۱
۰
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶

ربات "سوفیا" به تولید انبوه می‌رسد

"سوفیا"(Sophia) ربات انسان نمایی که توسط شرکت هنگ‌کنگی "هانسون رباتیک" طراحی و توسعه یافته‌ است و برای ظاهر و رفتار انسان مانندش مشهور شده، اخیرا هنگام بازدید از آزمایشگاهی در هنگ‌کنگ که در آن توسعه یافته حرف‌های جالبی زد.
ربات "سوفیا" به تولید انبوه می‌رسد
"سوفیا"(Sophia) ربات انسان نمایی که توسط شرکت هنگ‌کنگی "هانسون رباتیک" طراحی و توسعه یافته‌ است و برای ظاهر و رفتار انسان مانندش مشهور شده، اخیرا هنگام بازدید از آزمایشگاهی در هنگ‌کنگ که در آن توسعه یافته حرف‌های جالبی زد.
به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، سوفیا هنگام بازدید از آزمایشگاهی در هنگ کنگ که در آن توسعه یافته گفت: ربات‌های اجتماعی مانند من می‌توانند از بیماران یا افراد مسن مراقبت کنند. من حتی در شرایط دشوار می‌توانم به برقراری ارتباط، درمان و انگیزش اجتماعی کمک کنم.
از زمان رونمایی ربات سوفیا در سال ۲۰۱۶، این ربات انسان‌نما شناخته شده و مشهور شده است. اکنون شرکت "هانسون رباتیک" که این ربات را توسعه داده است قصد تولید انبوه ربات‌هایی شبیه سوفیا تا پایان سال جاری میلادی را دارد.
شرکت "هانسون رباتیک" مستقر در هنگ‌کنگ گفت: چهار مدل ربات از جمله مدلی همانند سوفیا در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در کارخانه‌ها ساخته خواهند شد. چرا که محققان پیش‌بینی می‌کنند همه‌گیری کووید-۱۹ فرصت‌های جدیدی را برای صنعت رباتیک ایجاد خواهد کرد.
"دیوید هانسون"(David Hanson) بنیانگذار و مدیر اجرایی این شرکت گفت: دنیای محاصره شده توسط کووید-۱۹ برای ایمن سازی مردم به اتوماسیون یا خودکارسازی بیشتر و بیشتری نیاز خواهد داشت.
هانسون معتقد است راه حل‌های رباتیک برای کنترل شیوع بیماری تنها محدود به مراقبت‌های بهداشتی نمی‌شود بلکه ربات‌ها می‌توانند به افراد در صنایعی مانند خرده فروشی و خطوط هوایی نیز کمک کنند.
وی افزود: ربات سوفیا و دیگر ربات‌های شرکت هانسون به دلیل شباهت به انسان بسیار منحصر به فرد هستند و این امر می‌تواند در این دوران که افراد به شدت تنها و از لحاظ اجتماعی منزوی هستند بسیار مفید باشد. هانسون بدون ارائه تعداد مشخص افزود که او قصد دارد "هزاران" ربات بزرگ و کوچک را در سال ۲۰۲۱ به فروش برساند.
"یوهان هورن"(Johan Hoorn) ، استاد رباتیک اجتماعی دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ که در توسعه ربات سوفیا با این شرکت همکاری کرده است گفت: اگرچه این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی است اما همه‌گیری می‌تواند رابطه بین انسان و ربات را بهتر کند. تصور من این است که همه‌گیری در واقع به ما کمک می‌کند تا ربات‌ها را زودتر روانه بازار کنیم  زیرا در این زمان مردم بیشتر آمادگی درک این موضوع را دارند.
هانسون رباتیک در حال توسعه رباتی به نام "گریس"(Grace) است و قصد دارد در سال جاری میلادی از آن رونمایی کند. این ربات برای بخش بهداشت و درمان تولید شده است.
از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان شرکت‌های مختلفی ربات‌های متنوعی توسعه داده‌اند که ربات انسان نمای شرکت سافت‌بانک به نام پپر(Pepper) یکی از آنها است، این ربات برای شناسایی افرادی که ماسک ندارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در چین، شرکت رباتیک "کلود مایندز"(Cloud Minds) در هنگام شیوع ویروس کرونا در ووهان به راه اندازی بیمارستان صحرایی تحت نظارت ربات‌ها کمک کرد.
نسبت به قبل از همه‌گیری استفاده از ربات‌ها در حال افزایش است. طبق گزارشی از سوی فدراسیون بین‌المللی رباتیک، فروش جهانی ربات‌هایی با ارائه خدمات حرفه‌ای در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ با جهش ۳۲ درصد روبرو بوده و میزان فروش آنها نیز به ۱۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.
کد مطلب: 143809
برچسب ها: ربات سوفیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


mohammad
United States
تا دير نشده جلوى اين صنعت مخرب بايد گرفته شود در غير اين صورت روزى فرا خواهد رسيد که ربات ها تمام مشاغل را تسخير کرده و مردم بيکار و گرسنه سر به طغيان خواهند گذاشت.