين اختلال زماني رخ مي‌دهد که افراد يک اجتماع به‌طور همزمان تحت تأثير يک محرک تنش‌زا واقع مي‌شوند.
در پايان بيانيه آمده است:
1- نتيجه نهايي تحقيقات پيرامون موارد مجهولي که در ابتدا هدف گذاري شدند به اين شرح است:
الف) مواد سمي در هيچ‌يک از مدارس کشور پخش نشده است؛ اما عوامل غيرسمي که موجب ايجاد هراس شده‌اند، به‌طور سهوي يا تعمدي در برخي از محيط‌هاي گزارش شده استعمال شده است.
ب) در خصوص عوامل انساني، افراد متعددي که متهم به کاربست مواد فوق‌الذکر بودند شناسايي، احضار يا بازداشت شدند و به تناسب تخلفات يا جرايم خود، مورد تذکر، تشکيل سابقه يا معرفي به مرجع محترم قضايي قرار گرفتند.
ج) قطعاً شبکه انتشار مواد مسموم کننده در کشور، وجود نداشته اما شبکه‌هاي متعدد در فضاي مجازي (از داخل يا خارج از کشور) به توليد و انتشار شايعات، دامن زدن به مدرسه‌هراسي، تلاش براي تعطيلي مدارس، به اعتراض کشاندن اولياء دانش‌آموزان، متهم‌سازي تعمدي نظام جمهوري اسلامي و افراد و جريانات معتقد به نظام، به تعداد قابل توجهي رديابي و شناسايي شدند که جملگي آن‌ها تحت تعقيب قرار گرفته يا خواهند گرفت.
2- نقش عاملِ‌ هراسِ جمعي در بسياري از وقايع مورد نظر، انکار ناپذير مي‌باشد.
3- ايفاي نقش دشمن در دامن‌زدن به غائله، کاملاً محرز و انکارناپذير است. اعم از افراد، کانون‌ها، گروهک‌ها و حساب‌هاي کاربري و رسانه‌هاي جريان مسلط رسانه‌اي غربي (به‌ويژه فارسي زبان‌ها) که در چند ماه گذشته اين موضوع را هدف و سوژه اصلي خويش قرار داده بودند؛ و نيز تعدادي از سياسيون بيگانه و نهادهاي خارجي و سازمان‌هاي بين‌المللي که نقش آتش بيار معرکه را ايفا کردند، هر يک حلقه‌ا‌ي از زنجيره جنگ ترکيبي را تشکيل دادند.
4- با توجه به مجموعه آثار منفي و مخربِ موضوع مسموميت‌هاي ادعايي بر جامعه به‌ويژه بر دانش‌آموزان و نونهالان کشور و اولياء محترم آن‌ها و بر درس و تحصيل و تلاش‌هاي علمي کشور، اراده قطعي نظام بر برخورد جدي و بدون اغماض با عوامل دامن زننده به آن مي‌باشد.
5- حق پي‌گرد قانوني افراد، گروه‌ها، رسانه‌ها و انسان‌رسانه‌هاي وابسته‌اي که در امتداد خط دشمنان ملّت ايران، اتهاماتي به نظام يا به افراد و جريانات بي‌گناه وارد کردند، محفوظ خواهد بود.
کد مطلب: 194690
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *