۰
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۹

یونان: به ترکیه پاسخ مناسب می‌دهیم

​​​​​​​ سخنگوی دولت یونان با اشاره به تشدید تنش با ترکیه گفت که پاسخ لفاظی‌های مقام‌های ترکیه را خواهد داد.
یونان: به ترکیه پاسخ مناسب می‌دهیم
فارس نوشت:
به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» «یانیس اویکونومو» سخنگوی دولت یونان با پرداختن به تازه‌ترین تشدید لفاظی‌های ترکیه گفت که سخنان «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه «مصرف داخلی» دارد.
اویکونومو گفت: «ما به لفاظی دیوانه وار آنکارا آنطورکه شایسته است، پاسخ می‌دهیم.»
سخنگوی دولت یونان با تاکید بر اینکه یونان تاکنون مسئولانه برخورد کرده وعامل ثبات بوده است، گفت: «دولت یونان هرجا که لازم باشد به شیوه مناسب پاسخ می‌دهد.»
«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت: «در حالی که تلاش می‌کنیم به حقوق همسایه خود در هر دو طرف دریای اژه احترام بگذایم، اما یونان همچنان به اقدامات تحریک کننده خود ادامه می‌دهد.»
وی با هشداربه یونان در زمینه «بازیچه دست دیگران قرار نگرفتن» گفت، اگر آتن به نیابت از دیگران وارد ماجراجویی شود، متحمل عواقب آن خواهد شد.
وزیر امور خارجه ترکیه از یونان خواست که به اقدامات تحریک آمیز خود پایان دهد. وی افزود که ترکیه همواره برابر «چشم‌های شیطانی» و «نقشه‌های مخرب» هوشیار است.
وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت که امنیت ترکیه با ارتش قهرمان، صنایع دفاعی و ماهواره‌های اعزامی به فضا برقرار است.
در ادامه تنش بین دو کشور ،یگان‌های گشت ساحلی یونان به تازگی به سوی یک کشتی ترکیه‌ای که در آب‌های بین‌المللی و در نزدیکی جزیره بوزکادا در دریای اژه در حال حرکت بوده، تیراندازی کردند.
پیشتر دولت یونان به شرکای خود در ناتو، اتحادیه اروپا و دبیرکل سازمان ملل نامه‌نگاری کرده و از آن‌ها خواسته که به طور رسمی سخنان تنش‌زای رئیس جمهور ترکیه را محکوم کنند.
«نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان در این نامه‌ها متذکر شده که رفتار ترکیه باید توسط این سه نهاد مورد انتقاد قرار گیرد. وی در کنایه‌ای به جنگ در اوکراین گفت: «با انجام ندادن به موقع این کار یا با دست کم گرفتن جدیت موضوع، در خطر دوباره وضعیتی مشابه با وضعیتی هستیم که اینک در برخی از نقاط دیگر قاره ما در حال رخ دادن است. این موضوعی است که هیچ یک از ما واقعاً آرزوی دیدن آن را نداریم.»
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه سه‌شنبه گذشته بار دیگر تهدید یونان را تهدید کرد و یونان در واکنش گفت که آماده دفاع است. رئیس‌جمهور ترکیه گفت که ترکیه می‌تواند یک شب ناگهانی به یونان برود.
کد مطلب: 174337
برچسب ها: یونان ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *