۰
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۱

رسوایی جنسی شاهزاده اندرو

هم‌زمان با بالا گرفتن اعتراض‌ها به رسوایی اخلاقی پسر سوم ملکه انگلیس پس از مصاحبه جنجالی او با شبکه بی‌بی‌سی و عدم ابراز تأسف وی از دوستی با سرمایه‌دار آمریکایی متهم به کودک آزاری، شماری از مؤسسات و مراکز تجاری و دانشگاهی همکاری‌ خود را با شرکت‌ او متوقف کرده‌اند.
هم‌زمان با بالا گرفتن اعتراض‌ها به رسوایی اخلاقی پسر سوم ملکه انگلیس پس از مصاحبه جنجالی او با شبکه بی‌بی‌سی و عدم ابراز تأسف وی از دوستی با سرمایه‌دار آمریکایی متهم به کودک آزاری، شماری از مؤسسات و مراکز تجاری و دانشگاهی همکاری‌ خود را با شرکت‌ او متوقف کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، غول مخابراتی انگلیس موسوم به "بریتیش تلکام" روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که همکاری های خود را با مؤسسه پیت پلاس متوقف کرده است.
بر اساس گزارش تارنمای پیت‌ پلاس، شاهزاده اندرو ملقب به «دوک یورک» این شرکت را در سال ۲۰۱۴ تأسیس کرد تا از آنچه شرکت‌های نوپا و کارآفرینان توصیف شده، حمایت مالی شود.
در این تارنما ادعا شده که این شرکت از طریق پیوند کارشناسان، مدیران شرکت‌های تجاری، سرمایه گذاران، افراد با نفوذ و مشاوران به شرکت‌های نوپا کمک می کند.
پیت‌ پلاس همچنین از طرح‌ شرکت های تجاری برای تقویت و توسعه شرکت‌های نوپا حمایت مالی کرده و در همین ارتباط ادعا می‌کند شش هزار و ۳۲۳ شغل در ۶۴ کشور جهان ایجاد کرده است.
با این حال، یک سخنگوی بریتیش تلکام امروز چهارشنبه اعلام کرد که از همکاری با یکی از شرکت‌های خواهرخوانده پیت‌ پلاس موسوم به آی‌دیا صرف نظر کرده است.
وی با بیان اینکه این شرکت در زمینه آموزش مهارت‌های دیجیتال پیشرو به شمار می‌رود، افزود: ما از سال ۲۰۱۷ با این شرکت همکاری می کردیم اما از همان موقع با مدیران اجرایی و نه حامی مالی آن (شاهزاده اندرو) در ارتباط بودیم.
سخنگوی بریتیش تلکام با اشاره به ماجرای رسوایی اخلاقی شاهزاده انگلیسی ابراز امیدواری کرد که با تغییر حامی مالی شرکت آی‌دیا، همکاری دو طرف ادامه پیدا کند.
همزمان دو دانشگاه استرالیایی و بانک استاندارد چارتر نیز به دلیل آنچه مسائل تجاری خواندند، همکاری خود را با پیت‌پلاس متوقف کردند. شرکت مشاوره‌ای کی‌پی‌ام‌جی نیز دوشنبه گذشته اعلام کرد که از همکاری با پیت‌پلاس صرف نظر کرده است.
دانشگاه متروپلیتین لندن نیز هفته آینده قرار است درباره ادامه حمایت مالی شاهزاده اندرو از این دانشگاه تجدید نظر کند و دانشجویان دانشگاه «هادرسفیلد» خواستار کناره‌گیری پسر ملکه از ریاست دانشگاه شده اند.
فایننشال تایمز گزارش داد؛ یکی از حامیان مالی پیت‌پلاس از پسر ملکه انگلیس خواسته تا از مقام خود کناره‌گیری کند تا این شرکت بتواند به فعالیت‌های تجاری خود ادامه دهد.
شاهزاده اندرو پس از مصاحبه با بخش شبانگاهی خبر شبکه بی‌بی‌سی با انتقادهای زیادی رو برو شده است. او در این مصاحبه اتهام رابطه جنسی با یک دختر نوجوان را رد کرد و گفت؛ بابت دوستی با جفری اپستین، سرمایه‌دار آمریکایی متهم به کودک آزاری متأسف نیست.
جفری اپستین، سرمایه‌گذار ثروتمند اهل نیویورک که به افراد صاحب قدرت نزدیک بود روز ششم ژوئیه امسال برای بار دوم به اتهام گرداندن "یک شبکه وسیع" دختران نوجوان برای سوء استفاده جنسی دستگیر شد.
اپستین در انتظار برگزاری دادگاه خود به اتهام قاچاق کودکان برای بردگی جنسی زندانی بود که جسدش در سلولش پیدا شد، علت مرگ او را خودکشی اعلام کردند.
پای پسر سوم ملکه انگلیس زمانی به این پرونده کشیده شد که ویرجینیا جوفری (رابرتس) که هم‌اکنون ۳۵ سال دارد، گفت؛ وقتی زیر سن قانونی بوده، شاهزاده اندرو وی را مورد آزار جنسی قرار داده است. او یکی از شاکی‌هایی بود که در دادگاهی در نیویورک از اپستین شکایت کرده بود.
ویرجینیا جوفری گفته بود که جفری اپستین او را به عنوان یک "برده جنسی" نگه می‌داشته و درباره شاهزاده اندرو نیز افزوده بود: "او خودش می‌داند چه کار کرده است."
دربار انگلیس و شاهزاده اندرو، پیش‌تر این ادعا را رد کرده بودند. در مصاحبه اخیر با بی‌بی‌سی نیز شاهزاده اندرو تأکید کرد که "اصلاً ملاقات با چنین شخصی را به یاد نمی‌آورد."
منابع انگلیسی از تشکیل جلسه بحران در دربار انگلیس خبر داده و می گویند؛ شاهزاده اندرو به این جلسه احضار شده است. این مقام سلطنتی انگلیس خواستار انجام مصاحبه مجدد با بی‌بی سی شده است.  
کد مطلب: 118593
برچسب ها: رسوایی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *