۱
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
آیا نعمت زاده گزینه اول برای ترمیم کابینه است؟

همه حواشی یک وزیر

با تایید تذکر جدی رییس جمهور به محمدرضا نعمت زاده، کلکسیون حواشی او در وزارت صنعت، معدن و تجارت اندک اندک کاملتر می شود.
همه حواشی یک وزیر
با تایید تذکر جدی رییس جمهور به محمدرضا نعمت زاده، کلکسیون حواشی او در وزارت صنعت، معدن و تجارت اندک اندک کاملتر می شود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، اظهارات تند نعمت زاده به حامیان کمپین نخریدن خودروی صفر داخلی، واکنش های بسیاری را در جامعه و بویژه فضای مجازی در پی داشت بطوریکه وزارت صنعت با اطلاعیه ای اظهارات وزیر را تعدیل کرد و خود نعمت زاده هم در برنامه تلویزیونی شبکه خبر، منظور خود از این اظهارات را آشکارتر بازگو کرد. نعمت زاده در کنفرانس خبری خود در اظهاراتی علیه تحریم کنندگان خرید خودروی صفرکیلومتر داخلی در شبکه های اجتماعی ، آنان را «ضد انقلاب» نامیده بود. اما سپس در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با تکذیب این مطلب در عین حال تصریح کرد : منظور من این بوده که مبارزه سازمان یافته ضد خرید محصولات داخلی و نخریدن خودروی داخلی مغایر با منافع ملی است.
در همین حال برخی سایتهای خبری از تذکر جدی رییس جمهور به نعمت زاده خبر دادند. حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما این شایعه را تایید کرد و گفت: رییس جمهوری به آقای نعمت زاده تذکر داده است که ‘ باید رفتار ما با منتقدان ، محترمانه باشد.
البته این نخستین حاشیه ای نیست که نعمت زاده در دولت ایجاد کرده است. طی دو سالی که از آغاز به کار دولت سپری شده است، مجادله های کلامی نعمت زاده با برخی دولتی ها بویژه محمدباقر نوبخت بر سر یارانه صنعت، که همواره حالت رسانه ای به خود گرفته، از مهمترین حواشی وزیر صنعت بوده است. او انتقادات خود از دولت را به صورت رسانه ای مطرح می کند و این برای دولتمردان دلنشین نیست چرا که از وزیری باتجربه همچون نعمت زاده انتظار بیشتری دارند. اظهارات اخیر نعمت زاده درباره کمپین نخریدن خودرو، بسیاری از مردم را هم در مقابل او قرار داده است. از سوی دیگر سن بالای نعمت زاده همواره یکی از انتقادات مخالفان دولت بوده که معتقدند وزیری با سن بالای ۷۰ سال، توان اداره وزارتخانه ای را که در طول زمان با ادغام چهار وزارتخانه تشکیل شده ندارد. همه اینها دست به دست هم داده تا برخی نعمت زاده را نخستین گزینه دولت روحانی برای ترمیم کابینه بدانند؛ البته اگر روحانی در نیمه عمر دولت خود قصد ترمیم کابینه را داشته باشد.
کد مطلب: 46734
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *