۰
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۹

صندوق کارآفرینی امید سمنان معوقه ندارد

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان سقف تسهیلات ارزان‌قیمت اعطایی به طرح‌های اشتغال روستایی را چهار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: صاحبان طرح‌ها به ازای هر 150 میلیون تومان تسهیلات دریافتی باید یک فرصت شغلی ایجاد کنند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان سقف تسهیلات ارزان‌قیمت اعطایی به طرح‌های اشتغال روستایی را چهار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: صاحبان طرح‌ها به ازای هر 150 میلیون تومان تسهیلات دریافتی باید یک فرصت شغلی ایجاد کنند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان رسول شهرکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صاحبان این طرح‌ها باید به ازای هر 150 میلیون تومان از تسهیلات اشتغال روستایی یک نفر را بیمه کنند.
وی ازابلاغ و  تامین اعتبار 52 میلیارد تومانی در این بخش خبر داد و افزود: تاکنون 37 میلیارد تومان از این تسهیلات که با بهره 4 درصد به کارآفرینان اعطا می‌شود، در قالب 35 طرح حمایتی به متقاضیان پرداخت شده و تعدادی طرح نیز در دست بررسی داریم.
وی با بیان اینکه افراد شاغل شده در این طرح‌ها حتما باید از روستاهای استان باشند خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند از مناطق شهری و یا دیگر مناطق باشند اما محل اجرای طرح و افراد بیمه‌شده باید الزاما از روستاهای استان باشند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان همچنین از اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به 115 طرح غیرحمایتی در استان خبر داد و گفت: تا کنون 35 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات در این طرح پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه فلسفه وجودی این صندوق ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد است افزود: همه تسهیلات این صندوق قرض‌الحسنه است و کارمزد همه تسهیلات این صندوق دو، چهار و 6 درصد است.
شهرکی با بیان اینکه طرح اشتغال روستایی با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان اجرایی شده ادامه داد: دولت در سطح ملی و در استان سمنان منابع بسیار خوبی به این بخش اختصاص داده است.
وی با اشاره به حمایت از طرح‌های توسعه‌ای نیز گفت: چنانچه طرح پیشنهادی طرح توسعه‌ای باشد 50 درصد تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و 50 درصد نیز در قالب خرید تجهیزات به صاحبان طرح‌ها اعطا می‌شود.
شهرکی با اشاره به شرایط خاص در نظر گرفته شده برای صاحبان طرح‌ها اضافه کرد: در این طرح یک سال به عنوان دوره ساخت و یک سال به عنوان تنفس درنظر گرفته شده و بازپرداخت تسهیلات بعد از دو سال آغاز می‌شود لذا سرمایه‌گذاران عمدتا مشکلی در بازپرداخت اقساط ندارند. همین رویه سبب شده که صندوق کارآفرینی در مقایسه با بانک‌ها کمترین معوقه را داشته باشد.
وی یادآوری کرد: صندوق کارآفرینی امید استان سمنان تقریبا هیچ معوقه‌ای ندارد. البته عدم پرداخت اقساط حداکثر تا سه ماه وجود دارد اما با توجه به شیوه پیگیری معوقات در استان و نوع نگاه مردم به تسهیلات قرض‌الحسنه و حساسیت صندوق در اجرای طرح‌ها و اطمینان از موفقیت آنها سبب شده که صاحبان طرح‌ها بتوانند اقساط خود را به موقع پرداخت کنند.
وی با اشاره به حمایت‌های ویژه دولت از مناطق محروم خاطرنشان کرد: سود تسهیلات ما در مناطق محروم صفر درصد است و هیچ بانکی در کشور چنین زمینه مساعدی برای اشتغال و حمایت از مناطق محروم و کمتر برخوردار ندارد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان مهمترین رسالت این صندوق دولتی را حمایت از کسب‌وکارهای خرد اعلام و تصریح کرد: صاحبان مشاغل خرد و صاحبان طرح و ایده معمولا برای راه‌اندازی طرح‌های خود با مشکلاتی روبرو بودند که خوشبختانه دولت با حمایت از این طرح‌ها از طریق صندوق، بستر مناسبی برای شکل‌گیری و رشد این مشاغل در کشور ایجاد کرده است.
وی از طرح خود اشتغالی به عنوان یکی دیگر از طرح‌های این صندوق نام برد و افزود: سقف تسهیلات ارزان‌قیمت صندوق در این بخش 50 میلیون تومان است و کارمزد آن نیز چهار درصد است.ضمن اینکه در این طرح‌ها صاحب طرح 20 درصد آورده مالی دارد و 80درصد آن را صندوق پرداخت می‌کند.
وی همچنین از حمایت این صندوق از مشاغل خانگی خبر داد و گفت: سقف پرداختی به مشاغل خانگی 15 میلیون و دوره پرداخت آنها سه سال است. ضمن اینکه کارمزد این تسهیلات نیز چهار درصد است.
کد مطلب: 114336
برچسب ها: سمنان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *