۰
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۷

تشکیل پرونده جدید علیه ناوالنی

روسیه پرونده جدیدی را علیه الکسی ناوالنی، منتقد کرملین باز کرده که می‌تواند باعث شود وی ده سال در زندان بماند.
تشکیل پرونده جدید علیه ناوالنی
روسیه پرونده جدیدی را علیه الکسی ناوالنی، منتقد کرملین باز کرده که می‌تواند باعث شود وی ده سال در زندان بماند.
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، ناوالنی ۴۵ ساله در حال حاضر دو سال و نیم حبسش را به علت نقض آزادی مشروط، در زندان می‌گذراند که به گفته خودش برای مقابله با اقدامات سیاسی او بوده است.
پس از آن که دادگاه در ماه ژوئن، فعالیت‌های متحدان ناوالنی را افراطی دانست و اعلام کرد که این فعالیت‌ها برای برانگیختن ناآرامی‌های اجتماعی تنظیم شده است، به خانه‌های متحدان ناوالنی حمله شد، آزادی حرکت آن‌ها محدود شد یا به خارج از کشور فرار کردند.
از آن پس کرملین و وفادارانش اعلام کردند که رویکرد سخت خود را در مقابل منتقدان داخلی و خارجی و نهادهایی که تهدیدی برای ثبات روسیه به حساب می‌آیند، تشدید خواهند کرد.
در پرونده جدید که جزئیات آن در وبسایت "کمیته تحقیقاتی" روسیه منتشر شده و جنایات اصلی را بررسی می‌کند، نام ناوالنی به عنوان مظنون به تاسیس و رهبری یک گروه افراطی ذکر شده است. برای چنین جنایتی، مجازاتی از قبیل ده سال زندان در نظر گرفته شده است.
در این بیانیه آمده است که برخی از متحدان اصلی ناوالنی در همین پرونده مظنون بوده‌اند و دیگر همکارانش مشکوک به مشارکت در فعالیت‌های افراطی این گروه بودند.
در این بیانیه فعالیت ناوالنی و متحدانش در سال‌های اخیر "جنایت‌کارانه" توصیف شده است.
در این بیانیه همچنین نوشته شده است که فعالیت‌های غیرقانونی این گروه افراطی با اهداف خاصی صورت می‌گرفت؛ این اهداف شامل بی‌اعتبار کردن مقامات دولتی و سیاست‌های آن‌ها، بی‌ثبات کردن وضعیت در مناطق، ایجاد روحیه اعتراضی در بین مردم و تلاش برای ایجاد نظر در میان مردم درخصوص ضرورت تغییر خشونت آمیز قدرت و سازماندهی و برگزاری اقدامات اعتراضی که شورش‌های گسترده‌ را تشدید می‌کند، بود.
این بیانیه متحدان ناوالنی را متهم کرد که اکنون بسیاری از آن‌ها از خارج کشور فعالیت می‌کنند و به فعالیت‌های غیرقانونی خود حتی پس از ممنوعیتشان به عنوان گروه افراطی، فعالیت می‌کنند.
لیوبوف سوبول، یکی از متحدان ناوالنی که نامش در بیانیه ذکر شده است در توییتر خود نوشت که اتهامات علیه وی و دیگران پوچ و بی‌اساس به نظر می‌رسد.
وی با طعنه نوشت: "جنایات همکاران من: در انتخابات شرکت کردند، درخصوص فساد مقامات عالی رتبه تحقیق کردند، در اعتراضات مسالمت آمیز شرکت کردند و در توییتر نوشتند!"
سوبول افزود که پرونده جدید نشان می‌دهد که پوتین چقدر از ناوالنی می‌ترسد؛ اتهامی که کرملین پیشتر آن را رد کرده است.
سال گذشته ناوالنی پس از مسمومیت در سیبری جهت اقدامات پزشکی به آلمان اعزام شد.
ناوالنی، پوتین را به توطئه برای قتل خود متهم کرد؛ چیزی که کرملین آن را رد کرد.
مسکو این اتهامات و یافته‌های کارشناسان را که موج جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه به دنبال داشت، رد کرده و غرب را به کمپین توهین آمیز علیه مسکو متهم کرد.
کد مطلب: 156360
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *