۰
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۵

تصمیمات جدید ستاد کرونا درباره برخی ورزش‌ها

ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش تصمیمات جدیدی را در خصوص فعالیت های ورزشی از جمله مدت زمان انجام تست کرونا در مسابقات فوتبال و فعالیت استخرهای سرپوشیده در مناطق زرد، اتخاذ کرد.
ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش تصمیمات جدیدی را در خصوص فعالیت های ورزشی از جمله مدت زمان انجام تست کرونا در مسابقات فوتبال و فعالیت استخرهای سرپوشیده در مناطق زرد، اتخاذ کرد.
به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش، پیرو برگزاری نشست های تخصصی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغیه معاونت بهداشت این وزارتخانه، قرار است تست PCR برای تیم های فوتبال حین برگزاری مسابقات هر ۱۰ روز یک بار انجام شود و علاوه بر این در صورت مثبت بودن تست PCR در ۲۵ درصد کل تیم (بازیکنان و کادر)، تیم مربوطه باید به قرنطینه برود.
تصمیم دیگر این ستاد در مورد تست PCR هنگام برگزاری مسابقات فوتبال لیگ های دسته ۲ و ۳ است که باید مدنظر قرار گیرد و همچنین مسابقات فوتبال ساحلی و فوتسال بدون حضور تماشاگران برگزار و هنگام برگزاری تست PCR انجام شود، علاوه بر این در مکان هایی که مجوز تمرین صادر شده است، برگزاری مسابقات بدون تماشاگر بلامانع خواهد بود.
بر اساس تصمیم ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش، استخرهای سرپوشیده با رعایت فاصله مجاز مطابق با دستورالعمل صادره از وزارت بهداشت و با ۵۰ درصد ظرفیت در مناطق زرد شروع به فعالیت خواهند کرد و انجام ماساژ و استفاده از جکوزی و سونای مرطوب ممنوع است؛ همچنین میزان کلر آزاد باقیمانده تا حداکثر میزان قابل تحمل یعنی ۳ PPM و PH بین ۷.۲ تا ۷.۶  باشد و بدیهی است قبل از شروع فعالیت باید از مرکز بهداشت شهرستان و دفاتر خدمات سلامت استعلام مربوطه به عمل آید.
در عین حال ورزش همگانی در فضای باز در گروه های حداکثر ۵۰ نفره با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی دو متر با رعایت الزامات سلامت محیط و کار منعی ندارد و آغاز فعالیت مدارس فوتبال باید منطبق بر پروتکل های آموزشی اعلام شده از طرف وزارت بهداشت باشد.
ستاد مقابله با کرونا در ورزش در پایان بار دیگر از جامعه ورزشی کشور درخواست کرد، رعایت پروتکل های بهداشتی را به صورت جدی مدنظر داشته باشد و جهت دریافت اطلاعات و اخبار دقیق در این زمینه به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه شود.
کد مطلب: 131596
برچسب ها: مسابقات فوتبال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *