۰
شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۹

بهترین کشورهای جهان برای زنان کارآفرین

مسترکارد در گزارشی، آمریکا را بهترین کشور برای زنان کارآفرین معرفی کرد.
مسترکارد در گزارشی، آمریکا را بهترین کشور برای زنان کارآفرین معرفی کرد.
به گزارش ایسنا، امسال نیز رتبه بندی برخی از کشورهای جهان از نظر شاخصه‌های مطلوب برای فعالیت زنان کارآفرین با استناد به داده‌ها و آمارهای نهادهای معتبری نظیر سازمان جهانی کار، یونسکو، بنیاد پایش کارآفرینی جهانی و بانک جهانی توسط مسترکارد منتشر شد.
بر همین اساس ۵۸ کشور جهان که ۸۰ درصد زنان جهان در آن ها زندگی می کنند مورد ارزیابی قرار گرفته و به آن‌ها، امتیازی بین صفر تا ۱۰۰ تخصیص داده شده است که صفر بیانگر کمترین امتیاز و صد بیانگر بیشترین امتیاز بوده است.
به گفته مسترکارد، بیشترین افزایش امتیاز ها در گزارش امسال به نسبت گزارش سال قبل مربوط به فرانسه، تایوان و اندونزی و بیشترین کاهش امتیاز در مقایسه با سال قبل مربوط به مکزیک، سوئد و عربستان سعودی بوده است.
بهترین کشورهای جهان برای زنان کارآفرین
۱- آمریکا
امتیاز: ۷۰.۳
۲- نیوزلند
امتیاز: ۷۰.۲
۳- کانادا
امتیاز: ۶۹
۴- اسرائیل
امتیاز: ۶۸.۴
۵- ایرلند
امتیاز: ۶۷.۷
۶- تایوان
امتیاز: ۶۶.۲
۷- سوئیس
امتیاز: ۶۵.۸
۸- سنگاپور
امتیاز: ۶۵.۶
۹- انگلیس
امتیاز: ۶۵.۶
۱۰- لهستان
امتیاز: ۶۵.۱
رتبه ایران
ایران در گزارش امسال با ۴۲.۳ امتیاز، بالاتر از عربستان، الجزایر، بنگلادش و مصر و پایین تر از کشورهای تونس، هند، ترکیه و اتیوپی در رده ۵۴ جهان ایستاده است.
امتیاز ایران در مقایسه با سال قبل ۱.۷ امتیاز (معادل چهار درصد) کاهش داشته است که همین مساله نیز باعث شده ایران در رتبه بندی امسال یک رتبه نزول کند.
رتبه دیگر کشورها
در این رده بندی هم چنین فرانسه در رده دوازدهم، استرالیا در رده سیزدهم، تایلند چهاردهم، ویتنام نوزدهم، سوئد بیست و پنجم، آلمان بیست و نهم، چین سی‌ام، روسیه سی و سوم، کره جنوبی سی و ششم، ژاپن چهل و ششم و امارات چهل و هفتم جای گرفته‌اند.
کد مطلب: 118683
برچسب ها: زنان کارآفرین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *