۰
سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۵

افت هزار دلاری بیت کوین در ۳ دقیقه!

بعد از آن که تورم آمریکا به همان سرعتی که انتظار می‌رفت کاهش نیافت، باعث موجی از فروش در بازار رمزارزها شد و از این رو، قیمت بیت‌کوین ۴ درصد کاهش یافت. پس از اینکه داده‌های ارائه شده، تورم بیش از حد انتظار را برای آمریکا نشان داد، بیت‌کوین در تاریخ ۱۳ سپتامبر بلافاصله به زیر کانال ۲۲ هزار دلاری سقوط کرد.
افت هزار دلاری بیت کوین در ۳ دقیقه!
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین ،رشد قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه گذشته دوباره احیا شد و امیدها به کاهش رشد اقتصادی را از بین برد و احتمالاً افزایش نرخ بهره تاریخی و بزرگ دیگری از سوی فدرال رزرو را تضمین کرد.
داده های وزارت کار روز سه شنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده پس از عدم تغییر در ماه قبل، ۰.۱ درصد نسبت به جولای افزایش یافته است. این در حالی است که نسبت به سال قبل، قیمت‌ها ۸.۳ درصد افزایش یافت که کاهشی جزئی، عمدتاً به دلیل کاهش اخیر قیمت بنزین بوده است.
شاخص مصرف کننده آمریکا موسوم به CPI، نسبت به جولای ۰.۶ درصد و نسبت به سال قبل ۶.۳ درصد افزایش یافته است. همه داده ها بالاتر از پیش بینی ها بود. هزینه مسکن، غذا و مراقبت‌های پزشکی از جمله مهم‌ترین عوامل رشد شاخص بودند.
شتاب تورم نشان دهنده هزینه های سرسختانه زندگی برای آمریکایی هاست، علیرغم اینکه در پمپ بنزین قیمت ها کمی آرام شده اند. فشارهای قیمتی همچنان از لحاظ تاریخی بالا و گسترده است و راه طولانی برای رسیدن به هدف تورمی فدرال رزرو در پیش دارد.
جروم پاول، رییس فدرال رزرو هفته گذشته گفت که بانک مرکزی برای دستیابی به ثبات قیمت‌ها «صراحتاً» عمل خواهد کرد و برخی از سیاست‌گذاران از افزایش ۷۵ واحدی دیگر نرخ بهره حمایت کردند.
مقامات گفته اند تصمیم آنها در هفته آینده بر اساس "کل" داده های اقتصادی است که در دست دارند، که همچنین نشان دهنده بازار کار قوی و تضعیف هزینه های مصرف کننده است.
به دنبال انتشار این داده ها، بازدهی اوراق خزانه داری افزایش یافت، در حالی که معاملات آتی شاخص S&P ۵۰۰ کاهش یافت و شاخص دلار افزایش یافت. معامله گران شرط بندی هایی بر روی این که فدرال رزرو نرخ بهره را تا ۷۵ صدم درصد افزایش خواهد داد و اکنون چنین نتیجه ای را قطعی می بینند.
همچنین قیمت بیت کوین با انتشار این آمار از کانال ۲۲ هزار دلاری به کانال ۲۱ هزار دلاری سقوط کرد و حدود ۴ درصد ارزش بزرگترین ارز دیجیتال کاهش یافت.

کد مطلب: 174427
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *