۰
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۱

دلایل محبوبیت بازی کالاف دیوتی موبایل در جوانان ایرانی

در دو دهه گذشته زندگی مردم سراسر جهان دچار تحولات بسیار بزرگی شده است و صنایع مختلف جهان پیشرفت های بسیاری داشته اند. صنعت و دنیای گیم از جمله صنایعی بوده که با سرعت بسیار بالایی توسعه پیدا کرده است. بازی های موبایلی در سال های اخیر به محبوب ترین بازی های دنیا تبدیل شده اند و گوشی های موبایل نیز محبوب ترین پلتفرم بازی بوده اند.
در دو دهه گذشته زندگی مردم سراسر جهان دچار تحولات بسیار بزرگی شده است و صنایع مختلف جهان پیشرفت های بسیاری داشته اند. صنعت و دنیای گیم از جمله صنایعی بوده که با سرعت بسیار بالایی توسعه پیدا کرده است. بازی های موبایلی در سال های اخیر به محبوب ترین بازی های دنیا تبدیل شده اند و گوشی های موبایل نیز محبوب ترین پلتفرم بازی بوده اند. یکی از محبوب ترین، پرطرفدارترین، پرفروش ترین و جذاب ترین بازی های موبایلی جهان و ایران مجموعه بازی ندای وظیفه یا کالاف دیوتی است که صدها میلیون گیمر از سراسر جهان را به خود جذب کرده است. هر چند که کشور ایران در یک دهه اخیر در زمینه بازی های ویدیویی و تولید آنها موفقیت های بسیار زیادی کسب کرده است و توانسته بازی های جذاب و هیجان انگیزی در سبک ها و ژانرهای مختلفی تولید کند اما بازیکنان ایرانی همچنان استقبال بیشتری از بازی های خارجی می کنند.
در سال های اخیر شرکت ها و استودیوهای بازی سازی متعددی از سراسر جهان توجه و تمرکز خود را بر روی تولید بازی های موبایلی گذاشته اند. کمپانی اکتیویژن که از سال 2003 همواره نسخه های مختلفی از بازی COD را برای پلتفرم های مختلف عرضه کرده است در سال 2019 نسخه موبایلی این بازی محبوب را روانه بازار کرد و توانست دوباره به صدر موفق ترین بازی سازهای دنیا برگردد. بازی کالاف دیوتی موبایل در جوانان ایرانی محبوبیت بسیار زیادی دارد که در ادامه مطلب به بررسی دلایل این محبوبیت پرداخته خواهد شد.

محبوب ترین بازی های موبایلی در میان ایرانیان
در حال حاضر حدود نیمی از مردم جهان از گوشی های هوشمند موبایلی استفاده می کنند و در کشور ایران نیز این افراد به بیش از 50 میلیون نفر می رسند و این به معنی پتانسیل بالای این پلتفرم برای بازی های ویدیویی است. اکثر افراد از بازی های موبایلی برای اوقات فراغت خود استفاده می کنند و حداقل یک بازی بر روی گوش نصب کرده اند. در سال های اخیر تعدادی از بازی های موبایلی از محبوبیت بیشتری در میان ایرانیان برخوردار بوده که مهم ترین آنها شامل PUBG Mobile، Call Of Duty Mobile، Clash Of Clans، GTA، Fifa، Fortnite، Clash Royale و ...هستند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.
دلایل محبوبیت بالای بازی کالاف دیوتی
کمپانی اکتیوژن سال 2003 اولین نسخه بازی کالاف دیوتی را منتشر کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. این شرکت در حدود دو دهه توانسته بیش از 15 نسخه مختلف برای پلتفرم هایی مانند ایکس باکس، پلی استیشن، کامپیوتر، موبایل و ... منتشر کند. COD در میان گیمرهای جهان محبوبیت بالایی دارد و همیشه در بین 5 انتخاب برتر ایرانی ها نیز حضور داشته است. حتی بسیاری از گیمرهای سراسر جهان سالانه در رقابت های eSport یا مسابقات ورزش های الکترونیکی شرکت می کنند و در بازی ندای وظیفه به رقابت با سایر گیمرها می پردازند. در کشور ایران در سال های اخیر بازیکنان در لیگ های آنلاین شرکت داشته اند که جوایز بسیار خوبی نیز داشته اند. از مهم ترین دلایل محبوبیت بازی کالاف دیوتی در میان جوانان گیمر ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
پشتیبانی توسط سیستم عامل های مختلف
امروزه گوشی های موبایلی از سیستم عامل های مختلفی مانند اندروید، آی او اس، بلکبری، ویندوز، بادا، سیمبین و ... استفاده می کنند. بیشتر کاربران ایرانی از گوشی های اندرویدی و آی او اس بهره می برند. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت بازی کالاف دیوتی در بین گیمرهای ایرانی پشتیبانی دو سیستم عامل محبوب اندروید و IOS از آن است. این بازی تا ماه ژوئن سال 2020 بیش از 250 میلیون بار دانلود شده که قطعاً ایرانی های نقش ویژه ای در ثبت این رکورد دارند.

داشتن حالت های مختلف
کالاف دیوتی موبایلی همانند نسخه های قبلی خودش می تواند حالت های مختلفی داشته باشد و بازیکنان هم به صورت انفرادی و هم به صورت تیمی از آن لذت ببرند. بازیکنان در این بازی می توانند ماموریت های متعدد و مختلفی را تجربه کنند. از جمله مهم ترین ویژگی ها و قابلیت های Call Of Duty Mobile می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • بازی دارای گرافیک بسیار باکیفیت و خیره کننده ای است.
    امکان شخصی سازی برای گیمر فراهم است و کنترلرهای لمسی فوق العاده ای دارد.
    از سیستم گفتگوی نوشتاری و صوتی پشتیبانی می کند.
    حالت ها و نقشه های مختلفی در اختیار بازیکنان قرار می دهد و بازیکنان می توانند با کاربران سراسر دنیا به رقابت و مبارزه بپردازند.
    شخصیت های خاص و منحصر به فردی در این بازی حضور دارند
    بازیکنان می توانند با خرید cp کالاف دیوتی از تمامی امکانات و تجهیزات موجود در بازی استفاده کنند و همه آیتم های مورد نظر خودشان را سفارشی و شخصی سازی نمایند.
این بازی دارای سبک و ژانر بسیار جذابی است
هر چند که امروزه بازی های موبایلی در سبک های خاص و منحصر به فردی مانند تیراندازی، بتل رویال، ترس و بقا، جنگی، اکشن، استراتژیک، شبیه سازی، ورزشی، معمایی و... ساخته می شوند و هر کدام دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی هستند اما می توان گفت بازی کالاف دیوتی همزمان دارای چندین سبک می باشد. این بازی را می توان در سبک هایی مانند تیراندازی سوم شخص، اکشن، جنگی، بتل رویال، هیجانی و حتی شبیه سازی نیز دسته بندی کرد. این تنوع سبک زیاد باعث شده است که گیمرهای زیادی به این بازی جذب شوند. هر بازیکن دارای سلیقه متفاوت و ویژه ای است و از آنجایی که این بازی سبک های مختلف را به صورت همزمان پشتیبانی می کند محبوبیت بسیار زیادی در میان گیمرهای ایرانی دارد.

کیفیت بالای ساخت بازی
همانطور که گفته شد نسخه موبایلی بازی کالاف دیوتی در اکتبر سال 2019 عرضه شد و در مدت زمان کمی توانست به محبوبیت بسیار زیادی برسد. یکی از مهم ترین دلایلی که این بازی با استقبال خوبی مواجه شده است کیفیت بالای ساخت آن است. اگرچه بازی توسط کمپانی اکتیویژن ساخته شده است اما مسئولیت توسعه آن بر عهده استودیوی بازی سازی TiMi Studios بود. در این بازی از یک موتور گرافیکی یونیتی استفاده شده است که توانسته کیفیت گرافیکی بسیار خوبی را به نمایش بگذارد.
نسخه موبایلی کالاف دیوتی مانند سایر نسخه های قبلی به محض عرضه توسط منتقدان و گیمرهای حرفه ای مورد نقد و بررسی های متعدد قرار گرفته و همواره نمرات بسیار بالایی از آنها دریافت کرد. گرافیک بسیار عالی و باکیفیت، گیم پلی و گان پلی هیجان انگیز و جذاب، موسیقی و صداگذاری های حرفه ای، شخصیت پردازی و ... از جمله ویژگی های مثبت ساختاری این بازی به شمار می روند.
جذابیت بالا، مراحل و ماموریت های هیجان انگیز و تنوع تجهیزات
کمپانی اکتیوژن در ساخت نسخه موبایلی کالاف دیوتی هم سنت شکنی نکرده و تمام جذابیت های بازی را با تغییرات مثبت به نمایش گذاشته است. در این بازی گیمرها می توانند از مراحل، حالت ها، مپ ها، ماموریت ها، تجهیزات و امکانات مختلف استفاده کنند و از جذابیت و هیجان آن لذت ببرند. هرچند که بازی های موبایلی معروف و پرطرفداری در دنیا وجود دارد که بازیکنان ایرانی نیز از آنها استفاده می کنند اما کالاف دیوتی موبایل فاکتورهای بسیار جذاب و چالش برانگیزی دارد. گیمرها می توانند با خرید cp کالاف دیوتی موبایل ارزان از سایت های معتبر از این بازی نهایت لذت را تجربه کنند و مهارت های خودشان را ارتقا بدهند و به رقابت با سایر بازیکنان بپردازند.
دسترسی ساده و آسان
هرچند که سالانه بازی های موبایلی ایرانی و خارجی متعددی تولید می شوند اما بسیاری از این بازی ها به دلیل تحریم هایی که علیه کشور ایران و کاربران ایرانی اعمال شده است در دسترس بازیکنان قرار ندارد. متاسفانه امروزه حتی شرکت ها و استودیوهای بازی سازی نیز گیمرهای ایرانی را تحریم کرده اند و گیمرهای ایرانی نمی توانند به راحتی به بازی مورد نظر خودشان دست پیدا کنند.
به عنوان مثال کمپانی سوپرسل به عنوان یک شرکت بازی سازی معتبر و مشهور در اقدامی جدید گیمرهای ایرانی را تحریم کرده است. خوشبختانه بازی کالاف دیوتی در بسیاری از سایت های ایرانی در دسترس بازیکنان قرار گرفته اند و بازیکن می تواند به راحتی آن را دانلود و نصب کند. همچنین سایت ها و رسانه های مختلفی در ایران در زمینه آموزش بازی ها، نقد و بررسی، خرید جم بازی و ... فعالیت می کنند که یکی از معروف ترین و باسابقه ترین آنها سایت ایران موجو می باشد.
سخن پایانی
اگرچه سالانه هزاران بازی موبایلی در سبک های مختلفی ساخته و عرضه می شوند و هر کدام از آنها جذابیت های خاص خود را دارند اما تعدادی از بازی ها هستند که در سراسر جهان محبوبیتی فرای تصور دارند. بازی کالاف دیوتی موبایلی از جمله بازی هایی است که در مدت کمتر از 2 سال در تمام جهان به موفقیت های زیادی رسیده و صدها میلیون گیمر از سراسر جهان به خود جذب کرده است.
هرچند که کشور ایران در یک دهه گذشته در زمینه بازی سازی فعالیت های بسیار خوبی داشته و بازی های موبایلی بسیار جذاب و هیجان انگیز تولید شده است اما می توان گفت همچنان کالاف دیوتی موبایلی از محبوب ترین و پرطرفدارترین بازی های موبایلی در میان بازیکنان ایرانی است. این بازی همواره در فهرست محبوب ترین بازی های موبایلی در ایران دارای رتبه های بسیار خوبی بوده است و در کنار سایر بازی های موبایلی اوقات فراغت بازیکنان را به خوبی پر کرده است.








 
کد مطلب: 145899
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *