۰
جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۸

ارتش سوریه آتش بس اعلام کرد

ستاد کل ارتش سوریه پذیرش آتش بس را از صبح فردا (جمعه) تا روز دوشنبه هفته آینده در این کشور اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم این آتش بس به مناسبت عید قربان و تعطیلات این عید در سوریه به دنبال پیشنهاد اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام شد.

ارتش سوريه تاكيد كرد كه در اين ايام پاسخ به هرگونه حمله تروريست ها به شهروندان و نيروهاي دولتي و اموال عمومي و خصوصي و بكارگيري خودروهاي بمب گذاري شده را براي خود محفوظ مي دارد.

بيانيه ارتش سوريه همچنين تاكيد كرد كه مانع هرگونه تلاش براي تقويت مواضع نيروهاي تروريستي ، كمك رساني با نيرو و يا تجهيزات به آنان و همچنين فعاليت از طريق كشورهاي همجوار براي تردد تروريست ها از مرزهاي مشترك خواهد شد

گروههای مسلح سوریه نیز اعلام کردند که با برقراری آتش‌‌بس از جمعه (۲۶ اکتبر) تا دوشنبه (۲۹ اکتبر) موافقت می‌کنند، اما حق پاسخ به حملات را برای خود محفوظ نگه می‌دارند.

اخضر ابراهيمي روز گذشته در نشستي كه با " نبيل العربي " دبيركل اتحاديه عرب و " جيمي كارتر " رئيس جمهور اسبق آمريكا در قاهره داشت، اعلام كرد كه سوريه برقراري آتش بس در روزهاي عيد سعيد قربان را پذيرفت و اين اقدام نشان از علاقمندي دو طرف براي فراهم كردن زمينه مساعد جهت دستيابي به راه حل مسالمت آميز براي جلوگيري از خونريزي هاي بيشتر در سوريه است.

اخضر ابراهيمي در عين حال، آتش بس را گامي كوچك در مسير حل بحران سوريه توصيف كرد. 
کد مطلب: 11851
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *