۰
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۷

با کمک سایت ساز، بدون هیچ گونه برنامه نویسی برای خودتان سایت طراحی کنید

یکی از مهارت های پول ساز در فضای مجازی طراحی سایت می باشد. افراد زیادی در ایران وجود دارند که ماهانه درآمدهای میلیونی را با کمک طراحی و ساخت سایت از آن خود می کنند. طراحی سایت یک موضوع کلی است و میزان درآمد شما به میزان تخصص شما بستگی دارد.
با کمک سایت ساز، بدون هیچ گونه برنامه نویسی برای خودتان سایت طراحی کنید
اگر کد نویسی بلد باشید و بتوانید از صفر یک سایت را طراحی کنید قطعا دستمزد بسیار بالایی خواهید داشت. اگر توانایی ساخت سایت با کمک سیستم های مدیریت محتوا داشته باشید درآمد شما کمی پایین تر می آید اما باز هم درآمد خوبی را کسب خواهید کرد. اما مزیت این روش این است که تعداد پروژه های بیشتری می توانید کسب کنید. روش آخر ساخت سایت نیز استفاده از سایت ساز می باشد. در این روش با کمک پلتفرم های سایت ساز، مثل سایتی شو، وبزی، پرتال، سی فایو و... می توانید برای خودتان و دیگران سایت ایجاد کنید. فقط کافی است کمی با این پلتفرم ها آشنا باشید و توانایی کار با این ابزارها را بلد باشید.
در این مقاله می خواهیم در مورد ساخت سایت با سایت ساز استفاده کنیم.
سایت ساز چیست؟
سایت ساز ها بسترهایی تحت وب هستند که امکان ایجاد سایت را در سریع ترین زمان ممکن با کمترین کار فنی مقدور می سازند.
سایت سازها پلتفرم های طراحی سایت هستند که کاربران بدون دانش فنی و کسانی که می خواهند خیلی سریع صاحب وب سایت شوند از آن ها استفاده می کنند.
انواع مختلفی از سایت ساز ها و فروشگاه ساز ها در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.
در دنیا، معروف ترین سایت ساز، سایت ساز WIX می باشد. در ایران نیز چندین سایت ساز مختلف مشغول به فعالیت است که شاید از معروف ترین آن ها بتوان به وبزی، ایران سرور، سی فایو، پرتال، سایتی شو و سازیتو اشاره کرد.
بهترین سایت ساز ایران چیست؟
شاید پاسخ به این سوال کمی سخت باشد. چرا که این سوال کلی است. از این جهت که ممکن است یک سایت ساز در یک بعد خوب باشد و در بعد دیگری دچار کمی ضعف شده باشد.
بهترین روش این است که با توجه به نیاز خود و اینکه از ساخت سایت چه هدفی دنبال می کنید، تک تک پلتفرم ها را بررسی کرده و با مقایسه امکانات و همچنین تعرفه های آن ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.
همچنین در انتخاب خود به مسئله داشتن مزیت های رقابتی توجه کنید. برخی از ویژگی ها ممکن است فقط در یک یا دو سایت ساز وجود داشته باشد.
به طور مثال در سایتی شو دو امکان مهم وجود دارد که در سایر پلتفرم ها وجود ندارد.
یکی ساخت رایگان یک اپلیکیشن اندروید و یک وب اپلیکیشن IOS در زمان ساخت سایت می باشد و مورد دوم هم ربات هوشمند اینستاگرام این مجموعه می باشد که امکان تبدیل یک پیج اینستاگرام را به فروشگاه اینترنتی مهیا می سازد. این ویژگی ها برای صاحبان کسب و کار، علی الخصوص فعالین شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار حائز اهمیت می باشد.


ویژگی های یک سایت ساز خوب چیست؟
برای یک سایت ساز خوب ویژگی های زیادی مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه به برخی از مهم ترین این ویژگی ها می پردازیم.
راحتی کار: شاید مهم ترین مسئله در یک سایت ساز راحتی کار با آن باشد. چرا که اکثر کسانی که تخصص کمتری در زمینه وب و طراحی سایت دارند از این پلتفرم ها استفاده می کنند. به همین دلیل اولین ویژگی هر سایت ساز معتبر راحتی کاربر یا به اصلاح UX خوب می باشد.
سرعت بالا: دومین ویژگی یک سایت ساز و فروشگاه ساز خوب سرعت بالا در طراحی و ساخت سایت می باشد. اغلب کسانی که سراغ سایت ساز می روند به دنبال به نتیجه رسیدن سریع هستند. یعنی می خواهند در کمترین زمان ممکن سایتشان ساخته و آماده استفاده باشد.
امنیت: قطعا امنیت یکی از فاکتورهای هر گونه طراحی سایت می باشد. چرا که سایت اعتبار هر شرکتی است و در صورت هک شدن و لو رفتن اطلاعات نتیجه بسیار بدی روی برندینگ کسب و کار خواهد داشت.
نحوه ساخت سایت در سایت ساز:
معمولا روش کلی ساخت سایت در سایت سازها به طور کلی مشابه هم هست. فقط در جزئیات کار با هم متفاوت هستند.
به طور کلی در ابتدا باید ثبت نام کنید. معمولا این شرکت ها چند روز را برای تست رایگان در اختیار مشتری قرار می دهند که با سرچ سایت ساز رایگان در گوگل به این سایت سازها می رسید.
مشتریان در این چند روز با امکانات کامل سایت ساز آشنا می شوند و در صورت تایید اقدام به خرید پلن مربوطه می نمایند.
سپس یکی از پلن های موجود را خریداری می کنند و با توجه به پلن خود می توانند از امکانات سایت بهره ببرند.
انواع مختلفی از قالب های آماده از قبل طراحی شده است و شما می توانید با توجه به کسب و کار خود یک قالب را انتخاب کنید.
پس از انتخاب قالب نوبت به آماده سازی محتوای مورد نظر خود در سایت می باشد. باید برای صفحات مختلف سایت محتوا آماده کرده و در جای مناسب بارگزاری کنید.
اکنون سایت شما آماده است و می توانید از آن استفاده کنید.
کد مطلب: 171827
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *