۰
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۶

4 دانشگاه ایرانی در میان برترینهای آسیا

پایگاه رتبه بندی تایمز فهرست دانشگاه های برتر قاره آسیا را در سال 2019 میلادی منتشر کرد که بر این اساس، 4 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان 100 دانشگاه برتر آسیا حضور دارند.
پایگاه رتبه بندی تایمز فهرست دانشگاه های برتر قاره آسیا را در سال 2019 میلادی منتشر کرد که بر این اساس، 4 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان 100 دانشگاه برتر آسیا حضور دارند.
به گزارش جی پلاس، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام روز گذشته اعلام کرد: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی در سطح بین المللی است که در سال 2013 میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه های آسیایی را در کنار رتبه بندی های بین المللی خود انجام داد.
بر این اساس، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با کسب رتبه 43 در بین دانشگاه های ایران دارای رتبه اول شد و دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف به ترتیب با رتبه های 80 و 86 رتبه های دوم و سوم ایران را از آن خود کرده اند.
دانشگاه های صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، کاشان، علم و صنعت، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی تهران، تهران، صنعتی شیراز، علوم پزشکی مشهد، تبریز، مازندران، شیراز، فردوسی مشهد، علوم پزشکی ایران، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی، علوم پزشکی شهید بهشتی، شهید مدنی، گیلان، اصفهان، خوارزمی، ارومیه، زنجان، الزهرا، باهنر کرمان، صنعتی شاهرود، یزد و بیرجند 29 دانشگاهی هستند که در این رتبه بندی قرار گرفته اند. 
رتبه بندی آسیایی تایمز در سال 2019، تعداد 417 دانشگاه را از 27 کشور در بردارد. در این رتبه بندی دانشگاه Tsinghua University از کشور چین رتبه اول را بین دانشگاه های آسیایی به خود اختصاص داده است. دانشگاه ملی سنگاپور و علم و صنعت هنگ کنگ هم در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.
ایران نیز در سال 2019 دارای 29 دانشگاه در بین دانشگاه های برتر آسیایی است که این تعداد در سال 2018 برابر با 18 دانشگاه و در سال 2017 برابر با 14 دانشگاه اعلام شد.
ایران نه تنها از نظر تعداد دانشگاه بلکه به لحاظ جایگاه در سال 2018 رشد قابل ملاحظه ای داشت. دانشگاه نوشیروانی بابل که برترین دانشگاه کشور در رتبه بندی تایمز معرفی شده است، توانست جایگاه 43 آسیا را دریافت کند.
در سال 2019 ایران گوی سبقت را از ترکیه ربود و با 29 دانشگاه نسبت به ترکیه که 23 دانشگاه در رتبه بندی حاضر دارد، پیشی گرفت؛ این در حالی است که در سال 2018 میلادی، جایگاه ایران از نظر تعداد دانشگاه برتر بعد از ترکیه و کشورهای اسلامی در منطقه قرار گرفته بود.
در بین کشورهای اسلامی منطقه، مالزی، پاکستان و عربستان به ترتیب با 11، 9 و 6 دانشگاه پس از ایران و ترکیه بیشترین تعداد دانشگاه را در این رتبه بندی دارند.
کد مطلب: 107018
برچسب ها: دانشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *