۰
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۳

سیاه‌ترین خودروی جهان

بی‌ام دبلیو در سری سوم خودروی X۶ از رنگ‌ نانویی سیاهی استفاده کرد که موجب شده است تا رنگ این خودرو بسیار تیره‌تر از رنگ‌های رایج دیده شود، رنگ بدنه این خودرو بیش از ۹۹٫۹ درصد از نور را جذب می‌کند بنابراین، می‌توان آن را تیره‌ترین خودروی جهان دانست.
سیاه‌ترین خودروی جهان
بی‌ام دبلیو در سری سوم خودروی X۶ از رنگ‌ نانویی سیاهی استفاده کرد که موجب شده است تا رنگ این خودرو بسیار تیره‌تر از رنگ‌های رایج دیده شود، رنگ بدنه این خودرو بیش از ۹۹٫۹ درصد از نور را جذب می‌کند بنابراین، می‌توان آن را تیره‌ترین خودروی جهان دانست.
به گزارش ایرنا به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، شرکت بی‌ام دبلیو (BMW) با استفاده از رنگ نانویی نسل سوم خودروهای X۶ را به بازار عرضه می‌کند. در این رنگ نانویی که با نام Vantabalck شناخته می‌شود، از نانولوله‌های کربنی استفاده شده است و این کار موجب شده تا این رنگ به‌ عنوان تاریک‌ترین رنگ جهان معرفی شود. 
این رنگ که در سال ۲۰۱۴ اختراع شد، فاقد هر نوع پیگمنت بوده و دارای شبکه‌ای متراکم از نانولوله‌های کربنی است. این رنگ که در یک مخزن گرمایشی رشد داده شده است، می‌تواند ۹۹.۹ درصد از نور را جذب کند.
استفاده از این رنگ نانویی در بی‌ام دبلیو مدل X۶ موجب شده تا این خودرو به سختی دیده شود. متخصصان معتقدند که این رنگ نانویی بی‌ام دبلیو را از دیگر شرکت‌های سازنده خودروهای لوکس نظیر لامبورگینی، رولزرویس، بنتلی و حتی فراری جدا می‌کند. این غول خودروسازی آلمان ماه آینده قرار است این خودرو را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش بگذارد.
بی‌ام دبلیو چند سال قبل از شرکت سری نانوسیستم که صاحب این رنگ‌های نانویی است خواسته بود تا از این رنگ‌ها در یکی از خودروهای بی‌ام دبلیو استفاده کند که این کار روی بی‌ام دبلیو مدل X۶ انجام شد.
طبق گفته بن جینسن بنیان‌گذار شرکت سری ‌نانوسیستم، این رنگ قادر به جذب بیش از ۹۹.۹ درصد از نور بوده و بازتاب بسیار اندکی دارد. از این رو آن را یک رنگ فوق‌العاده سیاه می‌نامند.
این رنگ پیش از این توسط ناسا برای ساخت دوربین‌ها استفاده شده بود که نتایج موفقیت‌آمیزی به دنبال داشت. استفاده از این رنگ‌ها باعث می‌شود که دوربین‌های رصد ستارگان بتوانند از ستاره‌ها و کهکشان‌های دور عکس واضح‌تری بگیرند.
استفاده از این رنگ در بی‌ام دبلیو موجب شده تا در این خودرو به سختی دیده شود و جوری به نظر برسد که انگار این خودرو یک تصویر دو بعدی در یک مجله است که نورپردازی عکس مجله مناسب نبوده است. هر چند این تیره بودن خودرو موجب شده تا بی‌ام دبلیو بتواند نمایش بهتری از چراغ‌های این خودرو ارائه کند.
مارک ویلسون، روزنامه‌نگار مجله فست می‌گوید که من در آزمایشگاه مخفی گوگل این رنگ را برای اولین بار دیدم، وقتی به آن زل زدم تقریبا مغزم هنگ کرد، هیچ انعکاسی از این رنگ وجود ندارد، گویی بخشی از دنیای بیرون با فتوشاپ تغییر داده شده است، به اندازه کافی که به آن خیره می‌شوید احساس می‌کنید که روح شما از چشمان‌تان بیرون می‌زند.
با این حال مطالعات نشان می‌دهد که ایمنی خودروهای مشکی در شب کمتر از خودروهای رنگی است طوری که شانس تصادف یک خودرو سیاه در شب ۴۷ درصد بیشتر از خودروهای رنگی است.
کد مطلب: 114384
برچسب ها: بی ام و
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *