۰
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴
سیف الرضا شهابی :

عملکرد دولت در برابر کرونا خوب نبود

مواضع دولت سبب شد تا مردم عادی خطر بیماری کرونا را جدی نگیرند و شوخی فرض کنند و همین شوخی فرض کردن سبب افزایش مبتلایان شد.
عملکرد دولت در برابر کرونا خوب نبود
مواضع دولت سبب شد تا مردم عادی خطر بیماری کرونا را جدی نگیرند و شوخی فرض کنند و همین شوخی فرض کردن سبب افزایش مبتلایان شد.

به گزارش مردم سالاری‌آنلاین سیف الرضا شهابی،عضو هیات مدیره نظام پزشکی بابل و عضو هیات مدیره انجمن داروسازان بابل در نامه ای خطاب به رییس جمهور،عملکرد دولت را در مقابله با بیماری کرونا مورد انتقاد قرار داده است. متن نامه وی بدین شرح است:
به‌نام‌خدا
جناب دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران 
با سلام و تبریک سال جدید اجازه بفرمایید در  مطلع این نامه سرگشاده به یک نکته اشاره کنم : 
 این نامه بر اساس آیه شریفه  قران نوشته شده : 
و ذکر فان الذکری تنفع المومنین 
( آیه ۵۵ سوره الذاریات )
 متاسفانه ، عملکرد دولت محترم در برخورد و مقابله با ویروس " کووید ۱۹ " که بیماری  کرونا مصطلح شده از بدو ورود به کشور خوب و در شان بالاترین مقامات اجرائی کشور نبود  و جنابعالی در مقام رئیس جمهور کشور موضعی  قاطعی را اتخاذ نفرمودید.
همانطور که در زمان جنگ ،  انتظار این است گوش به توصیه های مقامات نظامی سپرده و اجرا شود در زمان شیوع یک بیماری و مخصوصا ویروسی نوظهور و ناشناخته انتظار است به توصیه های پزشکان و کارشناسان بهداشتی و درمانی توجه بفرمائید و به اجرا در آورید ولیکن در عمل چنین مشاهده نشد .
برای نمونه در روز سه شنبه ۹۸/۱۲/۶ در اولین جلسه " ستاد ملی مبارزه با کرونا " اعلام فرمودید از روز شنبه دهم اسفند ۹۸ همه امور عادی خواهد شد تقریبا از همان روزها که وعده عادی شدن را دادید همه امور غیر عادی شد و اگر در همان ایام با خبرگان دلسوز و صاحبنظران خبره مشورت می فرمودید هر گز این صحبت ها را نمی فرمودید که موجب تعجب حتی  افراد عادی بشود و شاید مشورت فرمودید و شما را دلسوزانه آگاه کردند ولی از آنجائی که دولت محترم نمی خواست زیر بار هزینه ای برود لذا عمل نکردید.
این نوع مواضع سبب شد تا مردم عادی خطر این بیماری را جدی نگیرند و شوخی فرض کنند و همین شوخی فرض کردن سبب افزایش مبتلایان شد.
جناب رئیس جمهور وقتی وارد میدان مبارزه یا جنگ شدید باید هزینه بکنید وگرنه به قول معروف " بی مایه فطیر است " و نمی توانید موفق عمل کنید.
احتمالا کارگزاران اقتصادی دولت  نمی خواستند از صندوق دولت هزینه کنند و به این خاطر تصمیمات قاطع در مقابله با کرونا اتخاذ نشد و نتیجه این شد که  بیش از چهار هزار نفر بنا بر اعلام منابع رسمی فوت کردند و قطع به یقین  آن هایی که می توانستند جلوی این تعداد از درگذشتگان   را بگیرند و کوتاهی کردند باید در پیشگاه تاریخ و عدل الهی جواب بدهند و اگر کمک های مالی و خرید وسایل و تجهیزات پزشکی  سازمان های مردم نهاد در سراسر کشور به بیمارستان های دولتی و مراکز آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی نبود معلوم نیست چه بلائی سر مبتلایان به کرونا می آمد و چه تعدادی دیگر فوت می کردند .
اکنون هنوز هم خطر این ویروس توسط دستگاه های دولتی جدی گرفته نمی شود و تحت عناوینی نظیر " فاصله گذاری اجتماعی هوشمند " جامعه را رها کرده شد و مشخص نیست چه وضعی پیش خواهد آمد و شاید بتوان گفت :  فقط خدا رحم کند .
جناب رئیس جمهور به عنوان یک ایرانی از شما تقاضا دارم از هزینه کردن خوف نداشته باشید زیرا  جان هر انسان ، قابل محاسبه نیست  حتی اگر از اقشار ضعیف اجتماعی و اقتصادی باشد زیرا خداوند به هر شخصی یک بار فرصت زندگی کردن می دهد و قابل تکرار نیست و به این خاطر در مقابل حیات هر شخص مسئولیم .
به قول یکی از شخصیت های اروپایی آن ها که میمیرند عدد نیستند انسان هستند .
جناب رئیس جمهور اگر جنابعالی و نزدیکان شما در هیات دولت در خیابان ها و در وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو و اتوبوس ها و در میان مردم حضور فیزیکی ندارید لااقل در سیمای جمهوری اسلامی مشاهده فرمودید اقشار آسیب پذیر و فرودست اقتصادی جامعه در تهران و اکثر شهرها فاصله اجتماعی هوشمند را نمی توانند رعایت کنند و بهترین کار این بود موافقت می فرمودید ؛ مردم یکی دو هفته دیگر در منازلشان بمانند و دولت محترم هزینه زندگی اقشار کم در آمد را می پراخت تا در فضائی مطمئن مجددا کسب و کار راه می افتاد .  

من الله التوفیق

دکتر سیف الرضا شهابی 
عضو هیات مدیره نظام پزشکی بابل و عضو هیات مدیره انجمن داروسازان بابل
کد مطلب: 127475
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *