۲
۲۳
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۸
نگاهی به مقایسه سینمای هالیوود با ایران توسط سید محمد حسینی

وزیر ارشاد، نشانی غلط می دهد

وزیر ارشاد، نشانی غلط می دهد
سیاستهای نادرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نه تنها اصلاح نمی شود بلکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توجیه عملکرد خود، حاصل مشاوره های غلط را هم نشان می دهد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، مجلس شورای اسلامی در اول اردیبهشت امسال از سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسید:علت عدم برنامه‌ريزي براي تهيه و ارائه آثار شاخص فرهنگي و هنري به خصوص در سينما جهت مقابله با فعاليت‌هاي ضد اسلامي آمريکا و صهيونيست چيست؟ و چرا اعتبارات ميلياردي صرف پروژه‌هاي متضاد با فرهنگ اسلامي ايراني مي‌شود؟
توضیحات وزیر نتوانست مجلس را اقناع کند و پس از رای گیری نمایندگان، وزیر محترم با دریافت کارت زرد مجلس را ترک کردند.
در جلسه جوابگویی آن روز ایشان به اعتبار پنجاه میلیارد تومانی وزارتخانه در طول یک سال اشاره کرده بودند که سینمای هالیوود گاه فقط در یک فیلم نزدیک به همین مبلغ را هزینه تولید قرار می دهد.
آقای حسینی همین استدلال را پنجشنبه ششم اردیبهشت در برنامه گفتگوی ویژه خبری در شبکه دوم سیما مجددا تکرار کرد.
به جهت اینکه این استدلال ظاهرا محکم ولی برآمده از مشاوره های غلط دوباره تکرار نشود باید توجه شود که عمده مخارج یک فیلم هالیوودی صرف دستمزد عوامل گرانقیمت فیلم می شود. بطور مثال هالیوود به کارگردانهایی نظیر جیمز کامرون و استیون اسپلبرگ ۵۰ تا ۷۰ میلیون دلار دستمزد می دهد.هالیوود به برخی از بازیگران خود مبلغی بین ۱۵ تا ۲۵ میلیون دلار حق الزحمه می پردازد.فیلمنامه نویس ۲ تا ۵ میلیون دلار دستمزد می گیرد و گاهی در درصدی از سود فیلم نیز شریک می شود. به همین ترتیب عوامل مختلف از تدوینگر گرفته تا آهنگساز با دستمزدهای نجومی هزینه تولید یک فیلم هالیوودی را به وجود می آورند.
شاید وزیر محترم تصور کرده اند منظور مجلس از مواجهه با هالیوود این بوده که آقایان جیمز کامرون و استیون اسپیلبرگ را به سینمای ایران دعوت کنیم و با بازی هنرپیشه های مشهور هالیوودی جواب فیلم های ضد ایرانی هالیوود را بدهیم.
از آرگو تا ایران
محل وقوع فیلم ضد ایرانی آرگو کشور خودمان ایران است.چگونه نمی توانیم در ایران فیلم ضد آرگو بسازیم؟ این سستی و رخوت مشهود چه دلیلی بجز ناکارآمدی مدیریتی و نابجا هزینه شدن بیت المال می تواند داشته باشد ؟ نویسنده فیلمنامه ضد هالیوودی"آرگوی شگفت انگیز" در اواخر سال ۹۱ بطور مکتوب از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضای مساعدت در پژوهش های میدانی و کتابخانه ای طرح تصویب شده خود را کرد. وزارت ارشاد نه تنها کمکی به این نویسنده ارائه نکرده، بلکه آقای سعید رجبی فروتن به عنوان سخنگوی سازمان سینمایی بعد از تعطیلات فروردین ۹۲ با آقای فریبرز روشنفکر تماس گرفتند و گفتند که پیرو جلسات تصمیم گیری در سازمان مذکور به این نتیجه رسیدیم که شما تله فیلمی بر اساس فیلمنامه خود بسازید و سپس نسخه ای از آن را به ما ارائه کنید تا درباره تولید نسخه سینمایی آن تصمیم گیری کنیم!
آیا سوالات مجلس شورای اسلامی از ناکارآمدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مواجهه با ایران هراسی و اسلام ستیزی بی مورد بوده است؟
کد مطلب: 28623
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


دلخون
Iran, Islamic Republic of
شاید این مطلب به دلیل ملاحظات و محافظه کاری ها در سایت درج نشود ولی من می نویسم .
برخی از مدیران فرهنگی ما به دلیل داشتن تابعیت و املاک و مستغلات در کشورهای غربی و همچنین اقامت و تحصیل فرزندانشان در آنسو از بیم قرار گرفتن اسم شان در فهرست تحریم شده های شخصیت های حقیقی و وارد آمدن خسارت به منافع خصوصی شان حاضر به نادیده گرفتن منافع ملت هستند.
فیلم ضد ایرانی گلاب نیز به فیلم های ضد ایرانی پیش اضافه شد و این مدیران فرهنگی حاضر به انجام کوچکترین اقدامی در جهت حفظ غرور ملی ایران نیستند.
علی باقری
Iran, Islamic Republic of
اگه چهار تا آدم با سواد مثل شما نبودند اینا با مشاوره بی مشاوره هر چی دلشون می خواست اظهارات می فرمودند وقتی این قیاس غلط توی مجلس گفته شد اگر کسی مچش رو نگرفت میگیم آقایون متخصصین سیاسی بودند ملتفت زیر آبی نوردی نشدند آخه توی صدا و سیما دیگه چرا ؟ ای کاش جلوی اون همه تماشاچی تلویزیون یکی پیدا می شد و این حرفا رو به خودش می گفت ببینیم چی در جواب داشت بگه