۰
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۳

رهاسازی یک کرکس در پناهگاه آستارا+عکس

یک قطعه کرکس پس از تیمار در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا رها سازی شد.
رهاسازی یک کرکس در پناهگاه آستارا+عکس
 یک قطعه کرکس پس از تیمار در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا رها سازی شد.
مصطفی فلاح مجاور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا در جریان رهاسازی این کرکس امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کرکس مصدوم از گونه «بال دال» است که توسط دوستداران محیط زیست برای تیمار تحویل اداره محیط زیست شهرستان شد.
وی با اشاره به اینکه پرنده مذکور از یک چشم نابینا است، ادامه داد: زمان تیمار چهار روز در پناهگاه حیات وحش لوندویل به طول انجامید.
فلاح مجاور با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۵ پرنده مصدوم در این پناهگاه تیمار و به آغوش طبیعت بازگشتند، افزود: در میان این پرندگان گونه های اگرت، حواصیل، سارگپه، پلیکان و سایر گونه ها مشاهده می شود.
وی در پایان تصریح کرد: شهروندان آستارا علاقه بسیاری به طبیعت دارند و در حوزه های مختلف زیست محیطی همکاری تنگاتنگی را با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان می کنند.
به گزارش ایسنا، گونه کرکس بال دال جثه‌ای بزرگ و سنگین با ۹۵ تا ۱۰۵ سانتی متر طول و بال‌هایی پهن و بزرگ است که در هنگام تغذیه از لاشه حیوانات استفاده می کنند و هنگام استراحت به صورت اجتماعی دیده می‌شوند و بومی منطقه بوده و علاوه بر نواحی جلگه‌ای، در پارک جنگلی بی بی یانلوی آستارا نیز مشاهده شده است.

 
کد مطلب: 120703
برچسب ها: زیست‌بوم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *