۰
جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۵
گزارش «مردم سالاری» از حضور مقامات و شخصيت‌ها در پای صندوق‌های رای

همه جناح‌ها و گروه‌ها پای صندوق رای رفتند

انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري 8 صبح جمعه 11 اسفند 1402 آغاز شد.
همه جناح‌ها و گروه‌ها پای صندوق رای رفتند
گروه سياسي: انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري 8 صبح جمعه 11 اسفند 1402 آغاز شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،در اولين ساعات انتخابات و آغاز اخذ راي براي دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري در سراسر کشور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌با حضور در حسينيه امام خميني (ره) راي خود را به صندوق سيار 110 انداختند.
سيدابراهيم رئيسي رئيس جمهوري هم در اولين ساعات آغاز فرآيند راي‌گيري انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌و خبرگان رهبري، راي خود را به صندوق ستاد انتخابات کشور انداخت. رئيس جمهور در بازديد از ستاد انتخابات کشور با بيان اينکه انتخابات مولود انقلاب اسلامي‌است، اظهار کرد: رأي مردم تعيين کننده است. تمام بخش‌هاي کشور با راي مردم رقم مي‌خورد و اين از افتخارات نظام اسلامي‌است. از روز اولي که امام فرمودند ميزان راي ملت است تا امروز ميزان راي ملت بوده است.
همچنين احمد وحيدي وزير کشور صبح جمعه با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از بخش‌هاي مختلف بازديد و آمادگي‌هاي لازم براي آغاز فرآيند اخذ راي را بررسي کرد و سپس آراي خود را به صندوق‌هاي مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور انداخت. در اين بازديد، سيد محمدتقي شاهچراغي معاون سياسي و رئيس ستاد انتخابات کشور و جمعي از معاونين و مديران وزارت کشور او را همراهي کردند.
در حاشيه جلسه ستاد انتخابات استان تهران، سيدعباس جوهري رئيس ستاد انتخابات استان تهران با توصيف برگزاري انتخاباتي پرشور در 11 اسفند 1402 از مردم خواسته است مشکلات احتمالي موجود در شعب اخذ رأي را اطلاع دهند.
همچنين حجت الاسلام محمد موحدي آزاد دادستان کل کشور در حاشيه بازديد از وزارت کشور گفت: مردم اين بار نيز دشمنان را مايوس خواهند کرد. مردم قدر استقلال سياسي خود را مي‌دانند. مردم ما به فرزندان خود راي مي‌دهند. بيگانه‌اي در انتخابات حضور ندارد و بيگانه نقشي ندارد. مردم به فرزندان اصلح خود راي مي‌دهند و ان‌شاءالله با راي خود تداوم فعاليت مجلس شوراي اسامي‌را رقم خواهند زد.
همچنين‌هادي طحان نظيف سخنگوي شوراي نگهبان در جريان بازديد از اين ستاد راي خود را به صندوق انداخت و سپس اعلام کرد: تاکنون تخلف خاصي گزارش نشده است و مردم مي‌توانند از طريق سامانه مردم ناظر تخلفات احتمالي را با مستندات ارسال کنند. وي از حضور خوب مردم پاي صندوقهاي راي خبر داد و گفت: در برخي از شعب اخذ راي شاهد ازدحام جمعيت هستيم.
عيسي زارع‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هم در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با بيان اينکه انتخابات بدون مشکل در حال انجام است، يادآور شد: در چند شعب استان سيستان و بلوچستان به دليل وقوع سيل ارتباط با مرکز قطع شده است که در حال پيگيري و وصل آن هستيم.
همچنين عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم و محمد حسين صفار هرندي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با حضور در شعبه مستقر در وزارت کشور آراي  خود براي انتخابات نمايندگان دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌و ششمين دوره مجلس خبرگان را به صندوق انداختند. در حاشيه جلسه ستاد انتخابات،‌ عليرضا فخاري استاندار تهران اعلام کرده است که در شمارش آرا بايد دقت لازم انجام شود، مانند انتخابات گذشته نتايج آخرين شمارش آرا در اختيار مردم گذاشته خواهد شد.
وي که آراي خود را به صندوق مسجد حضرت رسول نازي آباد در تهران انداخت، گفت: گزارشي از تخلف نداشتيم.
 همکاران ما در هيات اجرايي و نظارت در رصدهايي که داشته اند با موضوعاتي برخورد کرده اند که هنوز به قطعيت يافتن تخلف نرسيده ايم. طبيعي است کارگروه‌هاي که وظيفه رسيدگي به تخلف را دارند، اگر تخلفي انجام شود آن را ثبت و ضبط  و به آن رسيدگي مي‌کنند.
آيت الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان و رئيس مجلس خبرگان رهبري، تعدادي از اعضاي حقوقدان از جله سيامک ره پيک، خيرالله پروين، محمد حسن صادقي مقدم ديگر اعضاي حقوقدان و همچنين سيد محمدرضا مدرسي يزدي از فقهاي شوراي نگهبان نيز با حضور در شعبه اخذ راي مستقر در ستاد مرکزي نظارت بر انتخابات در شوراي نگهبان، راي خود را در صندوق‌هاي راي انتخابات ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌انداختند.
دبير شوراي نگهبان پيش از آن که راي خود را به صندوق‌ بياندازد، گفت: خداوند را شاکريم که ملت بزرگ ايران از سال‌هاي دور به کوري چشم دشمنان پاي انقلاب ايستاده‌اند.
صادقي مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان نيز پس از انداختن راي خودبه صندوق به مردم اطمينان داد که شوراي نگهبان با بيش از 230 هزار نفر نظارت کافي بر شعب اخذ راي دارد. مدافعان حريم مردم سالاري ديني و اعضاي شبکه عظيم نظارت اطمينان خواهند داد که ان‌شاءالله با چشمان نافذ و با بصيرت از راي مردم صيانت خواهند کرد.
اشخاص سياسي
محمدباقر قاليباف با حضور در شعبه اخذ راي واقع در تکيه مرتضي علي(ع) واقع در محله هرندي تهران راي خود را براي دوازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌و ششمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري به صندوق انداخت.
همچنين علي لاريجاني رئيس مجالس هشتم تا دهم، محمد مخبر معاون اول رئيس جمهور از جمله افرادي بودند که راي خود را در صندوق اخذ راي امامزاده صالح انداختند.
محمد مخبر در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: راي بالا و البته با شناخت دقيق، مجلس شوراي اسلامي‌و خبرگان قوي را مي‌سازد و اين نهادهاي ارزشمند، براي رسيدن به قله‌هاي پيش رو، ايران استوار و قدرتمند را ياري گر خواهد شد. علي شمخاني مشاور سياسي رهبر انقلاب و دبير پيشين شوراي عالي امنيت ملي هم با حضور در مسجد حضرت ولي‌عصر عليه‌ السلام (خوزستاني‌هاي مقيم تهران) در انتخابات شرکت کرد. حجت‌الاسلام عبدالحسين خسروپناه دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز راي خود را در صندوق مستقر در مسجد قدس خيابان طالقاني انداخت. همچنين علي بهادري جهرمي‌سخنگوي دولت سيزدهم  با حضور در مسجدالنبي تهران آراي خود را به صندوق انداخت.
در حسينه جماران نيز محمدرضا عارف عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و نماينده مجلس دهم و معاون اول دولت اصلاحات به همراه همسرش، همچنين حجج الاسلام  مجيد انصاري عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، سيد حسن خميني، و سيدياسر خميني يادگاران بنيانگذار انقلاب اسلامي، سيد احمد خميني پسر سيدحسن خميني يادگار امام (ره)، عبدالناصر همتي و همسرش، محمود واعظي رئيس دفتر دولت حسن روحاني به همراه همسرش پروين دادانديش از اعضاي حزب اعتدال و توسعه و کانديداي انتخابات مجلس دوازدهم از ليست صداي ملت و غلامحسين کرباسچي فعال سياسي با حضور در حسينيه جماران، آراي خود را به صندوق انداختند.
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رئيس دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم نيز در يکي از مدارس منطقه يک، آراي خود را در انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري به صندوق انداخت.
غلامعلي حدادعادل، احسان خاندوزي وزير امور اقتصادي و دارايي و سيد ياسر جبرائيلي رئيس مرکز ارزيابي و نظارت راهبردي دبيرخانه مجمع تشخيص نيز راي خود را در صندوق مسجد لرزاده انداختند.
حجت‌الاسلام علي اکبر ناطق نوري رئيس مجلس دوره پنجم و محسن رضايي عضو مجمع تشخيص مصلحت با حضور در حسينيه ارشاد، راي خود را براي انتخاب نمايندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شوراي اسلامي‌و ششم خبرگان رهبري به صندوق حسنيه ارشاد انداخت.
در مسجد جامع لويزان نيز حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي رئيس قوه قضاييه، محمد اسلامي‌معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان انرژي اتمي، سردار سرلشکر محمد باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح نيز راي خود براي انتخابات‌هاي مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي‌را به صندوق انداختند.
امير سرلشکر سيدعبدالرحيم موسوي فرمانده کل ارتش، اميردرياردار حبيب الله سياري معاون هماهنگ کننده ارتش امير سرتيپ کيومرث حيدري فرمانده نيروي زميني ارتش،  با حضور در شعبه اخذ راي ستاد آجا آراي خود را در اين صندوق انداختند.
رضا مرادصحرايي وزير آموزش و پرورش، محمدعلي زلفي گل وزير علوم، تحقيقات و فناوري کيومرث‌هاشمي‌وزير ورزش و جوانان نيز آراي خود را در صندوق‌هاي اخذ راي انداختند.
کد مطلب: 212568
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *