۰
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۳

با بازار مریم کیش آشنا شوید

جزیره کیش بین همه شهرهای توریستی ایران ویژگی‌های خاصی دارد که در هیچ جای دیگری نمی‌توان یافت. این جزیره همیشه بین پنج مکان پرطرفدار ایران بوده و با امکانات و سرمایه‌هایی که به‌سمت خود برده، توانسته بیشتر طرفداران را هم راضی کند.
آشنایی با بازار مریم کیش برای تور کیش
جزیره کیش بین همه شهرهای توریستی ایران ویژگی‌های خاصی دارد که در هیچ جای دیگری نمی‌توان یافت. این جزیره همیشه بین پنج مکان پرطرفدار ایران بوده و با امکانات و سرمایه‌هایی که به‌سمت خود برده، توانسته بیشتر طرفداران را هم راضی کند. ویژگی برتری که این جزیره نسبت به دیگر شهرهای توریستی دارد، معرفی آن به‌عنوان منطقه آزاد است. طبیعتا در مناطق آزاد، تجارت رکن اصلی است و حتی گاهی توریست‌ها هم به همین دلیل راهی آن‌جا می‌شوند. همین دلیل کمی نیست تا کیش مناطق تجاری، بازارها و اسکله‌های زیادی برای خرید‌وفروش اجناس داشته باشد. در ادامه این مطلب به بررسی یکی از بزرگ‌ترین بازارهای این شهر یعنی بازار مریم می‌پردازیم که واقعا جایی دیدنی است.
بازارهای کیش
همان‌طورکه در بند قبل توضیح داده شد، کیش جزیره و منطقه آزاد تجاری است که به همین دلیل خرید و فروش انواع اجناس در آن رواج دارد. این موضوع و وجود توریست‌ها برای سفر به این شهر، باعث شده تا از قدیم بازارهای بزرگی، روباز و سرپوشیده، در آن‌جا ساخته شود که در نوع خود بی‌نظیر هستند. مرکز خرید مروارید، مرکز خرید سارینا و مرکز خرید مریم 1 و 2 از جمله این بازارها محسوب می‌شوند.

مرکز خرید مریم
بازار مریم کیش در سال 69 با معماری هماهنگ با آن دوران ساخته شد؛ غرفه‌های کنار هم که همه روبه خیابان قرار داشتند و دسترسی به آن‌ها راحت بود. به‌جرات می‌توان گفت این بازار تنها بازار سر باز بعد از انقلاب در کیش بود که بازدید و خرید و فروش آن هیچگاه از تک‌وتا نیفتاد. قیمت‌های اندک و به‌صرفه همیشه مردم را به‌سمت این بازار می‌کشاند. حتی آن‌ها که به خرید اجناس لوکس و گران قیمت هم عادت دارند، برای خرید سوغات سفرشان راهی این بازار و سایر مراکز خرید کیش می‌شوند.
خیابان فارابی محلی است که 52 غرفه این بازار روباز به‌سمت آن ساخته شده است. شما می‌توانید همراه با بازدید از اماکن دیدنی، جاذبه‌های گردشگری و... سری هم به این بازار بزنید که به همه جا نزدیک است. تقریبا بیشتر غرفه‌های بازار اجناسی مثل پوشاک، وسایل ضروری، لباس‌های غواصی و... را می‌فروشند.
موقعیت مکانی بازار
بازار مریم به همه نقاط مهم شهر علی‌الخصوص دریا نزدیک است و حتی اگر فاصله زیادی هم دارد، بد مسیر نیست. به‌راحتی می‌توان پس از اجاره یک ون یا تاکسی در مدت زمان کمی به این بازار رسید.
بیشترین تعداد رستوران و کافه‌ای که نزدیک به بازارهای کیش هستند، دور بازار مریم جمع شده‌اند. انواع رستوران‌ها، کافه‌ها، چای‌خانه‎های سنتی و... را می‌توان نزدیک این بازار یافت. البته از این نکته غافل نباشید که این مکان‌ها در فاصله کمی از ساحل ساخته شده‌اند و در اصل به این بهانه دور بازار مریم هم هستند.
مهم‌ترین خصیصه‌ای که می‌توان برای این بازار نام برد، قرار گرفتن در مسیر دریا است. به‌طوری‌که شما هر دفعه که قصد گشت‌وگذار در ساحل خلیج فارس می‌کنید، می‌توانید سری هم به بازار مریم بزنید.
هتلهای نزدیک به بازار مریم
هتل‌های زیادی در شهر کیش هستند که فاصله یک کیلومتری با بازار مریم دارند؛ اما هتل هشت بهشت در فاصله چیزی حدود 600 تا 400 متری با این بازار ساخته شده است.
هتل هشت بهشت 450 تا 600 متر با بازار مریم فاصله دارد. این هتل سه ستاره پیشنهاد خوبی برای آن‌هایی است که بیشتر به بازدید از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری فکر می‌کنند. در این هتل کافی‌شاپ، نمازخانه، تاکسی سرویس، نمازخانه، خشکشویی و... ساخته شده که اقامت را راحت‌تر می‌کنند.
همان‌طورکه گفته شد بازار مریم فاصله کمی با هتل‌ها دارد. هتل میراژ هتلی پنج ستاره است که فقط یک1 کیلومتر با بازار مریم فاصله دارد. دسترسی خوب، کیفیت بسیار مناسب، درجه پنج ستاره و لوکس از جمله ویژگی‌های بارز این هتل است. مطمئنا از اسکان در این هتل خسته نمی‌شوید.
قیمت تور کیش هتل پنج ستاره درصورتی که چنین هتل‌هایی را در خود داشته باشد، کمی زیاد می‌شود. شما می‌توانید در نقشه آنلاین گوگل، هتل‌هایی نزدیک به این بازار را بیابید که کمی ارزان‌تر باشند. همچنین یکی از راه‌های کم شدن قیمت تور کیش رزرو آن از طریق علی بابا است. علی بابا با قرار دادهایی که می‌بندد این شرایط را برای مسافران به وجود می‌آورد که کم‌ترین هزینه ممکن را بری قیمت تور کیش از تهران بپردازند.
این تورها در چند نوع هستند که انتخاب آن به شرایط خود شما بستگی دارد؛ تور کیش 4 شب و 5 روز تور کیش، یک هفته‌ای یا تور کیش معمولی. این در حالی است که تور کیش 4 شب و 5 روز انتخابی معقول است و قیمت آن نیز زیاد نمی‌شود.




 
کد مطلب: 144959
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *