۰
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۶

سلامت عمومی و ۲۰ پیشنهاد طبیعی

مدت‌ها پیش از آن که بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها شکل بگیرند، مردم از مواد طبیعی مانند گیاهان دارویی و عسل برای درمان بیماری‌ها و مشکلات سلامت دیگر استفاده می‌کردند.
مدت‌ها پیش از آن که بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها شکل بگیرند، مردم از مواد طبیعی مانند گیاهان دارویی و عسل برای درمان بیماری‌ها و مشکلات سلامت دیگر استفاده می‌کردند.
عصر ایران به نقل از «پریونشن» نوشت: «با توجه به قدرت ذاتی گیاهان، مواد غذایی سرشار از مواد مغذی و روغن های اساسی، امکان تسکین علائم برخی مشکلات سلامت رایج مانند ناراحتی های گوارشی، مشکلات سینوس، یا سردرد به روشی طبیعی وجود دارد.
البته، پیش از آغاز استفاده، به‌ویژه در مورد بیماری ها و مشکلات سلامت مزمن و جدی، باید با پزشک خود مشورت کنید.
زنجبیل
زمانی که با آنفلوآنزا معده مواجه هستید زنجبیل می تواند به تسکین حالت تهوع و استفراغ کمک کند و کرامپ های معده و نفخ را کاهش دهد. مطالعات بالینی نشان داده اند که ترکیبات موجود در زنجبیل هم در معده و روده و هم در مغز و سیستم عصبی وارد عمل شده و به کنترل حالت تهوع کمک می کنند. زنجبیل را می توانید به عنوان ادویه به وعده های غذایی خود اضافه کنید، یک تکه زنجبیل تازه را بجوید یا از کپسول های زنجبیل استفاده کنید.
روغن نارگیل
اقداماتی که افراد مبتلا به آکنه برای مقابله با این شرایط انجام می دهند ممکن است به خشکی بیش از حد پوست منجر شود که می تواند تولید چربی بیشتر را تحریک کند. استفاده از مقدار کمی روغن نارگیل پس از پاکسازی پوست با سالیسیلیک می تواند از این شرایط پیشگیری کند. روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروب و ضد التهاب است و مواد مغذی موجود در آن، از جمله ویتامین E به ترمیم پوست و بهبود شرایط آن کمک می کنند.
آب نمک
گلودرد بیشتر مواقع به‌واسطه یک عفونت ویروسی رخ می دهد و معمولا به خودی خود برطرف می شود اما احساس خراشیدگی در گلو شرایطی آزاردهنده است و عمل بلع ممکن است موجب تحریک بیشتر شود. با استفاده از آب نمک می توانید روند بهبودی گلو درد را تسریع کنید. یک چهارم یا نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل کرده و چند بار در روز آب نمک غرغره کنید. نمک همانند یک آهنربا برای آب عمل کرده و مایع اضافه را خارج می کند که به کاهش تورم و شل شدن مخاط کمک می کند، از این رو دفع محرک ها یا باکتری ها از بدن راحت‌تر می شود.
ملاس سیاه بدون گوگرد
ملاس سیاه بدون گوگرد گزینه ای فوق العاده برای بهبود شرایط دفع مدفوع است. شما می توانید یک قاشق غذاخوری از این ماده را به تنهایی مصرف کرده یا آن را در آب یا نوشیدنی دیگر ترکیب کنید. این محصول به طور ویژه برای زنان باردار مفید است و به عنوان جایگزینی طبیعی برای مسهل های شیمیایی کاربرد دارد، در شرایطی که حاوی آهن و بسیاری ویتامین ها و مواد معدنی دیگر، مانند ویتامین B6، منیزیم، مس، کلسیم، پتاسیم، منگنز و سلنیم نیز است. (افراد مبتلا به دیابت باید از مصرف ملاس پرهیز کنند.)
سرکه
سرکه ممکن است گزینه خوبی برای از بین بردن زگیل هایی باشد که به واسطه یک عفونت ویروسی روی لایه بالایی پوست ایجاد شده اند. شما می توانید مقداری پنبه را در سرکه خیس کرده و چند بار در روز آن را روی محل تحت تاثیر قرار گرفته قرار دهید. ماهیت اسیدی سرکه احتمالا از تکثیر سلول های ویروسی جلوگیری کرده و به بهبود این شرایط کمک می کند.
برنج قهوه ای
اگر از اسهال رنج می برید، برنج قهوه ای را میزان آبی دو برابر بیشتر از حد عادی بپزید، سپس آن را آبکش کنید. زمانی که آب برنج سرد شد، آن را بنوشید. آب برنج قهوه ای حاوی الکترولیت هایی است که اغلب به واسطه اسهال از بدن دفع می شوند. جایگزینی الکترولیت ها می تواند به تسکین مشکل کمک کند.
دانه های رازیانه
رازیانه یک داروی طبیعی ضد نفخ است و می تواند به از بین بردن گاز بیش از حد در دستگاه گوارش کمک کند. برای پرهیز از نفخ و گاز بیش از حد، جویدن و قورت دادن نصف قاشق چایخوری از دانه های رازیانه در انتهای وعده غذایی خود را مد نظر قرار دهید.
چای گیاهی هندی
نصف قاشق چایخوری از هر یک از دانه های زیره، گشنیز و رازیانه را در آب جوش بریزید و اجازه دهید چند دقیقه به همان حالت باقی بماند تا دم بکشد. سپس، این چای را صاف کرده و مصرف کنید. این یک روش درمانی در پزشکی سنتی هندی است که به بهبود گوارش و شرایط خواب و همچنین کاهش تپش قلب، گرگرفتگی، نگرانی و اضطراب کمک می کند.
سیر
مطالعات نشان داده اند که سیر از خواص تقویت کننده سیستم ایمنی بدن برخوردار است. چند حبه سیر را خرد کرده و اجازه دهید چند دقیقه در معرض هوا باشند. این اقدام به افزایش محتوای ترکیبی گوگردی به نام آلیسین در سیر کمک می کند که به عنوان یک ماده ضد میکروب برای نابودی ویروس ها و باکتری ها عمل می کند. گرما دادن می تواند به از بین رفتن آلیسین منجر شود، از این رو سیر باید در انتهای پخت به غذا اضافه شود.
پونه کوهی
ارگانو یا پونه کوهی منبعی متراکم از آنتی اکسیدان ها است که به کاهش التهاب و تسکین شرایط معده کمک می کند. شما می توانید یک یا دو قاشق چایخوری ارگانو تازه یا خشک شده را در یک لیوان آب داغ بریزید و اجازه دهید برای تقریبا ۱۰ دقیقه دم بکشد. مقدار مصرف توصیه شده برای این دمنوش سه بار در روز است.
زعفران
مطالعات نشان داده اند که مصرف ۱۵ میلی گرم یا حدود یک پنجم یک قاشق چایخوری زعفران دو بار در روز می تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی، از جمله اضطراب، تحریک پذیری، افسردگی، نوسانات خلقی، و بی خوابی را کاهش دهد. زعفران را می توانید به غذای خود اضافه کنید، کپسول های زعفران را مصرف کنید، یا یک فنجان چای زعفران آماده کنید. (افراد مبتلا به اختلال دوقطبی نباید بدون نظارت پزشک از زعفران استفاده کنند.)
کورکومین
کورکومین یک ترکیب ضد التهاب موجود در زردچوبه است. کورکومین توانایی کاهش التهاب را دارد از این رو می تواند به تسکین درد مزمن یا بیماری های التهابی کمک کند.
چای پشتیبان سیستم ایمنی
زنحبیل از خواص ضد ویروس برخوردار است. شما می توانید یک تکه یک اینچی زنجبیل تازه را خرد کرده و به همراه نصف قاشق چایخوری گوجی‌بری یا یک چهارم قاشق چایخوری میوه گل رز (برای ویتامین C) و دو تا سه برش از ریشه آستراگالوس (برای پشتیبانی از سیستم ایمنی) در دو فنجان آب ریخته و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه به آرامی بجوشد. چای را صاف کرده و برای بهبود طعم در صورت تمایل مقداری عسل خام که از خواص ضد باکتری برخوردار است به آن اضافه کنید. با آغاز نشانه های سرماخوردگی، یک فنجان از این نوشیدنی را دو تا سه بار در روز  مصرف کنید زیرا به تسکین علائم و بهبودی سریع‌تر کمک می کند.
علف گربه
علف گربه (Catnip) که یکی از گیاهان مورد علاقه گربه ها محسوب می شود ممکن است به تسکین اضطراب در انسان نیز کمک کند. شما می توانید چای علف گربه را بنوشید یا آن را در قالب مکمل مصرف کنید. علف گربه اثری آرامش بخش در انسان ایجاد می کند.
سایبان
گیاه سایبان (Petasites Hybridus) می تواند به عنوان جایگزینی طبیعی برای داروهایی که از میگرن ها پیشگیری می کنند، مانند مسدودکننده های بتا، استفاده شود و حتی توسط انجمن سردرد آمریکا و آکادمی نورولوژی آمریکا نیز توصیه شده است. برای بیماران مبتلا به رینیت آلرژیک، سایبان می تواند جایگزینی برای داروهایی مانند آنتی هیستامین ها باشد. توجه داشته باشید که برخی مکمل های سایبان حاوی آلکالوئیدهای پیرولیزیدین هستند که می تواند موجب آسیب کبدی شود.
شیر کامل
شیر کامل (پر چرب) را می توان برای بهبود سوختگی ها یا حتی آفتاب سوختگی های زمستانی استفاده کنید. شیر، به ویژه شیر کامل، حاوی پروتئین هایی است که به پوست در ترمیم خود کمک می کنند و اسید لاکتیک و چربی های موجود در آن پوست را هیدراته نگه می دارند. هیدراته نگه داشتن پوست بهترین روش برای کمک به بهبود آن است و همچنین کمپرس ها بسیار آرامش بخش هستند.
چای بابونه و نعناع بیابانی
چای بابونه و نعناع بیابانی به واسطه توانایی خود در کاهش التهاب و تسکین درد شناخته شده است و به عنوان مثال، می تواند به بهبود گلو درد کمک کند. نمونه های بدون کافئین، به ویژه هنگام شب گزینه بهتری هستند زیرا خواب خوب یکی از عوامل مهم برای مبارزه با بیماری است.
عسل مانوکا
عسل مانوکا به واسطه خواص ضد باکتری و ضد قارچ خود به تسریع روند بهبودی بریدگی ها، سوختگی ها و زخم های دیگر کمک می کند. عسل مانوکا سرشار از اسید گالیک و آنتی اکسیدان کوئرستین است که هر دو به روند بهبود زخم کمک می کنند. محل زخم را پاکسازی کرده و مقدار اندکی عسل روی آن بمالید. سپس محل زخم را پانسمان کنید. این کار می تواند به بهبود سریع‌تر زخم کمک کند.  
ماسک چشم خنک کننده
زمانی که مضطرب هستید یا احساس می کنید در شرف تجربه یک حمله هراس قرار دارید، استفاده از یک ماسک چشم خنک کننده، حتی یک بسته سبزیجات منجمد، برای ۳۰ ثانیه می تواند به تسکین شرایط کمک کند. زمانی که افکار مختلف پشت سر هم در ذهن شما نقش می بندند، شوک ناشی از کمپرس سرد می تواند به تغییر شرایط کمک کند. همچنین، سرما سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می کند که علائم جسمانی اضطراب مانند تپش قلب و تنفس سریع و کوتاه را تسکین می دهد.
ورزش
اگر با درد زانو مواجه هستید، استراحت بیش از حد و ورزش نکردن می تواند به تشدید مشکل منجر شود. استراحت بیش از حد می تواند تضعیف عضلات بدن را به همراه داشته و درد زانو را تشدید کند. فعال نگه داشتن بدن برای پرهیز از این شرایط معمولا جایگزین بهتر و بی خطرتری برای عوارض جانبی ناشی از مصرف داروهای مسکن است.»
کد مطلب: 119521
برچسب ها: تندرستی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *