۰
يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۵
رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منکر دبير جديد را منصوب کرد

پايان يک سال اظهارنظرهاي جنجالي آقاي دبير

روز گذشته حجت‌الاسلام کاظم صديقي رئيس اين ستاد امر به معروف و نهي از منکر، در مراسمي طي حکمي حجت‌الاسلام محمدحسين طاهري آکردي را به عنوان دبير جديد اين ستاد منصوب کرد.
پايان يک سال اظهارنظرهاي جنجالي آقاي دبير
گروه سياسي: روز گذشته حجت‌الاسلام کاظم صديقي رئيس اين ستاد امر به معروف و نهي از منکر، در مراسمي طي حکمي حجت‌الاسلام محمدحسين طاهري آکردي را به عنوان دبير جديد اين ستاد منصوب کرد و محمدصالح هاشمي گلپايگاني دبير سابق اين ستاد که عموما اظهاراتش جنجال برانگيز بود، توديع شد. حجت‌الاسلام طاهري آکردي، متولد سال 1354 در قم است. وي در سال 1368 وارد حوزه علميه قم شد و در کنار دروس حوزوي به دروس دانشگاهي نيز پرداخت و در سال 1390 موفق به اخذ مدرک دکتري در رشته اديان و عرفان شد و اکنون به عنوان عضو هيأت علمي و دانشيار گروه اديان موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) فعاليت مي‌کند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سيد محمدصالح هاشمي گلپايگاني متولد 1346 شمسي از خردادماه 1400 عهده دار دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر شده بود. طي ماه‌هاي گذشته سخنان ‌هاشمي گلپايگاني، دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر مشمول بي توجهي اصولگرايان  نشد و حتي بعضا برخي از چهره‌هاي اصولگرا هم همراه با منتقدان، اين سخنان را ناشايست يا خسارت بار دانستند. اظهارات جنجالي دبير سابق به نحوي بود که مهرماه سال گذشته اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل ستاد امر به معروف و نهي از منکر کشور در راستاي اظهارات دبيرش، اقدام به انتشار اطلاعيه اي براي تصحيح گفته‌هاي او کرد. روابط عمومي اين  ستاد در اطلاعيه اي نوشته بود: «در پي برخي سوء برداشت‌ها از خبر نشست دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر کشور در جلسه با مسئولين عفاف و حجاب دستگاه‌هاي اجرايي که ناشي از اشتباه و نبود دقت کافي در پياده سازي و تنظيم خبر سخنان دبير محترم ستاد در اين جلسه بوده است و  متاسفانه بهانه ي توهين و هجمه عجولانه برخي مدعيان انقلابي‌گري به دبير اين ستاد و هم صدايي با دشمنان قسم خورده مردم شد، روابط عمومي اين ستاد ضمن عذرخواهي از عموم مردم بابت عدم انتقال کامل و دقيق سخنان دکتر هاشمي گلپايگاني، در پاسخ به مطالبه به حق دلسوزان براي تنوير افکار عمومي متن صحيح اظهارات او را منتشر ‌مي‌کند». خبرگزاري ايسنا نيز در گزارشي نوشته بود که از خرداد سال گذشته انتصاب دبير جديد ستاد امر به معروف و نهي از منکر، به طرح ديدگاه‌هايي اختلاف‌آفرين از جانب وي منجر شده و حالا اين محمدصالح هاشمي گلپايگاني است که با سخنانش عملاً جاي آمر به معروف و ناهي از منکر را عوض کرده و ديگران‌اند که او را به حراست از کلام و مراقبت از زبان دعوت مي‌کنند. طي گذشت يک سال از فعاليت دبيري گلپايگاني از فعالان سياسي اين جناح و آن جناح گرفته تا نمايندگان مجلس، اعضاي دولت، فعالان فضاي مجازي و کاربرانش، هرکدام با ادبيات خودشان به او تذکر دادند، سخنانش را اختلاف‌افکني دانستند، اين اظهارات را مقوم دوقطبي‌کردن جامعه قلمداد کردند و حتي به او پيشنهاد دادند سکوت اختيار کند. اما جداي از واکنش‌هاي انتقادي و اعتراضي به مواضع هاشمي گلپايگاني، نگاهي به حکم انتصابش و انتظارات صديقي از دبير ستاد نشان مي‌دهد عملکرد يا لااقل بخشي از ديدگاه‌هاي او که در رسانه‌ها طرح شده، نسبت مشهودي با اين وظايف نداشته است. حال انتصاب جديد دبير و به نوعي برکناري گلپايگاني  در راستاي انتقادات گسترده جريان‌هاي سياسي بوده که آن را نه فقط اختلاف افکني که حتي خارج از حيطه وظايف دبيري ستاد که مي‌دانستند.
بايد منتظر ماند و ديد که آيا دبير جديد ستاد، بر همان رويه دبير سابق ادامه مسير ‌مي‌دهد و قرار است منتظر اظهارات جنجال برانگيزش باشيم يا به گفته جلال رشيدي کوچي نماينده مردم مرودشت در مجلس شوراي اسلامي در واکنش به اظهارات تنش آفرين گلپايگاني که «اگر مشکلي از مردم حل نمي‌کنيم حداقل سکوت کنيم»، دبير جديد برآمده از مکتب آيت الله مصباح يزدي از موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) نيز سکوت اختيار کرده يا حداقل در دايره وظايف خود اظهار نظر کند.
کد مطلب: 196479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *