۰
دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۵
لاوروف:

پوتین آماده مذاکره با هر رهبری است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ضمن اعلام این که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می رود، تاکید کرد: غرب تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را از مدت‌ها قبل آماده کرده بود و بعید است که تحریم‌ها لغو شوند.
پوتین آماده مذاکره با هر رهبری است
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ضمن اعلام این که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می رود، تاکید کرد: غرب تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را از مدت‌ها قبل آماده کرده بود و بعید است که تحریم‌ها لغو شوند.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با تلویزیون فرانسه TF۱ گفت: "شما گفتید که دیپلمات‌ها از هر دو طرف اخراج می‌شوند. ما کسی را اخراج نکرده‌ایم. این تحریم‌ها که بیشتر حالت عصبی گونه و جنون آمیز دارند توسط غرب آغاز شد. سرعت اعمال این تحریم‌ها و حجم و وسعت آنها نشان می‌دهد که آنها در یک شب اتفاق نیفتاده بلکه مدت هاست که آماده بوده‌اند و بعید است که این تحریم ها برداشته شود".
وی افزود: «آمریکا دستکم علناً این کار را نمی‌کند، اما در ارتباط با متحدانش می‌گوید وقتی همه اینها(جنگ اوکراین) تمام شد، تحریم‌ها باقی می‌ماند».
لاوروف خاطرنشان کرد که مساله غرب اوکراین نیست که به عنوان یک ابزار و اهرم برای غرب "چانه زنی" می‌کند، بلکه هدف مهار توسعه روسیه است. این مساله غرب را از ایجاد دنیای تک قطبی که واشنگتن اعلام کرده، باز می دارد. اروپا در این شرایط از نظر ژئوپلیتیک چه سودی خواهد داشت؟ من نمی‌دانم. 
وزیر خارجه روسیه در ادامه به عملیات نظامی کشورش علیه اوکراین اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته، کشورهای غربی درخواست‌های روسیه برای تحت فشار دادن اوکراین جهت عمل به تعهدات بین‌المللی خود را نادیده گرفتند. عملیات نظامی ما در اوکراین اجتناب‌ناپذیر بود، ما مدت‌ها تلاش کردیم با غرب ارتباط برقرار کنیم. روسیه تهدید امنیت ملی خود را یک شبه اعلام نکرد. ما سال‌هاست که از غرب خواسته‌ایم اوکراین را برای مخالفت با روسیه تحت فشار نگذارد، از سرزمین‌های اوکراین تهدید نظامی برای کشوری نظامی(روسیه) ایجاد نکرده و زبان، آموزش و فرهنگ روسی را تهدید نکند اما غرب همه را نادیده گرفت.
لاوروف تأکید کرد که حملات نظامی روسیه منحصراً تأسیسات نظامی، مناطق استقرار تسلیحات و نیروهای اوکراینی را هدف قرار می‌دهد.
وی گفت: به همین دلیل است که ما متفاوت از ارتش اوکراین و شبه‌نظامیان نئونازی که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و سلاح‌های خود را در نزدیکی مدارس و بیمارستان ها قرار می‌دهند، عمل می‌کنیم. 
لاوروف در رابطه با آینده اوکراین تاکید کرد که آینده مناطق اوکراینی که ارتش روسیه در آن عملیات نظامی انجام می‌دهد، به تصمیم ساکنان آن مناطق وابسته خواهد بود و تاکید کرد: «بالاترین اولویت برای مسکو، آزادی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک است.
این مقام روس تاکید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه آماده است اگر هدف واقعاً حل و فصل بحران فعلی باشد، در مورد اوکراین با هر رهبر جهان، نه فقط امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، گفتگو کند.
لاوروف همچنین شایعاتی که در مورد بیماری پوتین توسط رسانه های غربی مطرح شده تکذیب کرد و گفت: فکر نمی‌کنم افراد منطقی نشانه های بیماری را در او ببینند.
وی گفت: رئیس‌جمهور هر روز در انظار عمومی در مقابل همه ظاهر می‌شود. پس تصمیم را به وجدان کسانی که چنین شایعاتی را منتشر می‌کنند، می سپارم.
در مورد فرانسه نیز لاوروف گفت که پاریس با مسلح کردن مداوم کی‌یف در تقویت نئونازیسم در اوکراین نقش دارد.
او گفت: متأسفانه فرانسه در دامن زدن به ناسیونالیسم و ​​نئونازییسم در اوکراین نقش برجسته‌ای ایفا می‌کند که ما را ناراحت می‌کند. پاریس برای دستیابی به پیروزی و شکست روسیه "خواهان ادامه جنگ" است.
وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: این بدان معناست که تمام درخواست‌های درازمدت ما از غرب برای فراخواندن ما به مذاکره در شرایط برابر عمدا نادیده گرفته شده است.
وی همچنین به شکست پاریس و برلین در تشویق اوکراین برای اجرای توافقات مینسک اشاره کرد.
کد مطلب: 164349
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *