۰
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
رایزن فرهنگی سفارت آلمان درایران:

هنر تحت تاثیر سیاست قرار نمی گیرد

فولکر ردر رايزن فرهنگي سفارت آلمان در ایران گفت: هنر و فرهنگ راه خود را می‎یابند و ارتباطی که کشورها از طریق هنرمندانشان با هم ایجاد می‎کنند زبان دیگری جز زبان سیاست دارد.
هنر تحت تاثیر سیاست قرار نمی گیرد
فولکر ردر رايزن فرهنگي سفارت آلمان در ایران گفت: هنر و فرهنگ راه خود را می‎یابند و ارتباطی که کشورها از طریق هنرمندانشان با هم ایجاد می‎کنند زبان دیگری جز زبان سیاست دارد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران فولکر ردر رايزن فرهنگي سفارت آلمان  در ایران  که برای اجرای چندین پروژه فرهنگی ، دیداری با سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد فرینش های هنری نیاوران داشت در حاشیه این دیدار، با ذکر این مطلب که فرهنگسرای نیاوران به لحاظ برخورداری از امکانات مناسب،  محل خاصی به شمار می‎رود گفت: امیدواریم بتوانیم هنرمندان تراز اول آلمانی را با همکاری هنرمندان ایرانی برای اجرای برنامه دعوت کنیم تا شاهد برنامه‎های مشترک فرهنگی هنری میان دو کشور باشیم.
وی با اشاره به فعالیت‎های بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران در زمینه برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی و هنری افزود: قطعا در زمینه موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی، پتانسیل زیادی برای همکاری وجود دارد. آنچه که فرهنگسرای نیاوران تا کنون در اجرای آن  بسیار خوب عمل کرده است برگزاری کنسرت ها و جشنواره های خوب در زمینه   موسیقی بین المللی بوده است . از این رو فکر می‎کنیم اگر بتوانیم نوعی تعامل میان موزیسین‎های ایرانی و آلمانی برقرار کنیم بهترین برنامه ممکن را می توانیم در اینجا داشته باشیم.
فولکر ردر   همچنین در خصوص نمایشگاه پوسترهای موسیقی ایران در دهه 50- 1340  که در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران  برپاست اظهار داشت :آنچه تعدادی از این پوستر ها می گویند ارتباط  افراد شهیر و سرشناسی از آلمان با ایران در آن زمان بود که برابم بسیار جالب است  . امروز هم تمام تلاشمان را می‎کنیم که بتوانیم هنرمندان برجسته آلمانی را به ایران دعوت کنیم.رايزن فرهنگي سفارت آلمان  در پایان صحبت هایش همچنین اتفاق‎ها و تنش‎های سیاسی بین کشورها را در برگزاری رویداد‎های مشترک فرهنگی بین کشورها بی تاثیر دانست و گفت: هنر و فرهنگ راه خود را می‎یابند و ارتباطی که کشورها از طریق هنرمندانشان با هم ایجاد می‎کنند زبان دیگری جز زبان سیاست دارد و هنر زبان و راه خاص خود را پیدا می‎کند و تحت تاثیر سیاست قرار نمی‎گیرد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که فعالیت‎های فرهنگی و هنری بتواند به بهبود روابط نیز منجر شود.
کد مطلب: 107080
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *