۴
۱۰
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۷
چرا لقب "فتنه گران" امروز به "زیاده طلب" تغییر کرده است؟

حداد عادل؛ گردش بر مدار 360 درجه

به نظر می رسد حداد عادل ادبیات خود را تعدیل کرده است
به نظر می رسد حداد عادل ادبیات خود را تعدیل کرده است
روز و دقایق آخر ثبت نام ریاست جمهوری، فضای حاکم بر انتخابات با چرخشی اساسی مواجه شد. ثبت نام هاشمی و مشائی تمام معادلات پیشین را بر هم زد. اصولیون که از روزها پیش، به تخریب همه جانبه آقای هاشمی مشغول بودند، غافلگیر شدند. این بار هاشمی به عنوان یک اصلاح طلب به میدان کارزار وارد شد، که این ترس و غافلگیری اصولگرایان را دوچندان کرد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، غلامعلی حدادعادل در پاسخ به سوالی درباره حضور در صحنه انتخابات با توجه به حضور و ثبت‌نام همزمان هاشمی‌رفسنجانی و مشایی، گفته است: ما با تمام احترامی که برای همه داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری قائل هستیم‌، با حضور این آقایان در صحنه مصمم‌تر از گذشته در صحنه انتخابات حاضر خواهیم بود و در شرایط حساس فعلی احساس تکلیف بیشتری می‌کنیم.
این احساس تکلیف ما را به یاد جمله ای می اندازد که سال پیش حداد گفته بود: اگر روزی احساس تکلیف کنم، همچنان‌ که در انتخابات ریاست مجلس در همین دوره اتفاق افتاد، به میدان می‌‏آیم، حتی اگر بدانم که یک رأی بیشتر نخواهم آورد!
حداد ادامه می دهد: مطمئن هستم که مردم عزیز ما اجازه نخواهند داد جریانی که طی سال‌های گذشته به‌دنبال چپاول دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است دوباره قدرت بگیرد و باعث انحراف مسیر انقلاب شده و به آرمان‌های مقدس امام(ره) و شهدا خیانت کند.
اگر این بخش از صحبت حداد را با دقت بیشتری بخوانیم متوجه لرزش و ترسی در کلام او خواهیم شد. ملتمسانه از مردم طلب یاری دارد. یاری رساندن به اصولیونی که قادر نیستند، توافقات ساده ای را که با یکدیگر داشته اند عملی سازند و از هم اکنون برای قدرتی که فرسنگ ها از آنها دور است، نه با رقیبان بلکه با یکدیگر رقابت می کنند.
حداد عادل می گوید: اعتقاد داریم باید همه دلسوزان انقلاب اسلامی با تمام توان در مقابل جریانی که برای تضعیف انقلاب دندان تیز کرده، ایستادگی کند و حماسه نهم دی دیگری را رقم بزنند... با توجه به اتحاد جریان‌های انحرافی و زیاده‌طلبان، بنده باتمام توان در صحنه حاضر خواهم بود و حاضر هستم تنها سرمایه‌ام را که آبروی انقلابی‌ام است، دراین راه هزینه کنم.
چه چیزی باعث شده تا حداد حاضر شده تنها سرمایه اش، یعنی آبروی انقلابیش را خرج کند؟ منظورش از جریان های انحرافی یا زیاده طلبان چیست؟ این تقسیم بندی با تقسیم بندی پیشین او، از گروه های موجود در انتخابات متفاوت است. قبل از این حداد از سه گروه در انتخابات نام برده بود: اصولگرایان، فتنه گران و جریان انحرافی. بعد از ثبت نام هاشمی در انتخابات، این تقسیم بندی آقای حداد عادل نیز، دچار تغییر شده است: اصولگرایان، زیاده خواهان و جریان انحرافی.
گویی حداد عادل احساس خطر کرده و ادبیات خود را تعدیل کرده است. لفظ فتنه با آمدن هاشمی، تبدیل به
چه چیزی باعث شده تا حداد حاضر شده تنها سرمایه اش، یعنی آبروی انقلابیش را خرج کند؟ منظورش از جریان های انحرافی یا زیاده طلبان چیست؟ این تقسیم بندی با تقسیم بندی پیشین او، از گروه های موجود در انتخابات متفاوت است. قبل از این حداد از سه گروه در انتخابات نام برده بود: اصولگرایان، فتنه گران و جریان انحرافی
زیاده خواه شده است. منظور آقای حداد عادل از زیاده خواهی را نمی دانیم، ولی زیاده خواهی در معنای عرفی آن یک تعریف بیشتر ندارد: کسی که هر چه داشته باشد، باز آن را کم می داند.
«ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی»٬«مدیر عاملی بنیاد دایرةالمعارف اسلامی»٬ «مدیر گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی»و «عضو بنیادایران‌شناسی»ازجمله مشاغل حدادعادل است.«عضو رسمی شورای عالی آموزش و پرورش»٬«عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی»٬«عضوانجمن آثار و مفاخر فرهنگی» و «استاد فلسفه غرب در دانشگاه تهران»از دیگر پست‌های وی اعلام شده است .حدادعادل در حال حاضر نماینده مجلس٬عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ رئیس«شورای تخصصی تحول وارتقای علوم انسانی» وعضو موسسه «آموزش و مجمع جهانی اهل بیت»،«رئیس بنیاد سعدی شناسی» و... از عناوینی هستند که نام آقای حداد عادل را تا به حال یدک کشیده اند.
شاید آقای حداد، به این عناوین آنقدر عادت کرده اند که، نمی خواهند حتی یکی از آنها را نیز از دست دهند. این در حالی است که منصب آخر، ریاست بنیاد سعدی شناسی است که، خود جریان انحرافی به ایشان داده است.
وی در شهرکرد به فارس گفته است: احتمال نامزد شدن آقای هاشمی رفسنجانی و تایید صلاحیت آقای مشایی قوی نیست…من حدس می‌زنم آقای مشایی رد صلاحیت شود و همچنین احتمال می‎دهم که بعد از این رد صلاحیت آقای احمدی‌نژاد واکنش نشان دهد اما جای نگرانی ندارد.
ورود مشایی و هاشمی به انتخابات، واقعیتی است که هنوز اصولگرایان از پذیرش آن سر باز می زنند. چرا که مدام در پی توجیه این مسئله، در راستای امیدهای خویش برای بدست آوردن قدرت هستند. مشایی را حذف شده می دانند و از عکس العمل احمدی نژاد نیز هراسانند و در سویی دیگر به خود امیدواری می دهند که هاشمی منصرف خواهد شد. گویا هاشمی را هنوز نشناخته اند، کسی که نمی آید و اگر آمد تا انتها خواهد ماند.
حداد در رابطه با چگونگی استراتژی اصولگرایان در برابر اصلاح‌طلبان، گفته است: من توصیه می‌کنم اصولگرایان این بار کسی را انتخاب کنند که از انتخاب آن پشیمان نشوند.
اصولگرایان دچار ترس از خودی شده اند، چرا که در ابتدا بر اجماع در مقابل اصلاح طلبان تأکید داشته اند و حالا در فکر اینکه، از انتخابشان مثل امروز پشیمان نشوند! اصولگرایان باتوجه به درگیریهایی که در مرحله ثبت نام داشته اند،چگونه هنوز به اجماع برای انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری برای رقابت بااصلاح طلبان امیدوارند؟اجماع بر کاندیدایی که توان رقابت با اصلاح طلبان را داشته باشد بسیار بعید و دور به نظر می رسد. کاندیدایی که هم بتواند از دل توافق تمامی اصولیون بیرون بیاید و هم از توان لازم برای رقابت با اصلاح طلبان برخوردار باشد!
گزارش : بهزاد رَوَن
کد مطلب: 30128
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


کوروش
United States
متاسفانه جز تخریب رقیب کاری نمی توانند انجام دهتد و حرفی ندارند که بزنند.چون دستاوردی نداشتند.خود آنها هم نمی دانند چه می خواهند و چه برنامه ای دارند برای کشور.اصلا برنامه ای هست؟؟یا فقط در قدرت ماندن مهم است؟؟؟؟
و متاسفانه می بینیم که توپخانه رسانه ای این افراد به شدت در حال تخریب چهره هاشمی هستند که 100 البته این کار نتیجه ای ندارد.زنده باد هاشمی /پاینده باد خاتمی
اقای حداد خودت رو برای جشن پیروزی هاشمی در 25 خرداد آماده کن
آرش
با سلام. آقای حداد مدت زیادی است که از ادب و هنر تنها ریاستش را بر عهده دارد و از محتوای آن بسیار فاصله گرفته است. جالب اینجاست که در ازای آن نیز تنها قدرت را طلبیده است و از مردم بسیار فاصله گرفته است. این انتخابات مهر پایانی است بر قدرت طلبانه کم جنبه
بی نام
چهارده پست به همراه سایر عناوینش جز در کتاب زیاده خواهی جا نمیشود. آقای حداد، زندگی در این جهان آنقدر کوتاه و گهگداری مضحک می شود که شما از آبرویت برای فضای بی آبرو مایه می گذاری!