۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۸

درخواست مجدد از شورای امنیت برای دخالت نظامی در مالی

رئیس جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا گفت: کشورهای غرب آفریقا به زودی درخواست جدید اعزام نیرو به مالی را در اختیار شورای امنیت قرار می دهند.
"الحسن وتارا"، رئیس جمهور ساحل عاج در گفت وگو با روزنامه فرانسوی "ژورنال دودیمانش"اعلام کرد که کشورهای غرب آفریقا به زودی طرح و درخواست جدید اعزام نیرو به مالی را در اختیار شورای امنیت قرار می دهند.

برخی کشورهای جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا آمادگی خود را برای اعزام نیرو به مالی به منظور کمک به ارتش این کشور در بازپس گیری شمال مالی از دست افراد مسلح اعلام کرده اند اما شورای امنیت تاکنون با این طرح موافق نبوده است.

وتارا که کشورش ریاست گروه جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا را برعهده دارد ، گفت: اینکه فرانسه در ماه آگوست آینده ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد خبر بسیار خوبی است.

"فرانسوا اولاند"، رئیس جمهور فرانسه تنها طی یک هفته گذشته بارها تکرار کرده که کشورش آماده حمایت از دخالت نظامی در مالی است.

رئیس جمهور ساحل عاج گفت: اگر وضعیت در مالی بهبود نیابد جز دخالت نظامی در این کشور چاره دیگری نیست و چه بسا جنگ کمتر از یک ماه دیگر صورت بگیرد.

وی افزود: اکنون گفت‌وگوهایی بین رؤسای جمهور بورکینافاسو و نیجریه با گروه های مسلح شمال مالی جریان دارد اما این گفت وگو تا بی نهایت ادامه نمی یابد.

وتارا همچنین گفت که در صورت تصمیم به مداخله نظامی نیروهای آفریقایی در مالی از حمایت لجستیکی فرانسه و آمریکا و مشاوران آنها استفاده می کنند.

این در حالی است که وزیر خارجه فرانسه در راستای تحریک کشورهای همسایه مالی به دخالت نظامی در این کشور در سفر دوره ای به غرب آفریقا به سر می برد
کد مطلب: 1054
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *