۰
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۹
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان:

۵۰ درصد حوادث در بزرگراههاست

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: براساس آمار بالغ بر ۵۰ درصد حوادث جاده ای استان در بزرگراه ها و آزادراه هاست، که دلیل آن سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی راننده است.
۵۰ درصد حوادث در بزرگراههاست
 معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: براساس آمار بالغ بر ۵۰ درصد حوادث جاده ای استان در بزرگراه ها و آزادراه هاست، که دلیل آن سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی راننده است.
فرزاد دادخواه در گفت‎‌وگو با ایسنا، درباره ۲۹ آبان روز بدون حادثه در هفته ایمنی و حمل و نقل، اظهار کرد: اصفهان به عنوان استان شاخص کشور به صورت صفر تا ۱۰۰ طی یک شبانه روز اجرای طرح را انجام می دهد.
وی با اشاره به برنامه ریزی های قبلی صورت گرفته بین مجموعه راهداری و حمل و نقل، گفت: در حال حاضر گشت ها و استقرار اکیپ ها در شهرستان ها و مناطق پرتصادف و نواحی با آمار بالای حوادث بالای رانندگی، مستقر هستند.
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه طرح روز بدون حادثه از ساعت صفر بامداد امروز پنجشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، توضیح داد: در حال حاضر در تمام شهرستان های استان گشت های راهداری، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس حضور دارند و در ستاد نیز عوامل امداد جاده ای در مرکز مدیریت جاده ای اداره کل مستقر هستند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچ حادثه خاصی در راه های استان گزارش نشده است و امیدواریم تا پایان امروز همین گونه باشد، امروز، الگویی برای روزهای آتی برای به حداقل رساندن حوادث جاده ای باشیم.
دادخواه با بیان اینکه در اجرای این طرح گشت زنی در ۷۰ درصد راه های پرتردد استان و همچنین راه های کم تردد با حوادث بالا انجام می شود، گفت: در اجرای این طرح عمده راه های بزرگراهی، آزادراهی و راه های اصلی و فرعی و محورهای پرتردد مورد نظارت قرار گرفته اند.
وی گفت: چهار اکیپ راهداری و چهار اکیپ در حوزه حمل و نقل، گشت و کنترل دارند و همچنین دستگاه های امداد جاده ای همچون هلال احمر و اورژانس گشت زنی های خود را ادامه می دهند.
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اینکه براساس آمار بالغ بر ۵۰ درصد حوادث جاده ای استان در بزرگراه ها و آزادراه هاست، توضیح داد: دلیل این تصادفات سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی راننده است.
وی گفت: محورهای شریانی و پرتردد شمال به جنوب استان همچون شهرضا-دلیجان- آباده، الیگودرز به سمت اصفهان- خور- طبس، اصفهان- زرین شهر- شهرکرد، محور مبارکه- بروجن و همچنین محور شرق اصفهان که بعضا راه ها دو طرفه هستند در اجرای این طرح با کنترل بیشتری نظارت می شوند و امیدواریم شاهد حوادث جاده ای در این محورها نباشیم.
کد مطلب: 140076
برچسب ها: راهداری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *