۰
سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۳

هوش مصنوعی به استخدام نيروهای مسلح درآمد

وزارت دفاع روز گذشته با حضور امير آشتياني وزير دفاع، سردار تنگسيري فرمانده نيروي دريايي سپاه و امير کاوياني جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش موشک کروز(برد بلند اما پرواز در ارتفاع پست) نقطه‌زن ابومهدي به ياد شهيد ابومهدي المهندس فرمانده شهيد حشدالشعبي را رونمايي کرد.
هوش مصنوعی به استخدام نيروهای مسلح درآمد
گروه سياسي: وزارت دفاع روز گذشته با حضور امير آشتياني وزير دفاع، سردار تنگسيري فرمانده نيروي دريايي سپاه و امير کاوياني جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش موشک کروز(برد بلند اما پرواز در ارتفاع پست) نقطه‌زن ابومهدي به ياد شهيد ابومهدي المهندس فرمانده شهيد حشدالشعبي را رونمايي کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،اين موشک از فناوري جديد هوش مصنوعي براي رديابي مسير پروازي در سامانه‌هاي فرماندهي، کنترل و تخريب موثر  بسيار بالاي سرجنگي بهره مي برد و صنايع هوافضاي وزارت دفاع با توليد انبوه آنرا در اختيار نيروهاي عملياتي دريايي ارتش و سپاه قرار داد. اين موشک که قادر به پنهان ماندن از سايت‌هاي راداري و پدافندي دشمن است، توان يگان‌هاي عملياتي ارتش و سپاه در شمال و جنوب ايران به ويژه در منطقه استراتژيک تنگه هرمز و خليج‌فارس تا عمق عملياتي هزار کيلومتري دشمن را افزايش مي دهد.يعني با اين سلاح مي توان هرگونه ناو، ناوچه و ناوشکن متجاوز را بصورت ناگهاني از مسيرها و جهت‌هاي مختلف شناسايي، رهگيري و منهدم کرد. از ديگر ويژگي‌هاي اين موشک مي توان به قابليت شليک از ناوها، ناوچه‌ها، ناوشکن‌ها و سکوهاي ثابت و همچنين عبور از موانع طبيعي و مصنوعي، پنهان ماندن از رادارها و پدافندهاي دشمن و حرکت در مسيرها و جهت‌هاي مختلف با قابليت به روزرساني اشاره کرد. آماده‌سازي و پرتاب در تعداد بالا در کوتاه‌ترين زمان ممکن، واکنش سريع، مديريت انتخاب هدف در ميدان، دور زدن پدافند دشمن و قابليت شليک از عمق، پرواز در ارتفاع پايين و مخفي از رادارهاي شناسايي دشمن، تغيير مسير و ارتفاع هوشمند موشک با توجه به عوارض جغرافيايي و سامانه‌هاي پدافندي دشمن، بهره‌مندي از سامانه ناوبري تلفيقي پيشرفته و موتور قدرتمند، توانايي شليک از عمق خاک کشور و از سايت‌هاي کاملا مخفي زميني به سوي اهداف متحرک دريايي و بهره‌مندي از سيکر دوگان را مي توان از ويژگي‌هاي اين موشک دانست. ديگر ويژگي موشک ابومهدي استفاده از سامانه ناوبري تلفيقي پيشرفته و موتور قدرتمند است که مي‌تواند از عمق خاک ايران اسلامي و از مکاني کاملاً پنهان به سوي اهداف متحرک دريايي شليک شود.
امير آشتياني وزير دفاع اين سامانه را يک سامانه راهبردي دانست که همتا ندارد و گفت: اين توان بسيار بالايي است که در اصل به دست متخصصان و دانشمندان کوشا و فعال وزارت دفاع، صنعت دفاعي همکاري ستاد کل نيروهاي مسلح و نيروهاي دريايي ارتش و سپاه و جوانان غيرتمند ما در شرکت‌هاي دانش‌بنيان و دانشگاه‌ها به ثمر رسيد و قطعاً در ارتقاي توان رزم نقش بسيار مهمي خواهد داشت. سردار تنگسيري گفت: اگر شناور شما يک هزار کيلومتر وارد عمق شود و اين موشک را با برد يک هزار کيلومتري شليک کند، دشمن يا ناو هواپيمابر بايد يک هزار کيلومتر ديگر عقب‌نشيني انجام بدهد. در آن صورت هواپيماهاي اين ناو هواپيمابر کارايي نخواهند داشت. به همين دليل، اين موشک جزو موشک‌هاي تحريمي است.
امير دريادار حمزه علي کاوياني جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش نيز گفت: با توجه به سواحل ما در منطقه مکران و شناورهاي نيروي دريايي ارتش، اين موشک پاسخگوي هرگونه تهديدي در عمق دريا به ويژه شمال اقيانوس هند به‌عنوان محل ماموريت و مسئوليت نيروي دريايي ارتش است، اين قابليت را براي نيروي دريايي فراهم مي‌کند.  همچنين افشين نادري معاون تحقيقات صنعتي وزارت دفاع در ادامه اين مراسم گفت: استفاده از هوش مصنوعي سطوح مختلفي مانند بينايي، درک، حافظه‌مندي و سطوح مختلفي دارد تا آخرين سطح که خودمختاري است. يعني يک سامانه سلاح مي‌تواند خودش ببيند، تصميم بگيرد، خودش اقدام کند و سپس در محيط يادگيري داشته باشد. نادري شريف در پاسخ به سوالي درباره امکان استفاده از اين موشک به عنوان يک موشک تهاجم زميني بيان کرد: موشک کروز ابومهدي به علت نياز ما براي دور کردن دشمن از سواحل‌مان طراحي شده است. معاون تحقيقات صنعتي وزارت دفاع گفت: تحويل‌دهي انبوه «موشک بالستيک شهيد حاج قاسم» در هفته صنعت دفاعي به نيروي هوافضاي سپاه انجام مي‌شود.
کد مطلب: 199864
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *