۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۱
نماینده سراب در گفت و گو با "فریادگر" عنوان کرد:

مجتمع آلومینا پس از ده سال همچنان در ابتدای راه

نماینده سراب می گوید بخش اعظم بودجه مجتمع آلومینا صرفا برای دیوارکشی هزینه شده است
نماینده سراب می گوید بخش اعظم بودجه مجتمع آلومینا صرفا برای دیوارکشی هزینه شده است

نماینده سراب با تاکید بر اهمیت رفع بیکاری و اشتغالزایی در سراب گفت: بزرگترین مجموعه اشتغالزای سراب که می تواند تاثیر مهمی در توسعه اقتصادی منطقه و کشور داشته باشد، بیش از ۱۰ سال است که با وجود اختصاص بودجه های سنگین، به دیوار کشی منحصر شده و معلوم نیست بودجه های این مجموعه کجا صرف می شود.
مهناز بهمنی، نماینده سراب در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر با انتقاد از نحوه راه اندازی مجتمع آلومینا گفت: آلومینا از پودر نفلین تولید می شود و رییس جمهور از این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان نفت آذربایجان نام برده است. وی با تاکید بر اینکه در صورت راه اندازی این مجتمع، سوددهی بالایی وجود دارد گفت: آلومینا یک تولید استراتژیک برای کشور است. وی باتاکید بر اینکه بیش از ۱۰ سال است راه اندازی مجتمع آلومینا به دیوار کشی خلاصه شده است گفت: آلومینا فلزی است که از خارج وارد می کنند، در حالی که می شود آن را در داخل تولید کرد و مانع ارزبری شد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز تاسف از اینکه کارخانه آلومینا در حال حاضر هیچ گونه پیشرفت موثری ندارد گفت: تنها ۵ درصد کار ساخت این مجتمع انجام شده و آن هم در زمینه کارهای زیربنایی نبوده که بخواهند تکنولوژی یا دستگاههای تولید را نصب کنند بلکه فقط به دیوار کشی بسنده شده است. وی تاکید کرد: بیش از ۱۰ سال است که آقایان می خواهند این کارخانه را بسازند اما مشخص نیست که چرا کار موثری انجام نشده است. بهمنی در پاسخ به این سوال که اشکال را در کجا می بینید گفت: آنچه که من استنباط کرده ام سوءمدیریت بوده است. وی مسوولان دولتی را مخاطب قرار داد و گفت: مسوولان باید بررسی کنند که این بودجه ها به کجا می رود و صرف چه مواردی می شود؟ آیا برای کارهای زیر بنایی است یا برای اولویتهای بعدی و دست چندم است؟ وی با اشاره به بازدیدهایی که از مجتمع آلومینا به عمل آورده است گفت: متاسفانه آنچه را که من دیده ام کار موثری برای این مجتمع صورت نگرفته است و به نظر من به جای دیوار کشی، می شد تاسیسات فنی کارخانه را راه اندازی کرد و هنگامی که کارخانه جان گرفت و تولید را آغاز کرد، از درآمد کارخانه برای دیوار کشی هزینه کرد یا کارهای دیگر را انجام داد.
نماینده سراب در پاسخ به اینکه بودجه این کارخانه از کجا تامین می شود گفت: بودجه را دولت تامین می کند. وی در پاسخ به اینکه چرا دولت به این پروژه رسیدگی نمی کند گفت: آنچه را که ما می بینیم، جای تعجب دارد و باید از دولت بپرسید که چرا تاكنون نظارتی بر عملکرد مجریان مجتمع آلومینا وجود نداشته است. بهمني اظهار داشت : البته با ورود مجري جديد خبرهاي خوشي در راه است و در حال حاضر تاسسیات زیربنایی برای طرح مهیا شده و مشکلی از لحاظ تامین آب و گاز وجود ندارد و درحال عقد قرارداد با شرکت برق هستیم. طبق اعلام مجري جديد، پیمانکار فعلی فاقد دانش و توانایی لازم برای اجرای پروژه بوده و در انجام تعهدات قانونی خود ناتوان است كه سازمان ایمیدرو مشغول مذاکره و عقد قرارداد با طرف دوم برنده مناقصه یعنی شرکت خاتم‌الانبیا است. همچنين شرکت ان اف سی چین با اعلام آمادگی مجدد برای همکاری با طرح مبلغ ۱۳۵میلیون یورو از محل فاینانس به طرح کمک خواهد کرد.

کد مطلب: 16190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *