۰
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۶
دستور استاندار تهران براي بررسي ماجراي سوء قصد به يک ديپلمات وزارت خارجه

حمله به ميرمحمود موسوي، امنيتي يا زورگيري؟

«ميرمحمود موسوي، از ديپلمات‌هاي باسابقه وزارت امور خارجه شب يکشنبه (18 ارديبهشت) مورد حمله افراد ناشناس با سلاح سرد قرار مى‌گيرد و با زخمي عميق در گردنش به بيمارستان منتقل مى‌شود.» اين خبري است که امروز جزو مهمترين اخبار فضاي مجازي بود، اما اين همه داستان نيست.
حمله به ميرمحمود موسوي، امنيتي يا زورگيري؟

«ميرمحمود موسوي، از ديپلمات‌هاي باسابقه وزارت امور خارجه شب يکشنبه (18 ارديبهشت) مورد حمله افراد ناشناس با سلاح سرد قرار مى‌گيرد و با زخمي عميق در گردنش به بيمارستان منتقل مى‌شود.» اين خبري است که امروز جزو مهمترين اخبار فضاي مجازي بود،  اما اين همه داستان نيست.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، داستان از 10 روز قبل از 18 ارديبهشت شروع شده است. اما در آن روز به اوج خود مى‌رسد و چاقويي مى‌شود بر شاهرگ گردن ميرمحمود. در پي اين حمله، استاندار تهران به معاون امنيتي و انتظامي استانداري تهران دستور بررسي حادثه حمله را صادر کرد. وزير کشور اما آن را اتفاقي روزانه مى‌خواند که از آن به «زورگيري» ياد مى‌کند. غلامحسين محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه گفته «تحقيقاتي که تاکنون شده به اين نتيجه رسيده که اين مسئله امنيتي نبوده است.» اما سوال اين است که اگر ماجرا امنيتي نيست، پس چرا اين اتفاق تا به حال سه بار آنهم در فاصله 10 روز رخ داده است؟

حمله به ميرمحمود زورگيري بوده

اين سومين باري است که ميرمحمود موسوي مورد حمله «افرادي با لباس شخصي» قرار مي‌گيرد. اما دفعه هاي گذشته را بنا به دلايلي نخواستند رسانه اي کنند. اما اين بار پاي ميرمحمود به بيمارستان باز مى‌شود و حتي به يک معاينه ساده هم تمام نمى‌شود. او الان در بيمارستان بستري است. اما عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشورروز گذشته در حاشيه همايش فرماندهان انتظامي در واکنش به حمله به برادر ميرحسين موسوي گفت: «بنده هم اين موضوع را در فضاي مجازي شنيده‌ام که از فرمانده نيروي انتظامي پرس‌وجو کردم، گفتند که قبلا موردي از سوءقصد به اين فرد گزارش نشده است.» او افزوده است: «اين‌طور اتفاقات به طور روزانه براي افراد مختلف رخ داده مي‌شود. طبق برآوردهاي اوليه اين موضوع از نوع زورگيري بوده و قصد خاصي پشت آن نبوده اما دستور پيگيري و برخورد با عاملان داده شده است».

دستور استاندار براي پيگيري حمله

بعد از پخش اخبار مربوط به حمله افراد ناشناس به ميرمحمود، استاندار تهران به معاون امنيتي و انتظامي استانداري دستور بررسي حادثه حمله به ميرمحمود موسوي را صادر مى‌کند. سيد حسين هاشمي درباره اتفاق پيش‌آمده براي مير محمود موسوي و حمله افراد با سلاح سرد به او گفته است: «به معاون امنيتي براي پيگيري موضوع آقاي موسوي دستور لازم داده شده است. اطلاعات اوليه حاکي از زورگيري بودن حادثه است اما با اين حال به معاون امنيتي و انتظامي استانداري دستور دادم تا با همکاري نهادهاي انتظامي و امنيتي درباره علت اصلي حادثه تحقيقات لازم را انجام دهد.» هاشمي تاکيد کرده: «هر اقدامي براي روشن شدن جزئيات ماجرا لازم است انجام خواهد شد و گزارش نهايي در اختيار دستگاه‌هاي مسئول و افکار عمومي قرار خواهد گرفت». از طرفي محسني اژه‌اي نيز در نشست خبري روز گذشته سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره سوءقصد اخير به ميرمحمود موسوي و اينکه آيا تيم ويژه‌اي در دستگاه قضايي براي بررسي اين موضوع و همچنين پيشگيري از موارد مشابه تشکيل شده است يا خير، گفته است: «از موارد مشابه کسي خبر نداشت؛ دادگستري گفته است از موارد مشابه خبر نداريم؛ تحقيقاتي که تاکنون شده به اين نتيجه رسيده که اين مسئله امنيتي نبوده است. وزير کشور هم اين موضوع را دنبال کرده و مطرح شده که احتمال سرقت و دزدي مطرح بوده است.

تاکنون به اين نتيجه رسيده که اين موضوع در حد مسائل امنيتي نيست بلکه سرقت است و اگر مسئله ديگري روشن شود بررسي خواهد شد اما تاکنون مسئله سرقت مطرح شده و بحث امنيتي نبوده است».

روز واقعه چه شد؟

بنابراخبار منتشر شده، شاهدان عيني گفته اند يکي از مهاجمان به هياهو و فحاشي پرداخته، دومي از جلو به موسوي حمله کرده و نفر سوم با چاقو از پشت به گردن او ضربه وارد کرده است.

گفته مي‌شود موسوي با دفاع از خود در آخرين لحظات مانع از آن مي‌شود که «ضربه‌اي کاري» به او وارد شود. از طرفي حاضران مي‌کوشند ضاربان را دستگير کنند، اما با تهديد مهاجمان مواجه شده و سرانجام اين سه تن موفق به فرار مي‌شوند. ميرمحمود موسوي در پي اين حمله بيهوش و پس از حضور نيروهاي انتظامي در محل به بيمارستان منتقل مي‌شود.بنابر اعلامها، ضربت چاقوي مهاجمان، جراحتهاي عميقي در سر و گردن او به وجود آورده است.اما آنچه که اطرافيان ميرمحمود گفته‌اند اين است که پيش تر نيز دو بار ميرمحمود مورد حمله قرار گرفته بود. همچنين بر اساس گزارش‌هاي، هفته گذشته صندوق عقب خودروي ميرمحمود موسوي مورد دستبرد قرار گرفته و تعدادي از مدارک او به سرقت رفته است. حال سوال اين است که آيا با وجود تکرار اين اتفاق بازهم مي‌توان شائبه امنيتي بودن حملات را در نظر نگرفت؟

کد مطلب: 55607
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *