۰
جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹

مجیدی و گلمحمدی در داربی‌ها چه کرده‌اند؟

سرمربی‌های استقلال و پرسپولیس در دوران بازیگری و مربی‌گری‌شان در این دو تیم عملکرد متفاوتی برجای گذاشتند.
مجیدی و گلمحمدی در داربی‌ها چه کرده‌اند؟
سرمربی‌های استقلال و پرسپولیس در دوران بازیگری و مربی‌گری‌شان در این دو تیم عملکرد متفاوتی برجای گذاشتند.
به گزارش ایسنا، داربی ۹۷ پایتخت و تقابل دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر روز شنبه در استادیوم آزادی برگزار می‌شود. نکته قابل توجه این داربی حضور بازیکنان پیشین استقلال و پرسپولیس به عنوان سرمربی است. یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی در طول دوران بازیگری و در دوره حضور خود به عنوان سرمربی سرخابی‌ها، داربی‌های متفاوتی را پشت سر گذاشتند و هر کدام عملکرد منحصر به فردی از خود بر جای گذاشتند.
اولین بازی یحیی گل‌محمدی در داربی‌های پایتخت به هشتم دی ماه ۱۳۷۴ برمی‌گردد که آن داربی با تساوی بدون گل به پایان رسید. در مجموع سرمربی حال حاضر پرسپولیس در ۸ داربی به‌عنوان بازیکن حضور داشته است و ۳ پیروزی، ۴ تساوی و یک باخت در این رقابت‌ها تجربه کرده است.
همچنین یحیی گل محمدی در ۸ بار حضور خود در شهرآورد پایتخت، یک گل به ثمر رسانده است. در داربی پنجاه و چهارم و در حالی که مصاف استقلال و پرسپولیس با تساوی یک بر یک و گل‌های علیرضا اکبرپور و بهنام ابوالقاسم‌پور در جریان بود، یحیی گل‌محمدی، روی سانتر ابراهیم اسدی، در دقیقه ۷۰ موفق شد گل پیروزی بخش تیمش را ثمر برساند تا پرسپولیس در آن بازی فاتح داربی ۵۴ شود.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین ۶ بار در جایگاه سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت در داربی‌ها حضور داشته است که ۳ بازی آن با نتیجه مساوی به پایان رسیده است، یک بازی نیز با نتیجه پیروزی ختم شده و ۲ بازی با نتیجه شکست در ضربات پنالتی در نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی همراه بوده است.
فرهاد مجیدی، کاپیتان پیشین استقلالی‌ها و سرمربی فعلی آبی‌پوشان پایتخت شرایط متفاوتی نسبت به گل‌محمدی در داربی‌ها دارد. او اولین داربی خود را در ۲۰ تیر ۱۳۷۶ تجربه کرد که آن بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود سرخ‌پوشان پایتخت به پایان رسید. تجربه اول فرهاد مجیدی در داربی با سومین حضور یحیی گل‌محمدی در داربی‌ها مصادف بود و آن مصاف، تنها داربی‌ بود که فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی روبروی هم قرار گرفتند.
مجیدی در طول دوران بازیگری‌اش، ۱۵ داربی را تجربه کرده است که ۴ پیروزی، ۷ تساوی و ۴ باخت در مصاف با پرسپولیس به دست آورده است. مجیدی همچنین در طول این ۱۵ داربی، ۴ گل به ثمر رسانده است.
همچنین فرهاد مجیدی ۴ بار به عنوان سرمربی استقلال داربی پایتخت را تجربه کرده که اولین تجربه او در داربی ۹۲ بود که با نتیجه مساوی به پایان رسید و در داربی بعدی، استقلال و مجیدی در نیمه نهایی جام حذفی موفق شدند پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست دهند. داربی سوم مجیدی به عنوان مربی استقلال با شکست یک بر صفر همراه بود و داربی چهارم هم در نیمه‌نهایی جام حذفی فصل گذشته به پیروزی آبی‌پوشان پایتخت در ضربات پنالتی منجر شد.
کد مطلب: 158340
برچسب ها: فرهاد مجیدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *