۰
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۱

توزیع بسته معیشتی در تبریز

همزمان با سالروز میلاد دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع)، در ششمین مرحله از رزمایش کمک‌های مومنانه اصناف و بازاریان تبریز، ۱۵۰۰ بسته کمک معیشتی تامین و توزیع شد.
توزیع بسته معیشتی در تبریز
 همزمان با سالروز میلاد دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع)، در ششمین مرحله از رزمایش کمک‌های مومنانه اصناف و بازاریان تبریز، ۱۵۰۰ بسته کمک معیشتی تامین و توزیع شد.
سردار عابدین خرم در حاشیه این مراسم  که با حضور رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی، جمعی از اصناف، بازاریان و مسئولان تشکل‌های صنفی تبریز در مسجد آیت الله شهیدی برگزار شد، با تاکید بر نقش پررنگ و تاریخی اصناف و بازاریان استان در برهه‌های مختلف و حساس انقلاب اسلامی، گفت: حرکت خیرخواهانه امروز اصناف و بازاریان تبریز با تاسی از وجود پربرکت مظهر جود و کرم حضرت امام حسن مجتبی (ع) بوده چرا که این امام همام در رسیدگی به محرومان، مظلومان و مستضعفان جامعه الگوی بی بدیلی برای همگان است.
وی با اشاره به تامین و توزیع یک میلیون بسته کمک معیشتی بین اقشار آسیب دیده در ۱۴ ماه گذشته از سوی بسیج و سپاه استان، افزود: ایثار، فداکاری و اخلاص اصناف و بازاریان استان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس و امروزه در انجام حرکت‌های خیرخواهانه باید در صفحات تاریخ برای آیندگان ثبت شود، چراکه نمادی مثال زدنی از جهادگری با جان و مال در راه دین، میهن و مردم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که جامعه بازاریان و اصناف در عبور از تمامی بحران‌ها و حوادث پیشگام و خط شکن بوده‌اند، تصریح کرد: این قشر جامعه همواره با اقدام جهادی و حضور همیشگی در صحنه، همانند اصحاب پیامبر اسلام (ص) با تشخیص و عمل به موقع در امور خیرخواهانه از دیگران سبقت گرفته‌ و در ادای تکلیف شرعی و دینی خود پیشقدم بوده‌اند.
سردار خرم ادامه داد: به عنوان خادم مردم و نظام در عرصه تامین امنیت و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، به سربازی ملت بزرگ میهن اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار می‌کنم، چرا که همواره مردم با حضور جهادی و فداکارانه خود در عبور از بحران‌ها، همراه نظام و مسئولان بوده‌اند.
اصناف و بازاریان تبریز پیشگام در اقدامات خیرخواهانه
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در ادامه این مراسم، گفت: کارنامه مطلوب در صحنه‌های مختلف از جمله تولید و تامین مواداولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی، توزیع و نظارت بر مایحتاج اساسی مردم را مرهون تلاش و روحیه جهادی مجموعه‌های صنعت، معدن و تجارت است.
حبیب امین زاده افزود: اصناف و بازاریان تبریز به رسم سنت دیرین با پیشگامی در اقدامات خیرخواهانه و عمل به تکلیف دینی و ملی، با وجود تعطیلی‌ها و محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا، با همتی مثال زدنی کمک‌های معیشتی را در اختیار نیازمندان و اقشار آسیب پذیر قرار داده‌اند.
وی اضافه کرد: در توزیع و نظارت بر اقلام معیشتی همواره نیروهای بسیج در بهترین وجه ممکن در کنار مجموعه صمت استان بوده‌اند و در مدیریت اقلام عمومی و روند توزیع مستمر این کالاها با وجود بیماری کرونا با برنامه ریزی‌ها و تمهیدات پیش بینی شده عملکرد مناسب و مطلوبی داشته‌ایم .
وی با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی کمترین آسیب را در عبور از مرحله تامین اقلام عمومی در دوران مقابله با کرونا به خود دیده است، افزود: همراهی مستمر سپاه و بسیج با نهادهای حاکمیتی در کنار مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان دلیل این موفقیت بوده است.
امین زاده با بیان این‌که استان با کمترین میزان تورم اقلام معیشتی روبرو است، ادامه داد: در سال گذشته به همت تولیدکنندگان و صاحبان صنایع، با وجود محدودیت‌های کرونایی در مناطق مرزی، به اهداف تولیدی و صادراتی دست یافتیم و استان کمترین میزان بیکاری کارگران در واحدهای صنعتی و معدنی را شاهد بود.
وی بر حضور پررنگ جامعه اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی استان در برهه‌های حساس انقلاب اسلامی به ویژه در انتخابات پیش رو با پیروی از منویات مقام عظمای ولایت در جهت حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد.
تامین و توزیع ۴۳ هزار بسته معیشتی توسط اصناف، بازاریان، بسیج و اتاق اصناف و اتحادیه‌ها در آذربایجان شرقی
محمد حسین باحجب محمدی نائب رئیس اتاق اصناف تبریز نیز در این مراسم گفت: در شش مرحله از کمک‌های مومنانه و طرح مواسات استان ، ۱۰ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در سطح تبریز و ۴۳ هزار بسته کمک معیشتی در سطح استان به همت اصناف،بازاریان ، بسیج و اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه تامین و توزیع شده است.
وی خواستار حمایت جدی مسئولان از اصناف در مواجهه با محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی‌های مکرر شد.
به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استانف در این مرحله از رزمایش، ۱۵۰۰ بسته کمک معیشتی از سوی بازاریان تبریز و سازمان بسیج اصناف استان تدارک دیده شده بود که جهت توزیع بین اقشار آسیب پذیر از کرونا در اختیار پایگاه‌های بسیج اصناف تبریز قرار گرفت.
کد مطلب: 148953
برچسب ها: تبریز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *