; ?>; ?> از استخدام‌های جديد تا برگزاری نمايشگاه کتاب - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۱
گزارش «مردم سالاری» از پاسخگويی اعضای دولت به رسانه‌ها

از استخدام‌های جديد تا برگزاری نمايشگاه کتاب

اعضاي کابينه سيزدهم طبق روال هر هفته در روزهاي چهارشنبه پس جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها درباره مسايل مختلف پاسخ دادند.
از استخدام‌های جديد تا برگزاری نمايشگاه کتاب
گروه سياسي - فهیمه جهازيان: اعضاي کابينه سيزدهم طبق روال هر هفته در روزهاي چهارشنبه پس جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها درباره مسايل مختلف پاسخ دادند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سيد ابراهيم رئيسي در بخشي از اظهارات خود در جلسه هيات دولت بر اهميت نقش نخبگان علمي در پيشرفت کشور و لزوم رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنها تاکيد کرد و افزود: با رفع دغدغه‌ها و مشکلات پيش روي نخبگان علمي، مي‌توان زمينه مشارکت بيشتر آنها  در پيشرفت کشور را فراهم کرد.
دولت درباره شکايت حقوقي از رژيم صهيونيستي اطلاع رساني ميکند
محمد دهقان معاون حقوقي رياست جمهوري اعلام کرد که دولت درباره شکايت حقوقي از رژيم صهيونيستي جهت حمله به کنسولگري کشورمان در دمشق بزودي اطلاع رساني مي‌کند.
وي درباره شکايت حقوقي از  رژيم صهيونيستي بابت حمله به کنسولگري کشورمان در دمشق، اظهار کرد: شوراي عالي امنيت ملي در اين خصوص تصميم‌گيري مي‌کند، ولي به لحاظ تصميمات حقوقي بزودي اطلاع رساني مي‌کنيم. در حال بررسي حقوقي هستيم و بزودي اطلاع رساني مي‌کنيم.
ماجراي پارک «قيطريه» هياهو
بر سر هيچ است
عليرضا زاکاني شهردار تهران درباره حواشي ساخت مسجد در پارک قيطريه، اظهار کرد: در اين مورد خاص نه درخت قطع مي‌شود و نه اتفاقي مي‌افتد، يک ساختمان قديمي را به مسجد بدل مي‌کنند و به اقتضاي نياز پارک، ساير ظرفيت‌ها هم ديده شده است و بنابراين هياهوها بر سرهيچ است.
وي در پاسخ به پرسشي درباره وجود آثار باستاني در اين پارک، اظهار کرد: چيزهاي عجيبي گفته مي‌شود که ما هم تعجب مي‌کنيم. آنجا يک ساختمان روشويي است که بدون قطع درخت به يک مکان قابل‌استفاده و خوب بدل مي‌شود. اين امر فقط به مسجد محدود نمي‌شود، حتي اضافه‌کردن مجموعه‌هاي آموزشي و خدماتي هم براي پارک‌ها در نظر گرفته شده است تا پارک‌هاي فرامنطقه‌اي تهران که اين امکان براي‌شان وجود دارد بدون قطع درخت اين موضوع را تجربه کنند. ما امسال 1 ميليون و 300 هزار اصله درخت کاشته‌ايم.
نمايشگاه کتاب امسال هم در مصلي
برگزار ميشود
محمدمهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره برگزاري نمايشگاه کتاب اظهار کرد: مشارکت بسيار خوبي از کشورهاي مختلف صورت گرفته و چندين هيات با سرپرستي وزراي کشورهاي دوست براي حضور اعلام آمادگي کرده‌اند و مجموعه اتفاقاتي که در آن پيش‌بيني شده به نظرم يک نمايشگاه کاملا متفاوت خواهد بود.
وي همچنين درباره محل برگزاري نمايشگاه گفت: جمع‌بندي امسال باز هم روي مصلي بوده و اگر تغييري باشد همکارانمان اعلام خواهند کرد.
توضيحات زارع پور درباره علت برخي اختلالها در پيام رسانها
عيسي زارع پور وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات درباره علت برخي اختلال‌ها در پيام رسان‌ها توضيح داد و اعلام کرد که در حال راه اندازي ديتا سنتر دوم اين پيامرسان‌ها هستيم تا ديگر شاهد چنين مشکلاتي نباشيم.
وي درباره تعدد اختلال‌ها در پيامرسان‌ها، گفت: يکي از پيام رسان‌هاي داخلي يک مشکل سخت افزاري داشت که حل شد و تلاش بر اين است که مردم اين اختلال‌ها را تجربه نکنند. ديروز هم چند ساعت يک پيامرسان خارجي اختلال داشت. گاهي اختلال طبيعي است، ولي بايد تلاش شود که تکرار نشود و به حداقل برسد. زيرساخت اين پيامرسان‌ها را وزارت ارتباطات تامين مي‌کند و تلاش ما اين است که روزبروز کيفيت زيرساخت‌ها تقويت شود. در حال راه اندازي ديتا سنتر دوم اين پيامرسان‌ها هستيم تا ديگر شاهد چنين مشکلاتي نباشيم.
کيفي‌سازي خانه‌هاي محيط زيست در حال انجام است
علي سلاجقه رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست درخصوص برنامه‌هاي اين سازمان براي تحقق شعار سال «جهش توليد با مشارکت مردم» عنوان کرد: اين دولت از ابتداي شروع بکار، بيش از دو هزار خانه محيط زيست راه‌اندازي کرده است.
وي افزود: امسال با توجه به شعار سال و بيانات مقام معظم رهبري، کيفي‌سازي خانه‌هاي محيط زيست را مد نظر داريم که در حال انجام است.
دوازدهمين آزمون استخدامي کشور در تابستان برگزار ميشود
ميثم لطيفي رئيس سازمان اداري استخدامي کشور از زمينه‌چيني براي برگزاري دوازدهمين آزمون استخدامي در تابستان امسال خبر داد و اعلام کرد: بنا داريم آزمون يکپارچه‌اي در تابستان طراحي کنيم که دستگاه‌هاي اجرايي هم بايد درخواست‌هاي خود را اعلام کند، تامين بودجه انجام شود و ما هم بررسي‌هاي خود را نهايي کنيم تا آزمون دوازدهم استخدامي برگزار شود.
وي تصريح کرد: افزايش 20 درصدي حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوري که بيش از 5.5 ميليون نفر هستند، ديروز به کارگزيني‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده است.
وي اعلام کرد: افزايش حقوق در سال جديد، به حقوق فروردين کارمندان مي‌رسد اما اگر دستگاهي جا ماند و نتوانست احکام جديد را صادر کند، مابه‌التفاوت در ماه‌هاي بعد پرداخت مي‌شود.
رئيس سازمان اداري و استخدامي همچنين درباره وضعيت برگزاري آزمون‌هاي استخدامي دولت، گفت: فعلاً آزمون کيفت‌بخشي آموزش و پرورش را براي 19 هزار نفر در نظر داريم که در هفته‌هاي پيش‌رو برگزار مي‌شود.
لطيفي افزود: همچنين آزمون ايثارگران را پيش‌رو داريم که از سال گذشته باقي مانده بود و اميدواريم امسال برگزار شود.
برنامهاي با 80 ميليون بازديد در فضاي مجازي توليد کرديم
پيمان جبلي رئيس سازمان صداوسيما درباره برنامه‌هاي صداوسيما در فصل تابستان، اظهار کرد: آمار قابل‌توجه و اميدبخشي از استقبال مخاطبان از برنامه‌هاي رسانه ملي داشتيم که در هفته اول نوروز امسال در قياس با برنامه‌هاي سال قبل همين بازه زماني حدود 8 درصد افزايش مخاطب را ثبت کرد. وي افزود: علاوه بر اين، استقبال از برنامه‌هاي صداوسيما در فضاي مجازي هم قابل‌توجه است. برنامه يکي از شبکه‌هاي اصلي ما در شبکه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان‌ها حدود 80 ميليون بازديد داشت که نشان مي‌دهد بايد به استقبال مخاطبان در بسترهاي مختلف توجه کرد.
پارک علم و فناوري پرديس براي فعاليت اقتصادي تحت يک شرکت مستقل مجوز گرفت
علي بهادري جهرمي سخنگوي دولت ضمن تشريح مصوبات جزئيات چهارمين جلسه هيات دولت در سال 1403 گفت: امروز اولين اساسنامه يک سازمان توسعه اي براي يک پارک علم و فناوري پرديس به تصويب رسيد که بر اين اساس پارک علم و فناوري پرديس اين مجوز را دريافت کرد که بتواند در همه حوزه‌هاي مالي، سرمايه گذاري، مشارکت اقتصادي براي تامين مالي براي توسعه اين پارک فعاليت اقتصادي تحت يک شرکت مستقل عمل کند.
لازم است ضوابط شرعي در اماکني مانند مسجد وکيل و نصير الملک بيشتر رعايت شود
عزت الله ضرغامي وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي از حضور ده هزار نفر از مردم زمان تحويل سال در تخت جمشيد خبر داد و تصريح کرد که با سياستي که خود من ابلاغ کرده بودم بنا شد مردم در صف‌هاي طولاني نايستند و اين ده هزار نفر بدون بليط بازديد کردند.
وي همچنين با اعلام اينکه آيين نامه طبيعت گردي امروز در دولت به تصويب رسيد، افزود: طبيعت گردي يکي از مهمترين بخش‌هاي گردشگري است که اگر سياست گذاري هماهنگ و درستي در کشور براي آن انجام بگيرد و سرمايه گذاران به درستي هدايت شوند، حتما طبيعت گردي بخش مهمي از گردشگري ما را تشکيل خواهد داد. با ويژگي‌هاي اين آيين نامه، طبيعت گردي مي‌تواند از رونق بيشتري برخوردار شود.
ضرغامي از سيستان و بلوچستان به عنوان استان نمونه گردشگري در سال جاري ياد کرد که تردد در اين استان 14 درصد و اقامت 128 درصد رشد داشت و با يادآوري اينکه مسجد وکيل و نصير الملک زير نظر اداره اوقاف است، درباره برخي تصاوير منتشر شده از نحوه پوشش برخي بازديد کنندگان اين اماکن گفت: اگر هيات امناي مسجد با توجه به حساسيت‌ها نتوانستند به درستي مديريت کنند لازم است ورود کرده و تغييراتي را انجام دهند و کاري کنند که ضوابط شرعي در اين اماکن بيشتر رعايت شود.
کد مطلب: 214164
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *