۰
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۳

ابرقهرمانهای گیشه درسال2018

سال 2018 هم به پایان رسید و تکلیف گیشه سینما هم آن‌قدری مشخص شده که بتوان فهرست پرفروش‌های آن‌را ردیف کرد.
ابرقهرمانهای گیشه درسال2018
سال 2018 هم به پایان رسید و تکلیف گیشه سینما هم آن‌قدری مشخص شده که بتوان فهرست پرفروش‌های آن‌را ردیف کرد. امسال، آنچه بیش‌از‌هرچیزی به‌چشم می‌آید؛ استیلای آثار اکشن و تخیلیِ برگردان‌شده از کمیک‌ها و ماجراهای ابرقهرمانی بر سایر قصه‌ها و ژانرهاست. جالب‌آنکه رتبه اول فیلم‌های پرفروش 2018 یعنی «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت»، پس‌از فیلم‌های «آواتار»، «تایتانیک» و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» در رتبه چهارم پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینما نیز قرار دارد.
جنگ ابدیت
کارگردان: برادران روسو
بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ، تام هالند، زویی سالدانا و جاش برولین
فروش: ۲.۰۴۸‌میلیارد‌دلار
یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی به‌نویسندگیِ کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی؛ برپایه گروه خیالی «انتقام‌جویان» از شرکت «مارول کامیکس». این اثر، دنباله‌ای بر فیلم‌های کمپانی «مارول» و به‌عبارتی، نوزدهمین فیلم در دنیای سینمایی این مجموعه است که در آن، بیشتر بازیگران دنیای سینمایی «مارول» و به‌خصوص بازیگران فاز سوم ایفای نقش کرده‌اند. این‌بار، نگهبانان كهكشان به انتقام‌جويان می‌پیوندند تا با «تانوس» برای جلوگیری از جمع‌آوری سنگ‌های ابدیت مقابله کنند.
پلنگ سیاه
کارگردان: رایان کوگلر
بازیگران: چادویک بوزمن، مایکل بی.جردن، لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، مارتین فریمن، دنیل کالویا، آنجلا باست، فارست ویتاکر و اندی سرکیس
فروش: ۱.۳۴۶‌میلیارد‌دلار
فیلمی در سبک ابرقهرمانی برپایه شخصیتی به‌همین‌نام از «مارول کامیکس» و درواقع، هجدهمین فیلم در دنیای سینمایی «مارول» است. فیلم‌نامه اثر را کارگردان به‌همراهِ جو رابرت کول نوشته ‌است و در آن شاهدیم که «تی چالا» پس‌از اتفاقات جنگ داخلی به «واکاندا» بازمی‌گردد اما در آنجا با مشکلی عمیق مواجه می‌شود که اگر جلوی آن‌را نگیرد، عواقبی جهانی در‌پیِ خواهد داشت.
سقوط پادشاهی
کارگردان: خوان آنتونیو بایونا
بازیگران: کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، جف گلدبلوم، بی‌دی ونگ، توبی جونز، ریف اسپال، جاستیک اسمیت، جرالدین چاپلین و جیمز کرامول
فروش: ۱.۳۰۴‌میلیارد‌دلار
یک فیلم آمریکایی در ژانر علمی،تخیلی و اکشن که به‌عبارتی، دنباله‌ای بر فیلم «دنیای ژوراسیک» و  در‌مجموع پنجمین قسمت از این مجموعه محسوب می‌شود. «دنیای ژوراسیک ۲» ادامه فیلم قبلی را روایت می‌کند؛ در جزیره‌ای که دایناسورها در آن قرار دارند، یک آتشفشان فعال شده ‌است. فعالان محیط زیست، از کنگره آمریکا می‌خواهند تا جان دایناسورها را نجات دهد اما کنگره قبول نمی‌کند. «بنجامین» که به‌همراهِ جان هموند، بنیان‌گذار این روش تحقیقی بوده‌؛ از «کلیر» می‌خواهد تا به جزیره برود و به نجات جان دایناسورها کمک کند. کلیر هم با «اوون» دیدار می‌کند و از او می‌خواهد تا به جزیره برگردند.
شگفت‌انگیزان ۲
کارگردان: برد برد
صداپیشگان: کریگ تی. نلسن، هالی هانتر، ساموئل ال جکسون، باب ادنکیرک، کاترین کینر و جاناتان بنکس
فروش: ۱.۲۴۲‌میلیارد‌دلار
یک پویانمایی رایانه‌ای در ژانر ابرقهرمانی به‌نویسندگیِ برد برد که توسط کمپانی «پیکسار» تولید شده ‌است. این انیمیشن، دنباله‌ای بر «شگفت‌انگیزان» بوده و داستان آن دقیقاً بعد‌از قسمت اول دنبال می‌شود؛ فعالیت ابرقهرمانان به‌خاطرِ خسارت‌هایی که آنها به شهر وارد کرده‌اند، به‌حالتِ تعلیق درآمده و این باعث می‌شود تا خانواده «پار» با چالش‌هایی مواجه شوند. کارگردان این فیلم گفته که ۱۴‌سالی را که بین دو قسمت فاصله انداخته؛ صرف نوشتن فیلمنامه و ویرایش آن کرده‌ است.
ونوم
کارگردان: روبن فلیشر
بازیگران: تام هاردی، میشل ویلیامز، ریز احمد، جنی سلیت، اسکات هیز و رید اسکات
فروش: ۸۵۴‌میلیون‌دلار
یک فیلم ابرقهرمانی به‌نویسندگیِ تیم اسکات روزنبرگ، جف پینکنر و کلی مارسل که براساسِ شخصیتی به‌همین‌نام از مجموعه کتاب‌های کمیک کمپانی «مارول کامیکس» ساخته شده‌ است. در این فیلم، «براک»؛ روزنامه‌نگار پس‌از پیوند با یک نژاد بیگانه «سیمبیوت» که قصد حمله به سیاره زمین را دارند، از قدرت‌های ابرانسانی برخوردار می‌شود. این فیلم با بودجه ۱۰۰‌میلیون‌دلاری ساخته شد؛ اما به‌رغمِ فروش بالا، نقدهای منفی متعددی برای فیلم‌نامه و لحن متناقضش، از منتقدان دریافت کرد.
فال‌اوت
کارگردان: کریستوفر مک‌کوری
بازیگران: تام کروز، ربکا فرگوسن، وینگ ریمز، سایمون پگ، میشل موناهن، الک بالدوین، هنری کویل، ونسا کربی و آنجلا باست
فروش: ۷۹۱‌میلیون‌دلار
فیلمی در ژانر اکشن و جاسوسی به‌نویسندگی و تهیه‌کنندگی کریستوفر مک‌کوری که در‌مجموع، ششمین فیلم از مجموعه فیلم‌های «مأموریت: غیرممکن» به‌شمار می‌رود. بعداز «ملت سرکش»، این دومین فیلم از مجموعه است که مک‌کوری آن‌را کارگردانی کرده و ازاین‌رو تبدیل به نخستین کسی شده که دو فیلم از این مجموعه را ساخته ‌است. در فیلم، «ایتن هانت» و گروهش باید سه کلاهک حاوی پلوتونیم را که به‌سرقت رفته‌، پیدا کنند؛ در‌حالی‌که یک مأمور مرموز سی‌آی‌اِی به‌نامِ «آگوست واکر» فعالیت آنها را زیرِنظر دارد.
ددپول ۲
کارگردان: دیوید لیچ
بازیگران: رایان رینولدز، مورنا باکرین، تی جی میلر، لزلی اوگامس، برایانا هیلدبرند، زازی بیتز و جاش برولین
فروش: ۷۴۱‌میلیون‌دلار
یک فیلم ابرقهرمانی بر‌پایه شخصیت «ددپول» از شرکت «مارول کامیکس» که یازدهمین قسمت در مجموعه فیلم‌های «مردان ایکس» به‌شمار می‌رود و دنباله‌ای بر فیلم «ددپول» در سال ۲۰۱۶ است. قصه این فیلم به‌نویسندگیِ مشترک رت ریس و پال ورنیک؛ مدتی بعد‌از قسمت اول آغاز می‌شود؛ زمانی‌که وید ویلسون دیگر به لباس ابرقهرمانی «ددپول» خود عادت کرده و همراه همسرش «ونسا» زندگی خوب و خوشی دارند و می‌خواهند بچه‌دار شوند اما عده‌ای خلافکار به منزل‌شان حمله کرده و با کشتن «ونسا»، «ددپول» داغدار می‌‌شود و برای انتقام، تصمیم به ساخت گروهی به‌سرکردگی و قوانین مخصوص‌به‌خود موسوم به «ایکس فورس» می‌گیرد.
راپسودی بوهمی
کارگردانان: برایان سینگر و دکستر فلچر
بازیگران: رامی ملک، مایک مایرز، لوسی بوینتون، جوزف مازلو، بن هاردی، آیدان گیلن و تام هولندر
فروش: ۶۶۹‌میلیون‌دلار
یک فیلم در سبک زندگینامه‌ای به‌نویسندگیِ آنتونی مک‌کارتن که زندگی شخصیت محوری گروه «کوئین»؛ یعنی فردی مرکوری را روایت می‌کند. فیلم، حوادثی را در طی سال‌های ۷۰ تا اوایل دهه ۹۰ که برای مرکوری و گروهش رخ داد، به‌تصویر می‌کشد. «برایان می» و «راجر تیلور» که دو‌نفر از اعضای گروه کوئین بودند؛ در ساخت فیلم و به‌خصوص سکانس‌های مربوط به اجرای کنسرت با سازندگان فیلم همکاری کردند. موضوع ساخت این اثر، نخستین‌بار سال ۲۰۱۰ مطرح شد. در‌آن‌زمان از «ساشا بارون کوهن» به‌عنوانِ گزینه اصلی برای بازی در نقش «مرکوری» نام برده می‌شد؛ اما پروژه به‌سرانجام نرسید و پرونده ساخت فیلم برای مدتی بسته شد. دسامبر ۲۰۱۷ نیز کارگردان فیلم یعنی برایان سینگر، به‌علتِ چندین‌بار غیبت و نبودن در سر صحنه و همچنین درگیر‌شدن با بازیگرها و خصوصاً رامی ملک؛ از پروژه اخراج شد و دکستر فلچر برای تکمیل‌کردن فیلم به‌عنوانِ کارگردان به پروژه پیوست. ازآنجا که سینگر پیش از اخراج، بیشترِ کار را جلوی دروبین برده بود؛ بر‌اساسِ قوانین انجمن کارگردانان آمریکا، او به‌عنوانِ کارگردان رسمی فیلم شناخته شد و نام فلچر نیز به‌عنوانِ تهیه‌کننده اجرایی در تیتراژ فیلم آمده‌ است.
آکوامن
کارگردان: جیمز وان
بازیگران: جیسون موموآ، امبر هرد، ویلم دفو، پاتریک ویلسون، یحیی عبدالمتین دوم، تمورا موریسون، دولف لاندگرن و نیکول کیدمن
فروش: ۶۲۹‌میلیون‌دلار
یک فیلم در ژانر ابرقهرمانی به‌نویسندگیِ ویل بیل؛ بر‌پایه شخصیتی به‌همین‌نام از شرکت «دی‌سی کامیکس» که ششمین فیلم در دنیای سینمایی «دی‌سی» محسوب می‌شود و کمپانی «برادران وارنر» مسئول ساخت و اکران آن بوده ‌است. بعد‌از «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» و «لیگ عدالت»؛ این، سومین فیلمی‌ست که شخصیت «آکوامن» در آن حضور دارد و همچنین نخستین فیلم جداگانه این شخصیت است. در این فیلم، «آرتور کِری» وارث امپراتوری زیر آب آتلانتیس، باید حرکت بزرگی را در مقابل برادر ناتنی‌اش «اُورم» انجام دهد تا مردمش را رهبری کرده و به قهرمان دنیا تبدیل شود. عمده فیلم، در استودیویی واقع در «گلد کوست» مقابل دوربین رفت؛ کانادا، ایتالیا و مراکش نیز از لوکیشن‌های فیلم هستند.
مرد مورچه‌ای و زنبورک
کارگردان: پیتون رید
بازیگران: پل راد، اوانجلین لیلی، مایکل پنیا، والتون گوگینس، بابی کاناوله، جودی گریر، هانا جان کامن، میشل فایفر و مایکل داگلاس
فروش: ۶۲۲‌میلیون‌دلار
فیلمی در سبک ابرقهرمانی بر‌پایه شخصیت‌های «اسکات لنگ»، «مرد مورچه‌ای و هوپ پیم» و «زنبورک» از شرکت «مارول کامیکس» به‌نویسندگیِ تیم مشترک کریس مک‌کنا، پل راد، اریک سامرز و گابریل فراری‌ست. «مرد مورچه‌ای و زنبورک» بیستمین فیلم در دنیای سینمایی «مارول» به‌شمار می‌رود و دنباله فیلم «مرد مورچه‌ای» در سال ۲۰۱۵ است. «اسکات» رؤیایی درباره «جنت ون دین» می‌بیند که مانند «انت‌من» از لباسی استفاده کرد که باعث کوچک‌سازی او شد و این‌درحالی‌‌ست‌که برعکس «اسکات»؛ او هرگز موفق نشد به اندازه طبیعی‌اش باز‌گردد. در‌آن‌سو، «هنک» و «هوپ پیم»، همسر و دختر «جانت»، در آزمایشگاه در‌تلاش هستند تا بتوانند «جانت» را بازگردانند. «هوپ» میراث مادرش که تبدیل به زنبوری ریز شدن است را به‌دست می‌آورد. آنها در‌این‌راه باید با «سانی» که دزدی فراری‌ست و همچنین «گوست» که دلیل خودش را برای سرقت تکنولوژی هنری دارد، مقابله کنند.
سایه:مصطفی رفعت
کد مطلب: 100260
برچسب ها: فیلم سینمایی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *